![]() |
Problemen met install software
Ik heb het volgende probleem. Ik systeembeheerder op een middelbare school ,en ik moet een stukje software installeren genaamd Snelstart (administartie software). Als ik het geinstalleerd heb als administrator en ik ga het programma vervolgens draaien moet ik de serial invoeren als ik dat gedaan heb draait het programma voor 100% als ik mezelf daarna afmeld en weer op nieuw aanmeld draait het ook nog gewoon. Maar dan als ik als leerling inlog en het programma wil gaan draaien moet ik weer de serial invoeren (wat al vreemd is...) en draait het programma. Maar als ik dan vervolgens weer uitlog en opnieuw als leerling inlog moet ik de serial weer opnieuw invoeren. Ik heb zelf al het volgende geprobeerd om het probleem op te lossen:
- Ik heb de map en al de onderliggende mappen waar de software in geinstalleerd staat het volledige beheer gegeven voor alle gebruikers. - Ik heb in de register ook bij het software iedereen alle rechten gegeven. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit sofware voor alle gebruikers toegankelijk kan maken. Want ik heb ook nog met de leverancier van de software contact gehad maar die wisten mij ook niet aan een oplossing te helpen. Alsvast bedank Jeroen |
Met rechten geven kom je er niet.
-edit- Maar ik heb gehoord dat er een andere methode ervoor is, helaas weet ik ff niet precies hoe. :( Offtopic: Eigenlijk doe ik jouw werk, prutser Welke nos gebruik je? |
Citaat:
*zucht* sorry hoor, maar ik vond dit niet zo'n aardige reactie. |
Citaat:
Offtopic: Ennuh heb iets te snel gereageert, ben helemaal vergeten om mijn 380 pagina's te leren over netwerk beheer met win2ks. En dat moet nog vóór morgen gebeuren :( Ik kon het probleem niet zo snel voor je vinden :bloos: ik zou eens zeggen gebruik google of got. |
Citaat:
Ontopic: ik heb er geen verstand van, maar ik denk, als ik het zo lees, dat er nog iets moet zijn dat je rechten voor iedereen moet geven, ofzo. Dat alleen map & register niet genoeg is. |
het probleem is volgens mij dat op het moment dat jij je serial invoert dat ie je usename(onder windows) + je serial ergens opslaat(register waarschijnlijk). Op het moment dat ij als leerling inlogt en je start het prog op ziet hij dat de gebruiker niet klopt want er stond admin+ een serial, maar de user admin bestaat op dat moment helemaal niet. Gevolg, je prog denkt dat het een ongeldige serial is en vraagt je om de nieuwe serial. En zo gaat dit oneindig door
Ik ben bang dat er niet echt een oplossing voor is... :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Samenvatting:
Admin werkt prima, na eenmaal serial ingevoerd te hebben bij het opstarten van het programma doettie 't prima bij de leerling-account moet je voordat je voor het eerst na het inloggen je het programma start een serial invoeren aight? Oftewel, bij leerling-account slaat hij de serial niet goed op, dit kan komen omdat als de leerling-account uitgelogd wordt hij het register weer terugzet oid? Is er een clean-up-procedure zodra leerling zich aanmeld/afmeld? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |