![]() |
Waarom werk je? (jongeren 15 - 18 jaar)
Waarom werk je? (je beste reden)
|
eigenlijk zijn er bij mij meer redenen... maar goed
|
alleen zomers maar dan is het vooral voor de verveling.. en natuurlijk ook wel het geld.
|
Iets anders, namelijk:
om ervaring op te doen en zo dus veel te leren. (en ja, het geld is natuurlijk mooi meegenomen ;)) |
geld geld geld geeeeeeeeeeeeeeeeeeld :D
|
Om ervaring op te doen en voor het geld.
|
iets anders:
Ik zit niet meer op school, dus dan zal ik wel moeten :bloos: |
Voor het geld en voor de tijdvulling.
|
wat denk je zelf? Je werkt uiteindelijk voor het geld !
|
Hadden die geen vierkantjes kunnen worden? Ik wil namelijk 3 opties aankruisen in plaats van 1..
Heb nu geld, maar ook verveling en sociaal moeten er bji |
Voor het geld.
|
Om iets te doen te hebben, omdat het zo ontzettend gezellig is waar ik werk en om ervaring op te doen. Maar uiteindelijk gaat het toch om het geld..
|
Ik loop stage (dat vindt ik ook wel onder werken vallen), omdat het moet :s
|
verplichting en geld.
|
Geld, sociale contacten (gezellig)
|
De bovenste drie.
|
Momenteel voornamelijk om ervaring op te doen (hoewel geld hebben ook niet vervelend is).
|
Niet zozeer geld nodig, alleen het is altijd handig.
|
Ik heb het geld nodig (een relatie op afstand is DUUR). Ik heb gekozen voor een krantenwijk omdat je dan lekker buiten werkt, regelmatig met mensen praat en het erg goed verdient (voor een jongerenbaantje).
|
Geld, het is niet zo dat ik niet zonder geld kan maar ik wil toch graag een sociaal leven onderhouden en dat is zonder geld een beetje lastig. Ik doe het niet zozeer om er veel spullen mee te kunnen kopen, ben niet zo heel hebberig gelukkig.:)
|
Niet dat ik geld nodig heb, maar ik vind geld wel makkelijk :) Daarom heb ik op deze gestemd. Ik wil toch op vakantie dit jaar :o
|
Voor de centjes, voor de ervaring, en omdat het leuk is. :)
|
Omdat ik geld nodig heb,
en ik er absoluut niet tegen kan om geld van mn ouders te krijgen, ik werk er echt veel liever zelf voor. |
Voor het geld en om ervaring op te doen.
|
GELD!!
En bezigheidstherapie en ervaring :o |
Om met mijn verdiende geld indruk te maken bij de dushi's. It's big pimpin' baby, jeweettok
|
gwoon is stoer en je krijgt er geld voor
(maar ik mag nog helemaal niet werken :bloos: ) |
Hm eigenlijk een combinatie van alles (behalve de verplichting), maar hoofdzakelijk toch wel voor het geld.
|
uit verveling (ik heb tijd over)
Ik heb geld nodig sociale contacten iets anders: nl.... voor de toekomst had graag meerdere keuzes willen hebben :o |
Sociaal,
geld is natuurlijk altijd handig :) Ook wel beetje uit vervelening In de vakantie toen ik 14 was wouden me ouders dat ik IN DE VAKANTIE ging werken, anders zat ik toch maar thuis te niksen. Sindsdien ben ik daar dus blijven hangen. De eerste aanzet was verplicht maar om het nu nog verplicht te noemen NEE |
Citaat:
|
Eigenlijk alleen voor het geld.
|
Ik werk om het geld...
En zeg nou eerlijk, als jij 15 euro per uur zou verdienen, zou dat ook je voornaamste reden zijn :) |
om het geld
|
In de eerste plaats om geld te verdienen.
|
Ik werk bij ecomare in de vogel en zeehondenopvang
1e plaats: ervaring 2e plaats: voel me best wel vereerd, je mag er niet zomaar werken 3e plaats: verveel me in de weekenden vaak 4e plaats: voor het geld |
Ik heb uit verveling (tijd over) gekozen omdat ik een baantje ben gaan zoeken toen ik twee jaar geleden examen had gedaan. Toen had ik dus een erg lange vakantie. Echt veel verdiende ik toen nog niet (nog geen twee euro per uur) dus om het geld ging het niet.
Nu werk ik er nog steeds en stop ik er niet mee omdat het gezellig is en ik het geld goed kan gebruiken, niet meer omdat ik tijd over heb ofzo :o wel ga ik bijna weer examen doen dus daarna heb ik wel weer meer tijd en ga ik meer werken :p |
voor het geld en voor sociale contacten.. die zijn altijd wel mooi mee genomen.. :)
|
Wie Weet er wat het minium jeugdloon is van een 16-jarige. Want ik zou wel eens wat meer wiillen gaan verdienen =P
|
Citaat:
Dat is het minimumloon. Voldoet jouw salaris daar niet aan, dan zou ik daar maar eens heel snel achteraan gaan! |
Voor het geld, niet dat ik het heel erg nodig heb maar is wel handig voor extraatjes enz/.
|
Geld... :bloos:
|
Citaat:
|
ik ben 14 en ik werk bij supermarkt!
Ik werk voor het geld en je leert altijd nieuwe mensen kennen. |
ik werk niet. nouja, wel in de vakanties, en ik ga nu ook werken. maar alleen voor t geld.
|
sociale contacten, ik verdien geen geld dus dat is het iig niet :D
|
Ik werk omdat 't moest van m'n ouders... Daarom moest ik ook van voetbal af :( ...Achteraf wel goed geweest, verdient lekker en 't is er echt reuze gezellig...En alle collega's die je leert kennen, da's ook tof :)
|
Geld, ervaring en omdat ik onafhankelijk wil zijn van m'n ouders.
Ik heb een brommer en heb van't begin gezegd als ik een brommer koop, neem ik ook een job. Ik kan moeilijk elke week naar men ouders gaan en men polletje uitsteken voor mijn naft te betalen.. Het is ook een constante kost (zeker mijn brommer :rolleyes: ), herstellingen zijn nou niet bepaald goedkoop. |
1. voor 't geld
2. niet erg om te doen 3. heb leuk werk 4. sociale contacte 5. normaal toch 6. zou niet zonder 't geld kunnen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02. |