![]() |
Dode en gewonden bij razzia tegen terreurverdachten Madrid
Dode en gewonden bij razzia tegen terreurverdachten Madrid
Uitgegeven: 3 april 2004 22:19 MADRID - Tijdens een grote razzia zaterdagavond in Madrid tegen vermoedelijke islamitische terroristen zijn een dode en enkele gewonden gevallen, aldus de publieke radio. De politie wilde in de zuidelijke buitenwijk Leganés verdachten van de aanslagen op vier forensentreinen op 11 maart in Madrid oppakken. nu.nl :( |
Doden door explosie bij razzia tegen terreurverdachten Madrid
Uitgegeven: 3 april 2004 22:19 Laatst gewijzigd: 4 april 2004 08:50 MADRID - Door een explosie tijdens een operatie tegen vermeende islamitische terroristen zijn zaterdagavond in de Spaanse hoofdstad Madrid drie verdachten en een agent van een speciale eenheid omgekomen. Dat heeft minister Angel Acebes van Binnenlandse Zaken bevestigd. Elf politiemensen raakten zwaargewond. Acebes zei dat de politie denkt dat onder de drie omgekomen verdachten, zich daders bevonden van de aanslagen van 11 maart in Madrid op vier forensentreinen. De drie verdachten "hebben met behulp van een krachtige explosieve lading'' de ontploffing veroorzaakt waarbij zij en de politieman omkwamen, vertelde de minister. De actie had plaats in de zuidelijke buitenwijk Leganés. Volgens omwonenden probeerde de politie drie Noord-Afrikanen te arresteren. De verdachten verschansten zich in een woning en dreigden het gebouw op te blazen. Een zegsman van de politie verklaarde eerder op de avond dat het bij de ontploffing om een "gecontroleerde explosie'' ging. De omgeving is door de politie afgegrendeld. Door de aanslagen van 11 maart kwamen 191 mensen om het leven en raakten er meer dan 1900 gewond. Vrijdag werd nog een bom gevonden naast het spoor van de hogesnelheidstrein AVE tussen Madrid en Sevilla. De springstof was volgens minister van Binnenlandse Zaken Acebes van dezelfde soort als gebruikt is bij de aanslagen in Madrid. ---- Hm, ze zijn wel flink bezig daar. :| |
Ze zijn echt de weg kwijt,
stelletje kut-Marokkanen! :evil: |
Citaat:
doei! |
Citaat:
kut-Amsterdamseuitspraak-bidster Wel schrijnend dat het zo loopt... |
Citaat:
En ik vind het inderdaad een stel klootzakken. O.a omdat ik, als Marokkaanse zijnde, daar weer op wordt aangekeken..! |
Citaat:
En als jij daar op aangekeken wordt is dat de schuld van de mensen die je daar op aankijken. Je moet het echt per individu bekijken. Ik ben als nederlander niet medeverantwoordelijk voor onze geschiedenis, voor RaRa, voor onze gedragingen in Kosovo. Net zo min zijn Duitsers verantwoordelijk voor WOII, dat waren nl. specefieke Duitsers en niet Duitsers. Ik zal jou nooit aankijken op deze daden, net zoals ik de Amerikanen en Bondgenoot-inwoners niet de schuld kan geven van de gedragingen van hun regeringen. Hogeuit kan ik sympathie verwijten, en dat geldt ook niet voor iedereen. Je moet niet mensen om beleid en gedragingen van afkomstgenoten te gaan generaliseren. Je vind het denk ik, hoop ik, geen kut-marokkanen, maar kut-bommenleggers, WANT DAT ZIJN HET! |
Citaat:
|
Citaat:
En als we weten dat medelanders zo denken, moeten dan de marokkanen e.d. veranderen.....Neuj, verander ik liever die medelanders met hun rechtlijnige en IMO simplistische gedachte(n). edit: ---->moest eigenlijk zijn gedachte/n/ maar dis ook leuk :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03. |