Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   3DSMAX + Brazil: onzichtbare geometry lights (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=794364)

McMotion 01-04-2004 20:54

[3DSMAX + Brazil] geometry lights die niet zichtbaar zijn
 
weet iemand hoe je met brazil/3dstudio max geometry lights kan maken die wel global illumination genereren maar NIET zichtbaar zijn? ik heb een gigantische bol gemaakt om mijn scene heen om van alle kanten evenveel licht te maken maar doordat ik de self-illumination op 100 heb gezet is de achtergrond wit, en dat wil ik niet :|

Fade of Light 01-04-2004 21:03

uhm, jaahaa....ff denken, ik zal eens voor je kijken.

welke 3dmax heb je? 3 ofzo? Want anders heb je brazil niet echt nodig volgens mij.

Als je de opacity op 100 zet (of juist 0, dat het iig onzichtbaar is) (in de material editor natuurlijk), geeft de geometry dan nog licht? Zo ja, dan is dat de oplossing, zo nee, zeg het ff :)

McMotion 01-04-2004 21:06

Citaat:

Fade of Light schreef op 01-04-2004 @ 22:03 :
uhm, jaahaa....ff denken, ik zal eens voor je kijken.

welke 3dmax heb je? 3 ofzo? Want anders heb je brazil niet echt nodig volgens mij.

Als je de opacity op 100 zet (of juist 0, dat het iig onzichtbaar is) (in de material editor natuurlijk), geeft de geometry dan nog licht? Zo ja, dan is dat de oplossing, zo nee, zeg het ff :)

nope dat werkt niet... en ik heb 3dsmax 5, maar er zit nog zoveel in brazil wat er niet in 3dsmax zit! 3dsmax lijkt wel een demoversie in vergelijking met brazil :)

maargoed ik heb het al gevonden.. ik heb nu een brazil utility material genomen als geometry light, bij de Send material van Global Illumination heb ik een standaard material opgegeven met de self-illumination die ik wil hebben en dan de transparency van de utility material op 100 en dat werkt :cool:

Fade of Light 01-04-2004 21:19

hohoho wel correct zeggen:

"de max rendering lijkt wel een demo versie van brazil" Dat komt een stuk dichter in de buurt :p

ah kijk eens aan, transparency en opacity...altijd kloten met die 2, maar daar lag dus toch de oplossing ;)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.