Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Isopropyl alcohol, waar te krijgen. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=791472)

De Veroorzaker 30-03-2004 19:24

Isopropyl alcohol, waar te krijgen.

Ofwel:
2-Propanol-d1 ;
IPA-d1 ;
Isopropyl alcohol-d1;
IPA-d1; Isopropyl alcohol-d1;
2-Propanol-d1

[2H]C3H7O

Heeft iemand enig idee waar ik dat kan kopen in de winkel. Dus niet op internet bestellen want dat weet ik wel.

mathfreak 30-03-2004 19:41

Citaat:

De Veroorzaker schreef op 30-03-2004 @ 20:24 :
Ofwel:
2-Propanol-d1 ;
IPA-d1 ;
Isopropyl alcohol-d1;
IPA-d1; Isopropyl alcohol-d1;
2-Propanol-d1

[2H]C3H7O

Heeft iemand enig idee waar ik dat kan kopen in de winkel. Dus niet op internet bestellen want dat weet ik wel.

Een groothandel in chmicaliën lijkt me in dit geval de beste optie.

tandenborstel 30-03-2004 19:51

Je kan isopropanol als sticker-verwijderaar bij de drogist/apotheek kopen in 100 mL flesjes. Je kan daar vaak ook de 1 L variant bestellen.

edit: Oooh wacht even, je wil gedeutereerde isopropanol, nee dan moet je toch echt gewoon naar een normale chemicalienhandel.

De Veroorzaker 30-03-2004 20:55

Ja daar was ik al bang voor.

Hoopte dat iemand misschien iets wist zoals tandenborstel.

bedankt iig.

tandenborstel 31-03-2004 07:45

Tjah het probleem is gewoon dat gedeutereerde verbindingen gewoon niet gebruikt worden buiten NMR en misschien wat biochemische toepassingen..
Kan je niet om wat bedelen bij de NMR mensen bij je op school ofso, als er een NMR staat dan??

De Veroorzaker 01-04-2004 19:06

:D ik heb het gekregen van de meneer op school!

weet iemand hoe je makkelijk aan droogijs komt?
zit bijvoorbeeld bij ..... in de supermarkt

anders moet ik er voor gaan reizen (n)

tandenborstel 01-04-2004 19:32

Het wordt gewoon verkocht bij theatertechniek/feestartikel bedrijven om wat rook effectjes mee te maken ;).

Verder kan je het bij Hoekloos en veel andere bedrijven ook gewoon kopen, maar vaak wel meteen 5 kg ofso.

Maar ik zie op school ook wel eens dat een besteld stofje van Aldrich ofso in een doos met droogijs wordt aangeleverd, dus misschien dat je er zo aan kan komen?

Of anders op school zelf maken door een CO2 cilinder op zn kop te zetten en een doek om de ingang te houden, dan heb je een zak vol CO2-sneeuw.

Puur uit nieuwsgierigheid: wat ben je van plan met gedeutereerde IPA :)?

De Veroorzaker 01-04-2004 19:42

Citaat:

tandenborstel schreef op 01-04-2004 @ 20:32 :
Maar ik zie op school ook wel eens dat een besteld stofje van Aldrich ofso in een doos met droogijs wordt aangeleverd, dus misschien dat je er zo aan kan komen?

Puur uit nieuwsgierigheid: wat ben je van plan met gedeutereerde IPA :)?

:) goed idee en:

Wil proberen een cloud chamber te maken, stond in de natuurwetenschap en techniet van (ik dacht) deze maand.
Niet veel bijzonders maar je moet toch wat in je vrije tijd he :p

maar als ik thuis mn plekje heb ingericht gaan we proberen wat explosievere/stinkendere/rokendere dingentjes te maken :evil:

Chris 03-04-2004 10:10

misschien kan je dit via je school bestellen.

Vraag het eens aan je TOA

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.