![]() |
Met mijn ogen dicht
zeg maar niets, ik luister
met mijn oren dicht melodie, gefluister heel zacht op mijn lip en wanneer het donker vervormt tot langzaam licht zeg maar niets, ik luister met mijn ogen dicht |
Als ik alleen let op de klanken vind ik het erg goed. :)
zeg maar niets, ik luister met mijn oren dicht melodie, gefluister Dat vond (en vind ;)) ik echt een heel mooi stukje. :) Ik vind de rest qua klanken ook erg mooi en ook de inhoud, maar ik vind dat de laatste regel het geheel een beetje afbreekt...qua klanken vind ik hem geweldig, echt heel erg mooi, maar ik vind het zo jammer dat het eerst gaan om luisteren met oren dicht en daarna om luisteren met ogen dicht...waarom weet ik niet precies. Hoe vaker ik hem lees hoe mooier ik hem vind worden btw. :bloos: |
Had ik dan gewoon 'oren' moeten doen in plaats van 'ogen'? Ik dacht zelf juist dat het dan te herhaald zou zijn.
|
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er van moet vinden. Qua klank is luister/gefluister mooi en melodie is ook een fijn woord, maar verder vind ik het niet zo heel krachtig.
Hoe heb je melodie bedoeld?(want je hebt het vrij los van alles er neer gezet, voor mijn gevoel) En hoe heb je de 1e strofe tot de laatste strofe en in het geheel genomen bedoeld? Alliteratie is nice;):) Ik had van die laatste strofe gemaakt.(als het zo inhoudelijk is bedoeld): "Zeg maar niets, ik luister met mijn ogen open" Als dit inhoudelijk dan niet klopt, begrijp ik denk ik niet wat je bedoelt. Het is een mooi voordraaggedichtje!. |
Citaat:
Ik zou dan toch voor die herhaling kiezen, denk ik. |
Anne?? Sinds wanneer is je naam gewoon zonder drie e's? :p
Wel leuk! :D (maar goed dat is offtopic) Zoals je misschien nog weet, ben ik wel een fanaat van kleine herhalingen. Ik zou het juist wél mooi vinden als je de eerste en de laatste twee zinnen zou herhalen. Dus ipv ogen, oren neerzetten. Dat spreekt mij aan. Ik moet er even over nadenken maar ik vind het op zich wel een mooi gedicht, alleen wel simpeltjes. Maar dat doet niets af aan de kwaliteit:) (y) liefs Maaike |
Citaat:
Ik vind hem leuk, hij leest lekker, luchtig. Ik vind dat einde met mijn ogen dicht toch het mooist, dat vind ik ten eerste mooier klinken en ten tweede vind ik de verandering juist wel leuk, wanneer het licht wordt sluit je je af voor het licht en doe je je oren open, daardoor blijft het intens. Dat vind ik juist mooi :) . |
Bedankt voor alle reacties. Ik heet sinds dinsdag Anne in plaats van Anneee. :) Reden: tijd om het verleden eens achter me te laten (Anneee was mijn bijnaam op de middelbare school).
@ Dreamerfly: zoals Leonie al zei, niet 'open', want dan klopt de klank niet meer. En de betekenis ook niet. Voor mij zit er wel echt melodie in, het staat zeker niet los van elkaar. Leg later uit wat voor melodie. Ik laat toch 'ogen' staan. Voor mij heeft dat meer betekenis. Zoals lovetear zei, als het licht wordt, sluit je je ogen voor het licht. Of als het licht wordt, is de nacht over. En als je dan niet veel geslapen hebt, slaap je 's morgens nog steeds, of alweer. Vandaar: 'met mijn ogen dicht'. Ik begrijp wel dat de herhaling mooier is, maar de betekenis van het gedicht klopt dan gewoon niet meer voor mij. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03. |