![]() |
boodschap achter de muziek???
hoe belangerijk vind jij de "boodschap" achter de muziek?
en zit er altijd wel een boodschap achter.... :rolleyes: Ik zelf vind de "boodschap"als je het zo kan noemen.. wel belangrijk. Maar ik betrap me er wel vaak op dat ik songteksten mee zing( zingen kan je niet altijd noemen :s) terwijl ik eigenlijk niet door heb wat ik zing... |
meeste hardcore heeft wel een boodschap, op persoonlijk danwel politiek vlak...
en terecht. Dat houdt het toch interessant ! :p |
het gaat mij er eerst om hoe de muziek aanhoorte n dan luister ik pas naar de boodschap. ook al heeft de muziek zon mooie boodcshap, als ik het niet vind klinken..
|
De muziek an sich spreekt vaak voor zichzelf.
|
"It's not a matter of what you sing, you just have to make it sound like you have something to say"
- Brian Eno :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bla en bla
Ik vind het best belangrijk. |
Ik merk soms idd wel op dat er meer in de songteksten zit dan je denkt..Vink soms wel wat jammer, t verpest zo de muziek voor mij. Natuuwlijk hangt t van de boodschap af, maar als er satanistische teksten inzitten is het voor mij afgelopen..mja das mijn mening he ;)
|
Erg belangrijk.
Wat zou Anal Cunt zijn zonder de lyrics? ;) |
Als't maar raak is...
|
Is mooi meegenomen maar niet vereist.. Vind bijna nooit een nummer in 1 keer mooi om de tekst maar wel om de muziek en later gaak pas naar de tekst luisteren..
|
boeit me allemaal niet zo heel veel.
een mooie rechtse tekst kan me ook raken, weliswaar wat minder dan een mooie linkse... |
hahaha
Die for the government. Zon waarheid :p |
Citaat:
|
Ik ken wel een bandnaam met een boodschap.
Boter, ska en eieren. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom de rolleye? En ja boodschappen zijn belangrijk beide in muziek en in huis te hebben. Als een band gewoon blijft stapelen met cliches of mysterieus blijft lallen vind ik het niks evenals een scheldwoorden boek in de vorm van lyriek. |
Citaat:
Boodschap zit voor mijn idee niet zozeer in de tekst, maar in de muziek zelf... Tekst is secundair wat mij betreft. Neem nou zo'n nummer als van Dinand Woesthoff (Dreamer, vind 't geen geweldig nummer, maar is wel een goed voorbeeld). De boodschap is duidelijk verpakt in de muziek, de tekst is mooi, maar eigenlijk niet veelzeggend. Probeer het volgende maar 's in te beelden. Lees de tekst (als zijnde een gedicht o.i.d.). Wat vindt je er van? Luister dan naar het nummer, zonder naar de tekst te luisteren. Bij mij blijkt dan dat de muziek duidelijker is, de boodschap beter overbrengt. Oorzaak: Muziek gaat veelal over emotie, en die is niet goed te vangen in woorden. maar goed, je hebt inderdaad van die protestbandjes waar tekst een wel veel belangrijkerer rol speelt.... |
denk dat de boodschap in de meeste gevallen niet bedoeld is bij het schrijven van de tekst. Iemand schrijft over een ervaring, en er zit ineens een boodschap in.
|
De boodschap in de muziek vind ik meestal wel belangerijk.
Muziek met tekst over onzin of liefde ofzo vind ik maar niks. hoewel muziek zoals drum n bass geen tekst heeft is t wel vet. Hangt er dus net bij mij vanaf wat voor muziek het is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13. |