![]() |
Weging Centraal Examen
Hoi,
Telt het centraal examen nou als 50% en de cijfers die je tot nu toe hebt behaald als 50% voor alle vakken? (VWO). Alvast bedankt! ps: Domme vraag. Ik dacht namelijk altijd dat het 50% was, maar wil het ff zeker weten. Heb al gezocht op wat andere sites, maar kon het niet vinden. |
Ja dat klopt.
Alleen is die ene 50% niet ALLE cijfers die je gehaald hebt gedurende je vwo, maar alleen je SE cijfers. Welke dat zijn, staat in je PTA. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe je SE wordt samengesteld verschilt per vak en per school, maar dat wordt in ieder geval op de een of andere manier gemiddeld en dat telt dan weer voor 50% meer voor het totaal. De andere 50% komt voor rekening van het CE. Dit geldt natuurlijk alleen voor vakken waar ook een CE voor is, maar dat snap je natuurlijk wel. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
heb alleen maar po's bij biologie, natuurkunde, scheikunde en wiskunde gehad .....
|
Hebben jullie geen PTA of ietds dergelijks...
maar ja 50-50 dus |
Citaat:
en over PO's: bij mij op school zijn er ook geen vastgestelde percentages voor, PO's hebben een bepaalde wegingsfactor, en voor zoveel tellen ze mee. vaak is dit voor een vak zo tussen de 5 en 10 % van het eindcijfer. |
Citaat:
|
Citaat:
maar het lijkt mij eigenlijk vrij logisch dat een school zelf min of meer mag bepalen hoe het school examen cijfer tot stand komt.. [goed goed, er zijn wel regels natuurlijk.. maar volgens mij worden die hierbij niet geschonden..] |
Citaat:
maar ik dacht dat je toch echt een pta hoort te hebben waar alles in staat. en sowieso: je hebt voor je voortgang hele andere toetsen als voor je schoolexamen. Zo mag je officieel geen woordjestoetsen hebben voor je SE, terwijl dat voor voortgang wel mag. Maar niet elke school houdt zich daar aan (die van ons ook niet). Maar het lijkt me stug dat ze 3 jaar lang alle toetsen tot SE mogen bombarderen.. |
Citaat:
maar woordjestoetsen voor talen zijn bij mij op school handelingsdelen, waar je [bij mijn school iig] geen cijfers voor kunt krijgen... en je krijgt voor de talen aan het einde van de 5e klas 1 toets, en dat cijfer is je eindcijfer voor fa1 of du1 het is toch vreemd dat er zulke grote verschillen per school zijn..:| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vandaar dat sommige mensen hier zo hoog staan.. :rolleyes:
Dat is ook heel erg minder bij een loting. (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|