![]() |
belasting
hallo,
ik maak een economie werkstuk, maar ik kom er echt niet uit. het onderwerp is belasting. ik moet van veel dingen een belasting tarief weergeven en uitleg erbij zoeken, zoals; -trein -disco/bioscoop -gas, water en licht -bezine -wegen belasting -BTW als u informortie, recente gegevens of links heb over misschien een van deze opgenoemde onderwerpen zou ik dat erg op prijs stellen. groetjes SamSom |
Whut? Het belastingtarief van een trein? :confused:
Je bedoelt de BTW-tarieven op al die zaken of wat? En dan ook nog op een treinkaartje lijkt me, niet op een trein? Iets meer duidelijkheid AUB! :) |
over btw:
er zijn drie soorten btw tariefen. 17,5% voor niet-alledaagse producten, 6% voor noodzakelijke levensbehoeften en 0% voor medische diensten, onderwijs en huur. zoek de rest mss op de site van belastingdienst ofzo... ik snap het onderwerp ook niet helemaal. |
Citaat:
6% is inderdaad voor brood en zo, maar ook voor bijv. bepaalde tijdschriften en bepaalde diensten. Het exacte onderscheid tussen de verschillende categoriën weet ik niet. |
Citaat:
ff googlen: Welk BTW-tarief geldt voor uw producten en diensten? De BTW heeft verschillende tarieven. Welk tarief u moet toepassen, hangt af van het soort goederen of diensten. Bepaalde goederen en diensten zijn vrijgesteld van BTW. Het algemene BTW-tarief is 19%. Dit tarief geldt voor alle goederen en diensten die niet onder de andere tarieven vallen. De meeste goederen en diensten vallen onder het tarief van 19%. Het verlaagde tarief is 6%. Dit tarief geldt in het algemeen voor: eten en drinken, behalve alcoholhoudende dranken; agrarische producten en diensten; geneesmiddelen; verkoop en verhuur van boeken, dagbladen en tijdschriften; braille-artikelen voor persoonlijk gebruik door blinden; personenvervoer; verhuur van vakantiewoningen en kampeerplaatsen; toegang tot culturele en sportieve evenementen (musea, concerten, sportwedstrijden); optredens door uitvoerende kunstenaars; diensten door kappers; herstellen van kleding, schoenen en fietsen; schilderen en stukadoren van woningen ouder dan 15 jaar; geven van gelegenheid tot sportbeoefening. Het 0%-tarief geldt voor ondernemers die zaken doen met het buitenland. Als u levert aan buitenlandse ondernemers, dan past u dit tarief toe op uw leveringen. In feite berekent u dus geen BTW. Ook over de verkoop van tabaksproducten hoeft u geen BTW te berekenen. De fabrikant of de importeur heeft de BTW namelijk al afgedragen, tegelijk met de accijns. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik op mijn werk facturen van sigaretten tegenkom dan wordt over de sigaretten geen BTW berekend. Wat er allemaal in de prijs begrepen is weet ik niet.
|
Citaat:
Zoek bij www.belastingdienst.nl en dan bij particulieren. groetjes |
hahahahahahahahaa
k heb gelukkig niet zulke kutopdr8en |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46. |