![]() |
Backpacken, worldtravel-ticket.
Tja, dit is het plan. Na mijn schooldiploma te hebben behaald een maand of 10 zelfstandig de wereld in.
Waar ik heen wil? Zoveel mogelijk landen eigenlijk, maar dat niet (logisch). Maar welke landen zeker waar ik zeker naartoe wil: Zweden, Grieken, Indonesië, Nieuw-Zeeland, Australie, Canada en/of Vietnam, Japen en de VS. Ja, het zijn veel landen en ja, het lijstje wordt kleiner ;). Nu hoorde ik laatste van een bevriende lerares dat er een soort 'word travel ticket' is. Dat houdt zou inhouden dat je van te voren opgeeft naar welken landen je wilt, maar je zelf kan bepalen wanneer je vliegt en je dat dus niet voor je vertrek hoeft op te geven wanneer je vliegt, maar slechts een korte tijd van te voren, als je denkt het land wel gezien te hebben en je verder wilt. Zo ongeveer het idee van een world travel ticket in elkaar zit, volgens haar. Nu mijn vraag: Weet iemand hier hoe en waar ik dit kan regelen? Natuurlijk ga ik zelf de reisbureaus en organisaties langs, maar elke aanwijzing helpt. Ik tast een beetje in het duister hoe ik dit moet gaan regelen. bvd |
Leuk!
Ik wil als ik klaar ben met school ook iets vergelijkbaars doen bij Australie, dus geen wereldreis. Ik heb laatst in één of ander blad gelezen dat je idd dat soort worldtickets kan kopen die zijn dan voor een bepaalde tijd geldig en kun je met een aantal maatschappijen zo mee. Die tickets koop je bij een vliegtuigmaatschappij samenwerkings ding bijv Star Alliance> daar zitten geloof ik KlM,Air France, NOrthwest en nog een paar maatschappijnen bij en daar kun je dan mee vliegen. Er zijn nog een stuk of 5 van die samenwerkingsverbanden die dit doen, dus zoek de beste uit en succes! (y) |
Ik heb er nog nooit van gehoord. Heb je al bij reisburea's geinformeerd? Of misschien kom je met googlen een heel eind. ;)
|
Ik weet idd ook dat het bestaat, mn buurman heeft zoiets gedaan. Als ik m zie vraag ik t wel ff hoe en wat.
|
Het bestaat inderdaad. Het heet een Round The World Ticket en veel luchtvaartmaatschappijen bieden het aan. Bij sommigen zijn er enkel vastgestelde routes, bij anderen zijn er erg veel mogelijkheden. Zoek eens op Google naar "Round the world ticket" of "RTW-ticket", dan vind je ontzettend veel informatie. Ik weet in ieder geval dat Singapore Airlines het aanbiedt.. ik heb daar vorig jaar een informatiedag/training over gehad. Veel succes met zoeken!
Ik had net een aantal links voor je opgezocht maar Scholieren.com werkt niet erg mee dus ben ik m'n reply kwijt (het zal wel druk zijn). Ik heb niet bijster veel zin om het opnieuw op te zoeken, maar het is erg gemakkelijk te vinden. |
Citaat:
Googlen natuurlijk wel. Site's als deze zijn erg leuk: http://www.studie-punt.nl/rond-de-wereld-tickets.cfm Citaat:
@ Guissie: Top. (y) Citaat:
|
Ik heb al in grote lijnen een route uitgestippeld, Zweden, Griekenland, Indonesië en Canada zijn weggevallen, Maleisië is toegevoegd.
Amsterdam (vertrekpunt), Tokyo (Japan), Kualu Lumpur (Maleisië), Hanoi (Vietnam), Kualu Lumpur (tussenstop deze keer), Auckland (Nieuw-Zeeland), Brisbain (Australië), Suva (Fiji), Los Angelos CA (V.S.), New York (V.S. mogelijke tussenstop), Amsterdam (terugkomtst). Hoe klinkt dat? :cool: |
Citaat:
btw. mijn broer was zeer te spreken over Suva..... Ik zou als het kon alleen misschien eerst naar Brisbane gaan en daarna naar Auckland is geografisch gezien wat handiger, maar ik weet niet hoe dat met de vluchten zit. Citaat:
|
Maar via welk vliegtuigmaatschappij-samenwerkingsverband heb je nou geboekt?of de route uitgestippeld?
