![]() |
Gedroogd fruit
Heel erg lekker, vooral de appeltjes en peren (en rozijnen!) maar ik vroeg me af hoe gezond dat nou eigenlijk is als je het gewoon zo eet. Dus zonder ze te laten weken oid.
Is er bij het drogen een kunstmatige zoetstof toegevoegd of iets dergelijks waardoor het ongezonder is dan een gewone appel, of is het niet ongezonder? Kan het kwaad als je ze gewoon zo eet? Ik koop ze btw altijd op de markt dus niet voorverpakt, dus ik denk niet dat er conserveringsmiddelen inzitten? |
nee, als het goed is zijn die dingen 100% natuurlijk. Zeker degene van Zonnatura (die gele zakjes). Abrikozen en pruimen zijn ook lekker :p
|
ik eet alleen rozijnen.
|
Oeh gedroogde tomaat is lekker!:)
|
Ik dacht dat er in gedroogde perzikken of pruimen (ik weet het niet precies meer) zwavel zat, ik weet ook al niet meer waarom en dat is niet zo heel gezond om dat dan iedere dag te eten maar als je ze goed afspoelt gaat het meeste er wel af.
(Als je wilt weten wat het allemaal precies is wil ik het wel eens voor je nakijken, t stond in mn scheikundeboek) |
Rozijntjes <3
|
Citaat:
maar die zitten meestal dik in de olie.. ik eet nooit gedroogd fruit |
Lijkt me sterk dat dat niet goed is. In vruchtenmuesli zitten ook stukjes gedroogde appel, papaya, ananas en weet ik het allemaal, het lijkt mij niet dat dat giftig is.
|
Hou ik niet van:)
|
Citaat:
|
Vind ik niet zo lekker, eigenlijk.
Gedroogde banaan wel. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kunt er wel diarree van krijgen, als je er veel van eet, maar verder is er niets ongezonds aan, dus gewoon oppassen dat je geen diarree krijgt :)
|
Citaat:
|
ow echt heerlijk allemaal!!!
er zijn volgens mij door het verdrogen wel vitaminen verloren gegaan, maar ongezend is het ook weer niet denk ik hoor |
Gedroogde pruimen. <3
|
ammel VRESELIJK!!
|
Citaat:
|
euuhhll nee hou ik echt niet van, dadels :s bleaghhh echt om te kotsen (n)
|
Ik heb weleens gedroogde aarbei gehad.. is best lekker.. maar na 1tje heb je al genoeg..
|
*eet gedroogde aardbeitjes..*
|
ik vind ze niet lekker. geef mij maar gewoon vers sappig fruit
|
zit veel ijzer in
|
gedroogd fruit heeft sowieso een hogere voedingswaarde dan vers fruit
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02. |