![]() |
[backup] automatisch formatteren, en laten kopieren door batch file
is het mogelijk om een batch bestand te maken, dat automatisch schijf "x:" wist/formatteerd, en daarna de mappen "a, b, c, d, e en f" kopieert naar schijf "x:"
want we hebben nu yomega automatic sync, en dat krijgt out of the blue kuren, en nou bedacht ik me dit eens, maar dat zou dus in theorie wel kunnen werken dacht ik zo, maar aangezien ik geen verstand heb van batch files en commando's enzo, dacht ik ik vraag het eens op forum. |
eerst formatteert en dan kopieert :s
en daarnaast zie ik er het nut niet van in om dat met batch te doen, je kan eht net zo goed met de hand doen |
uitvoer.bat:
Code:
@echo off |
dat gaat een error geven ben ik bang.
ten eerste kan je mappen niet zo in 1 keer kpoieren, je moet eerst cd'en en dan pas copy *.* en ten tweede moet het (als ik me niet vergis) copy a x:\ zijn. zonder \ geef je een station aan, met een pad |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet of je dit iedere keer bij rebiten wilt doen,
maar zoiets kan lang gaan duren.. Dan zou je beter uit kunnen kijken naar een Rebirth kaartje.. |
okee, ik ga dat van dafelix eens proberen, maar handmatig doen is geen optie want dat is te lastig voor de mensen die het moeten doen, en dat het lang duurt geeft niet, 't kan 'snachts/ tijdens eten/ tijdens pauze etc. draaien, dus dat geeft niet zoveel
maar in ieder geval ga ik 't eens proberen. ow by the way, ik draai daar xp pro, werkt dat met batch bestanden :o want een vriend van me vroeg dat af toen ik dit idee aan hem voorlegde :o |
okee, format lukt tot dus ver, maar kan het allemaal automatisch? zonder invoeren naam en op enter drukken om te beginne? gewoon dat de naam standaard backup is, en dat copie doettie gewoon niet
|
Citaat:
|
Citaat:
|
okee, maar het copie gebeure, dat werkt dus niet, of ik doe iets fout, ik heb nu dit als test:
@echo off format g: /q c: copy C:\data\muziek\test x: oeps ik zie het al ben x: vergeten te wijzigen in g: |
okee, heb nu dit:
@echo off format g: /q c: copy C:\data\muziek\test g: maar nou kopieert hij niet de map, maar alleen de bestanden die er in staan zegmaar, dus ik krijg dan op de g: alle bestandjes los te staan, terwijl ik daar graag de map test hetb staan, wat moet ik nou nog doen? en ik gebruik het nu op g: (usb memorystick) en ga het voor de backup gebruiken op een iomega zip 750mb, maar deze word steeds maar gevuld met 200 mb data ofzo, dus 't zal toch wel geen uren duren..... |
logish, je kopieert m naar de root van g:
misshen als je copy C:\data\muziek\ g: doet dat ie gewoon alle mappen in muziek kopieert, maar dat weet ik niet zeker :p |
okee, maar als ik dan zeg
@echo off format g: /v:backup /q c: copy C:\data\muziek\test x:\test kan dat ook werken? dat /v:backup werkt, dan start je gewoon de batch, en doet enter, en dan gaat alles van zelf |
als je eerst md test doet wel, maar het probleem is dat je eerst de naam van de map moet inlezen, ik zal eens kijken of ik morgen een progje voor je in elkaar kan knutselen wat dat automatisch doet, maar ik garandeer nix :)
K ga nu pitten, truste allemaal |
Ik zou toch liever voor 't kopieëren dit doen:
XCOPY D:\BLABLA\*.* E:\HOLADIEE /S/E Heb je tenminste ook al je subdirectory's (ook indien leeg) gekopieërd. |
okee, mensen ik kom steeds een stukje verder :)
ik heb nu dit: @echo off echo DIT IS DE BACKUP PROCEDURE format g: /v:backup /q c: xcopy C:\data\muziek\test\*.* g:\test\ nou krijg ik dan dus op G: een map test te staan, maar de submap c:\data\muziek\test\bladie\ die wordt niet gebackupt |
okee, opgelost
@echo off echo DIT IS DE BACKUP PROCEDURE format g: /v:backup /q c: xcopy C:\data\muziek\test\*.* g:\test\ /E zo werkt het dus...... nu alleen nog ff testen op kantoor, met zip drive, en kijken of het het ook doet met mappen die vanaf een ander computer moeten worden gehaald. |
okee, heb het geprobeerd, maar werkt niet want ik moet de dir
C:\Documents and Settings\User\Mijn documenten\ gekopieerd hebben, maar dat gebeurd dus gewoon niet, kan dit komen doordat er spaties in staan? want een andere map c:\nokia\ kopieert hij dan weer wel helemaal goed. weet iemand hoe ik dat oplos ?? :o |
Citaat:
je kan het op 2 manieren doen: cd "Documents en Settings" OF cd docume~1 (Bij de 2e methode zie je duidelijk een 8-length bestandsnaam, 6 tekens gevolgd door '~' (vlaggetje) en daarna het volgnummer) |
Citaat:
tilde [/muggenziftmodus] |
Citaat:
tilde is toch '`' ? of hoe heet dat kreng dan weer? EDIT: je hebt gelijk tilde Kringelteken (~). De tilde wordt onder diverse UNIX-shells gebruikt als aanduiding voor de home-directory. Met de opdracht cd ~ keert de gebruiker terug naar zijn home-directory. In een URL komt soms een tilde voor met dezelfde betekenis. Bijvoorbeeld: www.xyz.com/~tom staat voor de home-directory van gebruiker tom binnen het domein xyz.com. Hackers gebruiken de uitdrukking cd tilde ook wel voor: ik ga naar huis. EDIT2: ` ` grave accent |
Je kunt in je batch ook de volledige directorynaam opgeven, mits je quotes gebruikt.
Wat je dus krijgt is XCOPY "C:\Documents and Settings\User\Mijn documenten\*.*" "D:\Kopie\Documents and Settings\User\Mijn documenten" /S/E Edit: Dafelix was me voor :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14. |