![]() |
[win xp] sharing
volgens mij word ik gek ofzo maar kan je tegenwoordig je sharing niet meer beveiligen met password ofzo?
Ik kan het nergens vinden iniedergeval :confused: want de overbuurvrouw doet mee met onze dsl en zit dus nu dus hier op het netwerk maar ik hoef der niet op mijn pc te hebben :s |
Heb je Home of Pro? Dat maakt nog wel wat verschil met dit soort dingen. Volgens mij kan je met Pro wel gewoon permissies wijzigen voor een gedeelde folder.
|
dat lijkt me een beetje sterk dat home dat niet kan :eek:
In 2k heb je op het tabblad delen een knop machtegingen, met een klikje daarop kan je bepalen wie wel en wie niet toegang heeft tot die map. Maarem, ik zit me trouwens af te vragen of je echt een password bedoeld voor alle gebruikers? Zo ja, dan kan dat niet in windows zelf, en dat heeft nooit gekund voor zover ik weet |
Citaat:
het gaat neit om folder het gaat om me c schijf :p |
Kijk eens in Windows Verkenner (Explorer) naar Tools > Options > View bij de onderste optie (Use simple file sharing) en zet die uit, dat helpt misschien wel.
Het is toch echt waar dat je de beveiligingsinstellingen in Home veel minder goed kan instellen dan in Pro. :) |
Citaat:
waarom moet dat zo moeilijk :s In win98 kan was dat 10sec werk :/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
hmm stiekum is het toch neit wat ik wilde weten... want als ik die simple filesharing uit zet dan kan ik alleen kiezen hoeveel users erop kunnen enzo...maar ik wil gewoon met een password beveiligen...
|
Disable je guest account. Als je nu met Explorer naar \\<ip> gaat, krijg je een window waarin je naam en wachtwoord moet invullen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51. |