![]() |
Narcissenkind
Er ligt een kind
tussen de narcissen Vervagend geel verhult haar zachte lipjes Slapend in het hoogpolige gras beschermt door zoveel tederheid Maar afgeschermd en verlaten sluit ze zich als bloem tussen de bloemen In het goud van de zon omranden manen van licht de stilte die fluistert. Wanneer haar buikje beweegt inademend het leven dat haar zoveel verkilt Er ligt een kind tussen de narcissen Bloot en kwetsbaar schommelend tussen de aarde en de sterren Aan haar zijden koord geknoopt Verstrikt? Fonkelende oogjes de creatie van de Schepper en met haar wortels ontbonden wordt zij geplukt Narcissenkind Dit gedicht is niet echt een 'gedicht' Het is meer een uiteenzetting van een heel bijzonder moment in de dag van gisteren. Ik heb het geprobeerd te vatten in een tekst. Laat maar weten wat je ervan vind. Het omvat ook het thema 'lente' natuurlijk . Dat ik eens op een andere manier neer wilde zetten. Snowy |
Ten eerste vind ik die rode letters erg onprettig lezen :o .
Ten tweede vind ik het jammer dat je rijmt in de tweede strofe, dat vind ik niet zo mooi. De rest vind ik wel leuk, het narcissenkind is op zich leuk gevonden, maar bij mij roep je niet echt een sfeer op, dat vind ik jammer. Ik kan daar ook niet zo 123 een oorzaak voor aanwijzen, iets wat je aan kunt passen. Al die puntjes aan het eind van de regel vind ik ook niet zo mooi. |
Citaat:
Ik heb in ieder geval de kleur aangepast ;) Dan is het toch nog enigszins naar je zin :p |
Ik heb hem bijgeschaaft.
ik heb er bij de tweede strofe van gemaakt in de laatste zin; dat haar zoveel verkilt Zelf zie ik het wel als 'een verbetering' Ben benieuwd of anderen dit ook vinden (vooral jij lovetear) of dat het toch terug moet in 'oude staat' |
Alles wat je nu hebt aangepast vind ik een verbetering (y).
En wat die puntjes betreft: ik ben daar nooit zo'n voorstander van, het staat zo onnodig dramatisch vind ik, daar houd ik niet van :) . |
Citaat:
Ik zal daar ook de schaar in zetten :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11. |