![]() |
[sadcore/album/mooitip] Sophia - People are like Seasons
http://www.sophiamusic.net/pics/PALS180.jpg
zo net in de lente heb ik altijd weer behoefte aan wat depripop. al een tijdje uit, maar wilde deze tip toch nog even delen. mooi. melancholisch. was hier al een topic over? http://www.sophiamusic.net/ http://www.theflowershoprecordings.com/ http://www.sophia-music.com downtips: oh my love desert song no.2 i left you |
ohja, die komt op werchter toch ?
moet ik nog maar eens wat van gaan horen dan. |
sadcore
:( |
in de tivoli/helling speelde ie laatst een meesterlijke show.
|
sadcore zaadcore
wat een onzin, zet core erin en het is hip |
ja wat heeft die precies te maken met hardcore?
want bij emocore, grindcore, mathcore en metalcore kan ik nog wel een link met hardcore leggen... Klinkt trouwens wel goed. Halve liedjes op je site zetten is ghey. |
ga het zometeen wel downen, mooie naam trouwens.
doet me opeens denken aan een nummer van ensoph 'sophia's war' |
Sadcore? Die kende ik nog niet hahaha.
|
ik vind de term sadcore wel grappig, schets wel gelijk een plaatje in me hoofd.
sophia is wel goed ja |
Citaat:
|
Was is daar in vredesnaam core aan? Wat heeft t met hardcore te maken? (ook al vraag ik me dat ook herhaaldelijk af bij emocore etc.)
|
Citaat:
core slaat niet op hardcore terug o.i.d. met core wordt bedoeld kern, er is een stroming + following. Ik vind zelf die benamingen ook achterlijk, heb ik al 30 keer gezegd hier, maar het is in gesprek wel handig. Maar dat jou hele redenatie en visie vanuit één stroming redeneert (die ook nog niet eens heel invloedrijk is) zegt alweer genoeg. ajax heeft ook een harde kern, feijenoord ook, heeft dat iets met hardcore te maken?? |
ik vind laatste sophia album niet het sterkste, je moet de nachten (live album) en fixed water maar eens luisteren, in mijn ogen stukken beter.
|
Niet eens heel invloedrijk? Word hier even een plank misgeslagen......
Maargoed dat ........core gezannik komt wel degelijk vanuit de hardcore scene. Je kunt zeggen wat je wil, maar dat is gewoon zo. De eerste bands die zich emocore, whatevercore gingen noemen hadden raakvlakken met hardcore. |
nee de plank wordt niet misgeslagen,
hardcore is een vrij recente stroming en kan dus al niet heel invloedrijk zijn. Zelf voor de underground is hardcore alleen invloedrijk binnen een beperkt aantal mensen. om het heel breed te pakken, bands als de beatles zijn invloedrijk. een band als pink floyd is invloedrijk, nu zeg jij ja oude shizzle, geen underground. Een band als slint die zijn invloedrijk, hebben een muziekstijl ontwikkeld en heel veel bands beinvloed uit allerlei stromingne. Hardcore beinvloedt vooral andere hardcore bands, of varianten daarop zoals emocore etc.. En dan bands die zich ook core noemen vanwege die raakvlakken, zegt verder nog niks over bands die zich sadcore noemen (meestal is het de pers die die labels verzint en niet de bands zelf maar dat terzijde) en ook niets over het label core. Als ik zeg dat ik hardknerrie maakt. En iemand anders zegt ik maak emoknerrie, want ik vind muziek van machina82 wel leuk maar ik doe het emo-er. Als dan nog iemand anders komt die zegt ik maak bloemetjesknerrie want ik houd van bloemetjes, heeft het woord knerrie er weinig mee te maken, enige raakvlak is dat ik het woord knerrie uitvindt. daarnaast als die bloemetjes man een cd maakt onder naam bloemetjesknerrie, en ik zeg dan EI WAT EEN ONZIN DAT HEEFT HELEMAAL NIX MET MIJN HARDKNERRIE te maken, slaat dat helemaal nergens op./. ik vind het samenvatten dus okay voor de duidelijkheid dat er labels zijn, al dan niet door pers opgelegd, maar je moet niet zo bekrompen met labels omgaan. ik ga toch ook niet zeuren van ow er zit zang in nu is het geen post-rock. |
Nou recent. Het valt wel mee. Eind 70. En invloedrijk? Weldegelijk. Ooit wel eens goed naar bands als Metallica en Slayer geluisterd? Komen er ook openlijk voor uit dat ze door hardcore beinvloed zijn.
Verder komt het DIY gebeuren uit de hardcorescene. Talloze bands zijn ontsprongen uit de hc scene. Ik noem een Fugazi oa. Ik denk dat je het onderschat. Nee niet zo invloedrijk als the beatles etc. Dat beweer ik ook niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat jij een andere maatstaf voor hardcore hanteert dan ik, voor bij begint hardcore eind jaren 80/ vooral in NY en omstreken. Maar waar de discussie omging daar hoor ik je niet meer echt over, het woordje core.. |
wat is die preoccupatie met hardcore toch altijd op dit forum
er hoeft maar het woordje "core" te vallen en mensen zoeken al ruzie |
Citaat:
En vandaag de dag zijn er nog zat bands die hardcore spelen zoals vroeger werd gedaan. |
En oja DIY is pas goed van start gegaan in de hardcore scene met labels, eigen zines enz enz. Heel anders dan die nogal lamme punkers van de 70s :)
Anyway ontopic. Dit gaat over sadcore *proest* |
Citaat:
fucking hell alles wordt gayer en gayer :s |
Citaat:
Kom OP zeg, zeuren over het naampje core? Kinderachtig hoor, hoef je als hardcore aanhanger niet meer down met de message te zijn? dacht dat het daarom ging. |
Citaat:
Maargoed dat is t punt niet. Ik vroeg t me gewoon af. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02. |