![]() |
Kind in de storm
Stormachtig zit weer het kind
huilend, de wind stormt met een donder gierend in een vlaag het betraande kind De nacht hardt kil de duisternis over de natte donderslag |
ik vind dit geen mooi gedicht, voor mij is de boodschap helemaal niet duidelijk. Ik vind het geheel vaag.
|
Het hoort juist vaag te zijn :rolleyes:
|
Inderdaad, het is een expressionistisch gedicht, waarbij niet de boodschap telt, maar de sfeer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind het:
a)geen verhaal hebben b)van sfeer is absoluut geen sprake c)rommel. paar woorden achter elkaar die ook nog eens geen mooi geheel vormen. |
het gedicht brengt WEL een sfeer met zich mee
en dat maakt het vind ik een goed gedicht want niet veel gedichten bereiken je echt. |
Ik vind hem niet geweldig sorry, ieder ze smaak.
Maar ja niet de mijne |
Citaat:
|
Wat een leuke spelingen(met woorden), echt!:). Ik vind het een orgineeltje en goed inhoudelijk(ik haal er wel degelijk wat uit, al heb je het misschien niet zo bedoeld). De sfeer geef je goed weer door die aaneensluiting van woorden achter elkaar, en door taal/woord-gebruik die sterk doet visualiseren.
|
een Prachtig gedicht volgens mij
De inhoud die zeer vaag is zorgt juist voor een beklemtoning op de sfeer. Het is alsof er één speciefiek moment omschreven wordt dat uit een verhaal wordt gegrepen. Pure poëzie als je het mij vraagt: woorden vertellen hier van een onderwerp zonder betekenis wel degelijk een verhaal. (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38. |