|
Citaat:
http://www.klm.com/generic/download/...dTicket_nl.swf Ik heb nog lang niet geboekt trouwens. Dit is gewoon een eigen eerste impressie. Citaat:
|
Lafjuh,
Zoals in een ander topic beschreven heb ik ook ooit zoiets gedaan. Round-the-world, dat is. Zo'n ticket had ik niet. Ik zou als ik jou was eerst voor mezelf eens nagaan of je inderdaad zo'n round-the-world-ticket wil hebben. Het is inderdaad handig, en waarschijnlijk wat economischer dan losse tickets, maar je zit er wel aan vast. En dan bedoel ik niet de data, want die kan je vaak nog wel wijzigen (tenminste 1 keer), maar aan je reisschema. Het is een feit dat je onderweg dingen tegenkomt (landen/regio's/steden) waarvan je denkt "sjit, wat cool, ik wou dat ik daar even heen kon gaan". Met een ticket leg je jezelf wat dat betreft toch beperkingen op. Ik heb een enkeltje Bangkok gekocht, met een vaag plan in mijn hoofd hoe ik wilde gaan reizen, en ben helemaal over land (en zee, maar zonder vliegtuig) naar oost Indonesie (West-Timor) gereisd. Dit zijn dingen die je waarschijnlijk niet voor elkaar krijgt met zo'n ticket. Bijvoorbeeld: Ik was met een groep op een boot naar Komodo-eiland, heel leuk allemaal, we werden afgezet op Flores. Flores bleek best mooi te zijn. Maar helaas: de rest van de groep moest allemaal terug naar Bali om daar op het vliegtuig te stappen. Ik ben doorgegaan over Flores en dat is werkelijk het hoogtepunt van mijn trip geweest. ONTZETTEND MOOI! En ik heb de boot naar Timor gepakt en heb daar een vliegtuig naar Darwin Australie geboekt. Ik wil alleen maar zeggen: zo'n ticket beknot altijd in een bepaalde mate je vrijheid. Hoe je het ook wendt of keert. Zonder een vaststaand plan weggaan wil niet iedereen, maar je kunt wel veel vrijer weg. En dat gevoel is ook belangrijk, dat je kunt doen wat je wilt! Probeer je van tevoren te bedenken wat JIJ belangrijk vindt! :D Mocht je vragen hebben, twijfel niet. Ik vind het altijd leuk om over mijn reisje te vertellen ;) |
Citaat:
Voor bijv. 6 maanden en dan mag je in die 6 maanden pakweg 15 vluchten maken met de vliegtuigmaatschappijen die dat ticket verzorgen. |
Citaat:
ParisPlage: Je kan binnenkort wel een mailtje van me verwachten. :) |
Citaat:
En sowieso kun je een vlucht altijd cancellen |
Citaat:
Als je eenmaal een stad gekozen hebt, kun je die naar ik weet niet meer veranderen, dus zit je daar verplicht aan vast. Stel, je hebt een ticket waarmee je naar Bali vliegt, en van Bali (dus) weer wegvliegt. Dan zit je met het probleem dat als je wat van het land wilt zien, dan pak je de boot naar andere eilanden (Java, Bali), maar je kunt niet al te ver weg van je vertrekplaats omdat je daar weer terug heen moet. Niet alleen is dat vervelend omdat je die weg al afgelegd hebt, maar in je hoofd denk ook al "ik moet hier in de buurt blijven", en dat kan je vrijheid aantasten. Voor mij was gewoon het gevoel van vrijheid een vd voornaamste redenen om weg te gaan, daarom is dat zo belangrijk voor me. :) |
Eigenlijk zouden ze gewoon een soort strippenkaart o.i.d. moeten hebben voor vliegen over heel de wereld. :)
|
Citaat:
Citaat:
:cool: (y) |
Hallow,
Ik ga na het slagen voor mijn examen naar Nieuw-Zeeland. Lijkt me heel intressanr dus... ik ga op 7 juli en heb dan een tussenstop in Kuala Lumpur En dan met malaysian airlines naar auckland!!!! dit is de beste vliegmaatschappij namelijk :P Groetjes anne |
Topic is wel erg oud.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47. |