![]() |
Goddeloos
Eens
was ik Goddeloos Gedreven in de handen van de nuchterheid Eeuwig dralend in een leven zonder nut Gevangen in de pijn van de dagelijkse sleur en wat ik ontving, gooide ik weg Nu zoveel rijker, gegroeid Een hand is om aan te nemen, nooit meer los te laten De schouder die zich aanbied mag gekoesterd worden Een verstilling van het water, rimpelloos Kinderhandjes, snottebellen Sereniteit van de lente Een kort symposium Voor de Liefde die bindt Eens was dát Goddeloos |
Mooi zeg, de gedachte!. Ja, dat spreekt mij erg aan!. Er spreekt iets uit van; "dat het leven zinvoller is/wordt/ met (het) god(ellijke)", dat het kracht biedt en maakt dat je "echter" bent/leeft etc.
De herhaling vind ik goed versterkt. De "2e" strofe is wat simpeltjes, maar toch ook goed inleidend. De 3e strofe( Nu zoveel...rimpelloos), vind ik écht goed!. Heel mooi gevoelig en er zit zoveel in; "liefde" delen, het kracht putten uit, sterker worden etc)-->tenminste dat lees ik er in. 4e strofe; die 1e zin, daar zie ik de functie niet zo van in. Wil je dat uitleggen?:). |
Mooi zeg, de gedachte!. Ja, dat spreekt mij erg aan!. Er spreekt iets uit van; "dat het leven zinvoller is/wordt/ met (het) god(ellijke)", dat het kracht biedt en maakt dat je "echter" bent/leeft etc.
Ja, dat klopt precies! De herhaling vind ik goed versterkt. De "2e" strofe is wat simpeltjes, maar toch ook goed inleidend. De 3e strofe( Nu zoveel...rimpelloos), vind ik écht goed!. Heel mooi gevoelig en er zit zoveel in; "liefde" delen, het kracht putten uit, sterker worden etc)-->tenminste dat lees ik er in. *bloos* dankjewel! dit is fijn om terug te lezen 4e strofe; die 1e zin, daar zie ik de functie niet zo van in. Wil je dat uitleggen?:). De eerste zin, daarmee bedoel ik. dat zoiets simpels, kleins, smerigs of aandoenlijks, juist de vormen geeft aan het aardse bestaan. En dat dat een dimensie geeft aan het gevoel wat ik ook in het gedicht verwerkte Knuff |
Ohw dies egt mooi, bij veel gedichtjes lees ik er een beetje overheen maar bij deze had ik dat niet.. kon ik dat maar ;)
Vooral die derde strofe, zo sterk complimentje :) liefs |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24. |