![]() |
**piep**haar!!!! hellup!!!!!!!
Ik heb er erg vaag haar want mijn haar word erg snel vet!!! Dus ik was het 2x in de week.... Maar als ik mijn haar net gewasse heb is het weer hartstikke droog en gaat het alle kanten op. Ik heb ook snel last van roos ookal is mijn haar soms vet. Ik vind het heel erg irritant dat ik steeds van dat vieze vette haar krijg ik gebruik geen haarstylingsproducten en ik zit er niet heel de daag aan ofzow.... Ik heb al veel producten gebrobeert maar nix helpt!
Heeft iemand hier ook last van?? Wie weet een goed product hier tegen??? alvast bedankt :rolleyes: |
Mijn haar was ik om de dag omdat het anders te vet is.. Vind 2x per week persoonlijk niet heel veel als ik naar vriendinnen ed kijk. Volgens mij is dat normaal hoor. En aan dat pluizige haar kun je wel wat doen na het wassen; van Henna plus *hair wonder Vitamin* Werkt goed
|
Ik was het maar 2x omdat ik dat droge haar lelijker vind dan het vette haar.... :s
|
Citaat:
|
Ik gebruik nu oowk antiroos shampoo van head and shoulders maar dat werkt niet ??? het komt na 2 (of minder...)dagen weer trug!! Is er geen creme spoeling ofzow tege vet haar???:S
|
Ik denk dat als je allemaal middeltjes tegen vet haar gaat gebruiken je haar droger wordt/blijft.. En dat vond je juist niet mooi toch??
Was je haar anders 3 keer in de week ipv 2, dan heb je iig niet steeds het idee dat je haar zo vettig is.. En is er niet iets wat je dan misschien tegen dat droge haar kunt doen..? (van Zwitsal is er een product voor je haar, weet alleen niet precies wat t nou was.. soort waterig-olie-achtig spul..) Vraag het anders eens aan je kapper, die heeft er waarschijnlijk meer verstand van.. |
Ik was mijn haar ook elke dag, al die andere middeltjes heb ik allemaal uitgeprobeerd. Tevergeefs :)
|
Het is iig wel zo dat hoe vaker je je haar wast, hoe sneller het weer vet wordt. Maar bij 2 x in de week zou het eigenlijk niet zo moeten zijn...
Probeer eens met Head and Shoulders te wassen. Dat zorgt er sowieso voor dat de roos weggaat. Probeer verder je haar niet teveel te kammen, omdat je dan de talg door je haar verdeelt, waardoor het weer vet wordt. Laat het fohnen ook achterwege, omdat fohnen je haar uitdroogt, en je hoofdhuid als reactie extra talg aan gaat maken (hetzelfde geldt voor stijltangen en (warme)krulspelden). Als je snel last hebt van vet haar kun je ook beter geen cremespoeling of (nog erger) niet-uitspoelbare-crèmes gebruiken, omdat je haar daar ook sneller slap, zwaar en vet van wordt. |
edit: je moet je haar juist NIET vaker gaan wassen, omdat warm water en het (teveel en te vaak) gebruiken van shampoo je hoofdhuid uitdroogt. Ook dan wordt er weer extra talg aangemaakt, en wordt je haare vet. Ook heb je dan eerder kans op roos, zeker als je je haar niet goed uitspoelt.
|
Citaat:
:) |
Citaat:
|
Vichy heeft een hele goeie shampoo tegen roos. Bij dat merk kun je kiezen tussen vet en droog haar. De naam is Dercus en je krijgt het bij de apotheek.
|
Citaat:
tnxx |
heb je toevallig ook smal-pijpekrullend haar? dan zou het precies mijn haar zijn :D
mijn haar heeft echt een eigen wil, en geen haarproduct is in staat het in bedwang te houden. als ik ging zwemmen gleed het water eraf, en was het na een minuut ofzo kurkdroog. en nu heb ik dreads. :p |
wat erg goed werkt, en daar moet je wel naar zoeken, is ph neutraal, dat spul van garnier is voor mij de pest, maar iets vaker wassen kan geen kwaad, 2x per week is weinig.
( zelf heb ik het gemillimeterd, dat werkt nog beter :p ) |
Ik wast het eerst om de 3 dagen, maar door dat droge weer van nu is het eerst heel droog en dan een beetje vettig. :s Dus ik was het nu om de dag.
Er zit roos in de familie bij ons (zelf heb ik er niet zo'n last van), maar ik gebruik een speciaal spulletje van de apotheek. Als je dat wil hebben moet je wel eerst een keer langs de dermatoloog in het ziekenhuis. :) Die kan speciale middeltjes voorschrijven voor roos (misschien ookwel voor vettig haar). Ik heb dus een of ander roze ( :eek: ) spul dat ik 1 keer per week inmasseer op mn hoofdhuis en ik heb helemaal geen last van roos meer. :) Voor m'n haar heb ik shampoo van de kapper. :p Kerastage (hoe schrijf je dat?) speciaal voor een beetje vettig haar. Wel duur, maar werkt echt goed. :) Maar het is wel waar dat hoe vaker je je haar wast, hoe sneller het vet wordt. Dus ik ga weer proberen of ik het weer om de 3 dagen kan wassen. :s |
Citaat:
|
toen ik voor het eerst stekeltjes had, had ik ook enorm veel last van roos, head and shoulders gebruikt en weg roos! daarna ook nooit meer last van gehad. En tegen drooghaar, haarmaskers schijne goed te werken.!!
|
Citaat:
Ik bedoel dus; als je je haar te vaak wast, wordt je hoofdhuid droog, en krijg je (als reactie) sneller vette haren. Je kunt je haar dan wel vaak wassen als je dat wil, maar je moet hierbij proberen om zo min mogelijk shampoo op je hoofdhuid te laten komen. Dan was je het vette eruit, en voorkom je dat je hoofdhuid uitdroogt. |
Ik was mn haar dagelijks met een kalmerende shampoo...Een echt goede shampoo kost een flinke duit maar dan heb je ook wat.
|
mijn tip zou zijn... was je haar om de dag.
neem voor de roos een anti-roos shampoo, en geen head&shoulders, die is slecht voor je hoofdhuis. begin bijvoorbeeld met die van fructies. als de fles op is, neem je van een ander merk, omdat je haar anders imuun word voor dat merk goede anti roos shampoo's zijn: fructies, andrelon en herbal essences dan neem je een conditioner voor droog haar, en dat wissel je dus ook steeds af als de fles op is. |
Ik heb vandaag al wat in de winkel rondgesnuffelt(snel) maar ik heb nix gevonden ik zal de volgende keer nog kijken of ik nog iets zie dat ik kan gebruiken ....
|
heee, k heb een tip tegen vet haar. (alleen in de vakantie doen) wanneer je bijvoorbeeld een week vakantie hebt, je haar een hele week NIET wassen..dan wordt het baggervet, en daarna wanneer je het weer gewassen hebt, gaat het vet worden heel langzaam! (als ik dit in de herfstvakantie doe, heb ik daar profijt van tot aan de zomervakantie :) )
(ik was mn haar 1X in de drie dagen..) |
Citaat:
Ik zou het wel es wille proberen maar jah ehmzz tiz wel vies... :p :p :p |
ELKE 2 DAGEN ???
muhaha ik was het elke twee weken :cool: nouja. eerst. nu mn ouders roken wat vaker |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32. |