![]() |
Waneer aan sex te beginnen
10-15 jaar
16-20 |
Vanaf 16-17 jaar ofzo :) Leer eerst je eigen lichaam maar eens goed kennen :)
|
16 is mooie leeftijd, maar 15 ook niet erg. Veel eerder lijkt me niet verstandig.
|
ik vind het ook op 14 al kunnen.. als bijde personen geestelijk ontwikkeld zijn, en er klaar voor zijn.
|
kwas 14, eigenlijk vink dat nu te vroeg, maar echt klagen doek er ook niet over :)
|
wanneer je er klaar voor bent, opties deugen niet, 10 lijkt mij wel erg jong
{edit} zou gezworen hebben dat die poll er net anders uitzag :confused: |
Citaat:
|
16 jaar of ouder.
|
Citaat:
|
ik was er op 17 jaar bij, maar mijn vriend op zn 14e :o (en dat was met mij :) )
hij is gewoon één van die jongens, die erg volwassen zijn voor hun leeftijd, en het niet doen om het doen, maar omdat hij zich (en ik) er klaar voor voelde |
maak mij zoveel uit..als je er klaar voor bent..ofzo..dat isvoor ieder persoonlijk, waarom zou dat niet op je 14e zijn...
|
Dr is geen goede leeftijd om aan seks te beginnen. Dat doe je pas als je het echt wil en er klaar voor bent. De één is 14 als ie dr al aan begint, de ander pas 20.
|
Wanneer jij er klaar voor bent, daar is geen leeftijd aan verbonden vind ik
|
Citaat:
|
Ik was net 17.
|
Citaat:
|
16 jaar of ouder
|
k was net 17, en m'n vriendin net 16 gworden..
Lijkt me wel goede leeftijd.. veel jonger dan 15 lijkt me nog te vroeg.. maar dat zal ook wel helemaal van jezelf afhangen |
waneer ut lekker voelt naar jouw zin :o
|
Liever zolang mogenlijk wachten, is toch het beste wat je (als cadeautje) aan hem/haar kan geven. Voor mij bv heel belangrijk om het met de juiste te doen, niet doen alleen maar omdat je "erbij wil horen" ....
|
Je kan wel op je 14de beginnen...Maar dan heb je niet een al te grote lul...Of kan misschien kan het nog ssteeds dan..
|
daar ben ik het wel mee eens, veel van de jongeren, 14 of jonger, doen het omdat ze het stoer vinden en erbij willen horen. ik zeg niet dat dat altijd het geval is maar vaak wel. ik denk dat je op de juiste persoon moet wachten en dat het verder niet zo veel uit maakt hoe oud je bent.
|
Over het algemeen 16 jaar of ouder...
Geldt iig voor mezelf. |
als jij denkt dat je er klaar voor bent. de ene keer is dat 14, andere keer veel later. hangt van de persoon af. 'k heb maar 14 gezegd, omdat ik het wel oke vind als iemand dan sex heeft.
|
Ik vind het wat onjuist om te zeggen 'als iemand er klaar voor is', want vaak dénk je dat wel, maar bén je het gewoon niet.
Ik vind 16 echt de jonge ondergrens. (Maar ik ben wat te behoudend ofzo. Nouja- eigenlijk niet, maar leeftijd vind ik wel een belangrijk issue.) |
Citaat:
|
16 of ouder.
|
16 of ouder. en natuurlijk kan iemand voor zichzelf beslissen wanneer hij/zij er klaar voor is, maar ik denkd at als je wat ouder bent, je de gevolgen wat beter overziet. *eventueel zwanger, ed.*
nou vond iok trouwens bij kopspijkers die vrouw met r sxuele voorlichting voor kleuters wel heel erg sneu:o |
Citaat:
|
ALS JE ER KLAAR VOOR BENT !!!!
er zit geen speciale leeftijd aan vast ! Jullie moeten er gewoon beide klaar voor zijn, en de een is dat eerder dan de ander.. |
16 of ouder :)
|
Citaat:
|
Als je er klaar voor bent! Niet eerder...
Ik was 15 |
Als je het wil en er een mooie gelegenheid voor is, lijkt mij.
Ik vind 16-18 de mooiste leeftijd er voor, maar 15 kan op zich ook nog wel, en in sommige gevallen kan 14 ook, jonger dan 14 vind ik hoe dan ook belachelijk, en ouder dan 18 is natuurlijk ook geen probleem, hoewel ik denk dat je wel onzeker wordt als het er op je 25ste nog niet van is gekomen. En ik vind de poll een beetje erg stom, om alleen 14-16 te noemen terwijl in Nederland de gemiddelde leeftijd nog altijd 17 is. |
eigenlijk 16 jaar of ouder
ik was 15 maar ben nu bijna 17 en heb nog steeds dezelfde vriend als toen.... dus ik vind dat ik het niet verkeerd heb gedaan... :D :cool: |
is voor elk persoon anders. ik persoonlijk denk toch wel ouder als 16. Ik zalf in ieder geval pas na mijn 16e.
|
Citaat:
|
Net wanneer jij er klaar voor bent :) Maar ik vind 16 een mooie leeftijd om je ervaringen uit te breiden ;)
|
Idd als je er klaar voor bent, en iemand van 10 zal zich er nog niet klaar voor voelen. Ik heb hier een broer van bijna tien en voor hem is het al een hele stap om nog maar te zeggen dat een meisje wel leuk is enzo.
De jeugd wordt steeds vroeger en vroeger klaar voor seks. Seks is ook minder en minder een taboe evenals seksuele voorlichting. Ik denk dat de meerderheid van de jongeren wel zelf kan beslissen wanneer hij of zij aan seks begint. Een factor zoals druk vanuit de "vriendenkring" is jammer genoeg een vaak voorkomend probleem. Maar ik denk dat je niet te leeftijdsgebonden moet denken over seks, en er zeker niet vanuit gaan dat wanneer iemand van 14 seks heeft gehad niet beseft heeft wat hij of zij heeft gedaan. Zo zijn er sommige mensen maar heus niet allemaal. Ik vind persoonlijk 16 een mooie leeftijd, maar eerder zou ook wel kunnen. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58. |