![]() |
leuke engelse boeken
(weet weer niet of dit hier past maar weet niet waar ik dit anders moet zetten)
Ik zoek leuke engelse boeken. Geen zielige boeken of voor volwassenen maar leuke, grappige boeken voor mensen van mijn leeftijd. Ik weet namelijk helemaal niet wat een leuke schrijver/schrijfster is enzo. |
J.D. Salinger - The catcher in the rye
|
Roald Dahl - Someone like you, allemaal korte verhalen met een onverwachte twist op het eind (y) niet zoals je van hem zou verwachten.
|
Come together van Josie Lloyd en Emlyn Rees.
Die is echt superleuk en het heeft eventueel ook nog een vervolgboek. |
De dagboeken serie over Adrian Mole vind je misschien wel leuk. Die zijn van Sue Townsend, dacht ik.
LUH-3417 |
inderdaad LUH, ik wou die boeken net aanraden!
Het vervolg van come together vond ik niet zo geweldig eigenlijk (ben even de titel vergeten) en of dat nou wel wat voor haar is... Of mice and men (hoe heet die schrijver ook alweer) is een leuk boek, niet dik en niet moeilijk, vind ik echt een aanrader! verder heb ik tot nu toe (ja, ik weet het , eigenlijk schandalig, maar toch) vertalingen gelezen... Charlotte |
Citaat:
verder is Animal Farm (George Orwell) ook wel te lezen denk ik..ook al is dat niet grappig ofzo |
The thief of always (y)
|
of mice and men heb ik dus gelezen en dat vond ik echt geen leuk boek. ('k weet het ja, ben nogal kieskeurig).
|
Citaat:
Misschien wordt het dan voor ons ook makkelijker iets voor je te verzinnen... |
Citaat:
dat boek had ik op mn 12de gelezen ofzo volgensmij. Iedergeval lang geleden dus weet niet zeker of t nou van clive barker is. maar dat boek was zoooo gaaf. (y) |
Citaat:
Maar soms, vooral het einde, vond ik toch niet he-le-maal voor een kinderboek doorgaan, maar idd echt een supervet boek (y) |
Alle boeken van Chuck Palahniuk alhoewel je denk ik te jong bent om dat soort humor echt leuk te vinden.
The world according to garp heeft ook geweldige humor |
Citaat:
De film viel me wel erg tegen na het lezen van het boek. Maar dat is meestal zo in die volgorde |
ik denk dat ze zeker en vast te jong is om Palahnuik te lezen. Zeker in het Engels.
|
Alan Cumming - Tommy's Tale
Mike Raskin - Little New York Bastard |
C.S. Lewis - Abolition of Man.
|
Jennifer government van max bury is een gaaf boek
en als je van avonturen houd zou ik je HOBO a depression oddysey aanraden,schrijver weet ik even zo net niet uit mijn hoofd.(en te lui om naar beneden te gaan) :p |
Citaat:
|
Ik vind Aiden chambers een hele goede engelse schrijver. Hij schrijft niet heel grappig maar wel heel mooi, het is jeugdliteratuur dus geen volwassenenboek. Ookal vraag je om grappige boeken, ik vond dit toch wel even het vermelden waard, misschien vind je het toch wel leuk.:)
|
de meeste boeken van roald dahl zijn erg makkelijk te lezen in het engels en bovendien vrij grappig :P
|
Citaat:
Verder zou ik Lord of the Flies aanraden (weet niet welke schrijver tho) en natuurlijk Anthony Burgess' "A Clockwork Orange" |
Lord Of The Flies is van William Golding. Ik vond hem aan de ene kant ook wel leuk, maar aan de andere kant struikelde ik wat aan de onderliggende toon "Kinderen/Jongeren sucken de pan uit, volwassen heersen de hardcore scene en omstreken."
LUH-3417 |
Ik vond Harry Potter in het Engels erg leuk! :)
|
Citaat:
|
"One flew over the cuckoo's nest" van Ken Kesey (y)
Beter dan de film. |
Chuck Palachnuk's "Fight Club", ook geniaal.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33. |