![]() |
[PHP] sessions fout...
Hey allemaal, sinds een overstap naar een andere versie van php, heb ik een fout met het veranderen (admin functie) van berichten in een gastenboek.
De error die steeds naar voren komt is deze: Warning: Unknown(): Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0 Ik kan er niet uitkomen wat nu precies het probleem is ... misschien jullie wel.. alvast bedankt, DaFreak |
Oude PHP versie en de nieuwe. Maakt al wat meer duidelijk
|
Citaat:
|
Lees topic na. Ik ben blind of ze staan er niet in. Echt niet. post ze nu maar.
|
Het enige wat ik er wijs uit wordt is dat je een functie probeert aan te roepen die geschrapt is in PHP versie 4.2.3 en hoger. Maar zonder het posten van de functie die je aanroept, kunnen we niet echt helpen met een manier waarop je er omheen kunt.
|
Houd in dat je gebruikte functie iets anders werkt in de nieuwe PHP versie dan in de oude..
|
Hieronder staat een link naar het script:
http://home.tiscali.nl/neetonline/php/admin.txt ik zie niet echt wat het probleem is.. misschien kunnen jullie er ff naar kijken |
Misschien moet je eerst eens de foutmelding goed lezen, en dan op Google zoeken. Er zijn genoeg mensen te vinden die dezelfde fout zijn tegengekomen.
|
Ja, dat snap dat heb ik ook gedaan. en ik weet nu ook dat ik session_registers moet veranderen in $_SESSION ofzo... maar ik kan het niet helemaal meer volgen in het script (is namelijk van van phpfreakz) .
|
Citaat:
Maar niet dat het zo is dat je thuis (nieuwe PHP versie) test, en die error krijgt en waar $_SESSIONS werkt als sessie registratie.. En dat je hoster een iets oudere versie heeft en $_SESSION niet werkt als sessie registratie, en je dus session_register moet gebruiken... |
nou ik zit in een subdomein... van een website van een scholengemeenschap en die hebben de gehele website inclusief mijn subdomein dus ook verhuisd... maar nu werken dei sessionsregisters niet meer... en ik heb in artikels (phpfreakz) gelezen dat je dan $_SESSION moet gebruiken.. maar ik kom er niet uit
|
Citaat:
Staat het precies op.. |
Citaat:
|
Citaat:
PHP 4.2.0 * Released: 22 April 2002 Laatse realease: PHP 4.3.4 * Released: 03 November 2003 Op endoria (mijn host) staat: PHP 4.1.2 * Released: 12 March 2002 Thuis draait: PHP 4.3.1 * Released: 17 February 2003 http://localhost/scripts/phpinfo.php...9-00AA001ACF42 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54. |