![]() |
[kort stukje] Zin
Zin
Zin om in het gras te liggen, stukje bij beetje weg te kruipen. Tussen de hoge groene grassprietjes die achteloos mijn blote huid kriebelen. De zon doet ook mee. Onvervaart schijnt de grote brandende bol op onze lichamen, verstrengeld in het gras. De madeliefjes kijken toe, giechelen wat speels op onze ritmische lichaamsbewegingen mee. Zin om met jou te zijn. Om samen alles aan te kunnen, om even samen te zijn. Niet leven met tastbare logische zaken waar je 's nachts om wakker ligt, gewoon samen in elkaar verdrinken en nooit meer boven water komen. Zuurstof hebben we niet meer nodig om te ademen, alleen elkaar is al genoeg. Lust die jij bij mij op doet borrelen, ookal ben je er alleen maar. Jouw bestaan rechtvaardigt het mijne. Zin, als twee wapperende grassprietjes in de late middagzon. http://roospleonasmes.blogspot.com (ik ben zielig, want niemand reageert er Ooit meer op mn site. HINT.) |
Ik moet echt kotsen van zulke roze verhalen..
kweet niet of dat de bedoeling van je tekst is... |
Ik vind dit stuk ronduit slecht. Het kan eigenlijk ook niet anders dat er echt slechte stukken tussenzitten, als in je in die mate produceert. Misschien een idee om ook eens naar de kwaliteit van je stukjes te kijken. Volgens mij kun je wel leuk schrijven, al kan het mij allemaal niet zozeer boeien, het is mij te oppervlakkig.
|
Klassiek, foute gedachte.
Veel schrijven impliceert niet direct dat het oppervlakkig en matig is. In dit geval wel, dus ze moet duidelijkere selecties maken. De reden dat er misschien minder mensen op haar site reageren, is omdat ze er een overdaad aan verhalen publiceert, dat schaadt. Ik vond bovenstaande stukje helaas ook slecht. |
Hm, ik vond het eigenlijk wel een leuk stukje. Niet heel bijzonder, maar absoluut niet slecht ofzo. :)
|
(en ik maar stug blijven denken dat ik hier al gereageerd had)
Heel klassiek, cliche, nou ja, je kent het wel, maar... toch vind ik het geweldig om te lezen (al kun jij het veel mooiere verwoorden dan je nu gedaan hebt denk ik) puur omdat het heel herkenbaar is en een mooi droombeeld kan geven. Alleen jammer dat het nu toch een stuk minder mooi geschreven is dan je eerder wel gedaan hebt! Charlotte |
Euhm, ronduit slecht?! Bij mij roept het slechts mooie roze (idd) heerlijke gevoelens op, lijkt mij precies wat de bedoeling erachter is toch?!
Alleen is dit volgens mij echt het schoolvoorbeeld van een foutieve zin :): Onvervaart schijnt de grote brandende bol op onze lichamen, verstrengeld in het gras. Tenzij het je bedoeling is te vertellen dat de zon verstrengeld in het gras 'is', zou ik even naar de constructie kijken ;) |
Mooie beeldspraak, maar verder niet geweldig.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01. |