Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Complimenten aan de kok? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=794048)

Maryk 01-04-2004 17:27

Complimenten aan de kok?

Als iemand voor jou gekookt heeft, mompel je dan tijdens het eten 'hmmmmm lekker', zeg je daarna 'dat was lekker' 'heerlijk gekookt' 'niemand maakt zulke lekkere spruitjes als jij', of zeg je helemaal niets of nog heel wat anders? Lever je commentaar als het niet helemaal naar wens is? Doe je dat dan subtiel ('de vorige keer was het lekkerder' 'misschien moet je de witlof voortaan iets langer/korter koken') of zeg je duidelijk waar het op staat ('dit is echt niet te eten')
Oftewel: laat jij de kok weten wat je van zijn/haar kookkunsten vindt, en zo ja hoe? En als jij gekookt hebt, stel je feedback dan op prijs? Ben jij een keukenprins(es)je of juist niet, en wordt dat je ook verteld?

Lionheart 01-04-2004 17:39

Als die gelegenheid zich voor doet.

Dukko 02-04-2004 06:29

Citaat:

Lionheart schreef op 01-04-2004 @ 18:39 :
Als die gelegenheid zich voor doet.
moet het natuurlijk wel heel lekker zijn :)

Gwinnie 02-04-2004 14:20

als het lekker is zeg ik t wel. als t niet lekker is ook. meestal tijdens het eten.

Balance 02-04-2004 15:27

Als ik het lekker vind zeg ik het bijna altijd tegen m'n moeder (zij kookt). Gewoon letterlijk: 'lekker mama!' of 'het is heerlijk'.
Als ik het niet lekker vind weet m'n moeder dat van te voren wel, omdat ze weet wat ik wel en niet lust. Ik zeg dan niks of maak een grapje als: 'Het vlees is wel lekker' (waarmee ik eigenlijk zeg dat de rest niet te eten is)

Fantôme 02-04-2004 15:28

er word vaak voor me gekookt (door mn moeder ;)) maar ze stelt het niet zo op prijs als ik het zeg wanneer ik het niet lekker vind, dus houd ik meestal mn mond en zeg ik het alleen als het wel lekker is. die uitzonderlijke keer dat ik kook, doe ik gewoon ontzettend mn best, zodat ze geen negatief commentaar kunnen geven :p

Pinksterhaas 02-04-2004 16:04

mijn vader hecht er nogal waarde aan dat iemand zegt dat het lekker was. Dus dan zeg ik dat maar.

Cruz 03-04-2004 19:15

Ik ben absoluut geen kookprinses :( :bloos: Mijn planning/timing werkt gewoon echt niet :D Ik weet nooit wanneer ik met wat moet beginnen enzo.. en zo brandt er dus altijd wel iets aan ofzo!

Als iemand voor mij kookt, bijv mijn vriend of een vriendin, dan laat ik ze altijd duidelijk weten dat ik het erg op prijs stel en dat ik het lekker vind! :) Meestal zeg ik zoiets als "mmm echt heerlijk! heb je goed gedaan!" geloof ik :bloos:

Stefanie 03-04-2004 20:17

Ik zeg het tijdens het eten meestal en vaak ook nog als ik daar wegga. Is wel zo netjes. En als het echt niet te eten is, dan zeg ik dat het niet echt lekker was op een lieve manier:P

Doodoo 03-04-2004 20:21

Wat ruikt mijn reukorgaan?
:eek:

Is dat meneer broodmachine?
(ik noem hem Bart...Bakker Bart)

Saiorse.TK 04-04-2004 10:43

Ik zeg gewoon waar het op staat...
..en dat wordt egt niet altijd op prijs gesteld...
...maar als er op de kaart staat 'bifteck'
(=frans voor biefstuk)
dan mag ik tog een biefstuk verwachten...

thuis zeg ik het meestal wel... gewoon zo van
hmmmz, nee, sorry, maar ik vind het toch niet egt lekker

Mr.Oizo 04-04-2004 20:29

In een restaurant ga ik de kok niet complementeren uiteraard... maar als ik misschien voor de eerste keer bij iemand op bezoek ben dan wel. :) En tegen mijn ma zeg ik ook vaak dat het eten lekker is, maja mijn ma kan dan ook heel goed koken ;)

Keyser Saus 04-04-2004 20:33

Bij iemand thuis (meestal bij mezelf) geef ik een complimentje als het lekker is. Is het niet lekker, dan zeg ik dat ook gewoon.

kimmie 05-04-2004 15:56

Ja ik zeg altijd wat ik ervan vind en anders wordt het meestal wel gevraagd
En ja, ik wil ook commentaar op die dingen van mij horen

murwari 05-04-2004 16:01

Als ik het echt lekker vindt laat ik het zeker weten!

Rossantha 06-04-2004 06:28

Ik geef het altijd aan als het lekker is en als het niet lekker is geef ik dat ook aan:)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.