![]() |
[winXP]Geen wisselbestand gebruiken
Ik windows XP home (NL) en heb een tijdje geleden iets gedaan waardoor mijn systeemgeheugen vol raakte. Windows heeft toen een wisselbestand gemaakt.
Het probleem is dat ik bijna nooit dingen doe waardoor het geheugen vol raakt en dat ik dus geen wisselbestand wil gebruiken. Als ik dat instel via het configuratiescherm en ik roep (na reboot) taakbeheer op, dan krijg ik toch in plaats van geheugengebruik wisselbestandgebruik te zien. Hoe kan ik er voor zorgen dat windows én geen wisselbestand gebruikt én ook daadwerkelijk het geheugengebruik weergeeft in taakbeheer? |
geef eens een goeie reden wáárom je geen wisselbestand wil gebruiken? verveel je je ofzo
|
Is een wisselbestand niet een heel stuk langzamer dan gewoon je RAM (of heb ik een heel verkeerde definitie van wisselbestand).
Bovendien wil ik in taakbeheer dus gewoon kunnen zien wat mijn geheugengebruik is (in dat grafiekje dus, niet van de cijfertjes onderin). [edit]waarom wel trouwens, heb toch gewoon genoeg aan mn RAM (512MB)[/edit] |
WinXP wil altijd een verdubbeling van het geheugen onder de 1024 Mb RAM die je zelf hebt... ofzoiets, ik weet het fijne er ook nie van
maar ik denk dat WinXP zelf dus gewoon wisselbestand aan blijft maken, totdat je 1024 RAM geheugen hebt |
Citaat:
http://aumha.org/win5/a/xpvm.php En dan vooral dit stukje: Citaat:
|
Maar vroeger had ik nooit een wisselbestand. Dat heb ik pas sinds kort.
|
dan heb je vroeger niet goed genoeg gekeken, en bovendien gebruik ie een wisselbestand als ie niet genoeg ram heeft, door heb wisselbestand uit te zetten of heel klein te maken wordt je computer zeker niet sneller, maar eerder instabiel
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48. |