![]() |
Biceps (spierbal) trainen
Dag mensen!
Een vraagje >>> Hoe kun je je biceps (spierballen) het beste trainen zonder allemaal apparaten en dergelijke? Bij opdrukken train je meer je triceps en vooral je borst, schijnt het? |
Je kan jezelf aan een dikke tak van een boom optrekken. Maar hiervoor heb je behoorlijk wat kracht nodig.
Maar vertel eens, waarom wil jij zonder apparaten e.d je biceps trainen. Aparaten, dumbells en barbells zijn dé dingen waarmee je biceps kunt trainen. |
je kunt ook oefeningen doen met gewichten. of vallen die onder de categorie apparaten?
|
Citaat:
|
Je gebruikt wel je biceps maar het meerendeel gebruik je je rug spieren.
|
Lekker vrolijk upke
|
als je je arm een betere vorm wil geven moet je de tijd die je traint zo indelen
3/4 triceps 1/4 biceps je triceps geeft je arm namelijk het meeste vorm hoe raar dat ook klinkt |
|
opdrukken op je knokkel is speciaal bedoelt ervoor
ik doe er iedere dag 30-40 bij het opstaan en het werkt wel zorg dat er spanning blijft in je spieren dus rustig opdrukken langzaam tempo dan zal je het wel voele, ik trek me ook op aan een staaf met mijn knieen opgetrokken dat werkt alleen aan je buikspieren en rugspieren |
Citaat:
Met optrekken gebruik je naast je rugspieren ook je biceps. Jij doet zeker niet aan krachtraining? |
Je armen buigen dus je moet je biceps idd gebruiken.
|
wat dacht je van twee flessen van anderhalve liter om te trainen :p
|
ikzelf gebruik gewoon gewichten (7 kilo per arm), waarbij ik erop let dat ik de spier nog ff extra aanspan als het gewicht boven is. Dat ga je best voelen... Met dat optrekken aan een stang train je trouwens naast je rug en buik-spieren hoofdzakelijk je triceps. Maar dat angt er weer vanaf hoe je je vastpakt aan die stang. Maar tis wel een geode en veelzijdige oefening
|
Citaat:
Met de chin up train je: - alle rugspieren - biceps - inwendige armspier - opperarmspaakbeenspier - de grote borstspier Met de close grip chin up train je: - brede rugspier - grote ronde spier - biceps - inwendige armspier - monnikskapspier (middelste en onderste deel) - ruitvormige spier - borstspieren Dus geen triceps zoals vele van jullie denken!!!!!!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is geven en nemen, daarvoor is zo'n forum ook. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |