![]() |
Voor mensen met een psychische aandoening/gedragsstoornis e.d.
Merken jullie nou eigenlijk dat jullie 'ziekte'/stoornis jullie in de weg zit? Dat dingen soms moeilijker gaan dan bij anderen?
Ik vroeg het wel eens af. Ik heb nmlk zelf borderline. Soms vind ik het zo normaal, dat ik af en toe mezelf wakker moet knijpen, omdat niet iedereen zo denkt en niet iedereen van die stemmingswisselingen heeft, terwijl dat voor mij de normaalste zaak is. Wel heb ik veel moeite met dingen ondernemen en onderhouden, ik ben heel impulsief. Dan ben ik met iets bezig en dan vind ik dat eentoning en wordt het steeds zwaarder om het vol te houden. Dat is wel een belangrijk kenmerk bij mij. Hebben jullie dit nou ook? En voelen jullie je nou ook echt anders met jullie naam? Of hebben jullie ook zoiets van: Nah, iedereen is zo:p? |
ik heb al gauw de neiging om te denken dat iedereen denkt zoals ik. toch zie ik ook wel dat dat niet zo is. ik kan veel minder stress aan dan anderen, huiswerk en school zijn moeilijk omdat ik me niet goed kan concentreren en zodra er ineens veel dingen op me af komen gaat het mis.
ik vind mijn manier van denken heel gewoon, ik ken geen andere manier, maar soms loop ik ineens tegen mensen aan die mij absoluut niet begrijpen en dan word je ineens weer even wakker geschud inderdaad. |
Ja, ik ondervind er wel 'hinder' van... Veelal heb ik het gevoel dat ik 'anders'/ 'bijzonder' ben dan andere mensen.. (Dit klinkt tamelijk egocentrisch, doch bedoel ik het niet zo :s)
Volgens m'n psychiater is dat ^_^ een symptoom dat binnen m'n PTSS (posttraumatische stress-stoornis) hoort. Nja, en verder ben ik in het dagelijks leven vrij frequent met die gebeurtenissen bezig, hetgeen me belemmerd te genieten van 'leuke dingen des levens'. Ik kan er nog wel verder over uitwijden, maar ik beperk me tot deze beknopte explicatie :) NB; is het niet zo dat bijna iedereen hinder van een psy. aandoening ondervindt? Of, is dat een stupide gedachte...? :) Avé, |
kweet niet of ik een psychische afwijkling heb, al heb ik zo'n vermoeden. heb vaak de neiging om voor anderen te denken en laat dus al gauw iets... ben heel erg achterdochtig en ja... tzit me behoorlijk in de weg.... :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ken iemand met een heel zware psychose. telkens als hij hallucineert, heeft hij daar zelf geen last van. op heldere momenten heeft hij geen rechtstreekse hinder, maar voelt hij wel schaamte
|
Ik word zelf erg belemmerd in mijn alledaagse zaken. Eerst dacht mijn psychiater dat ik Schizofrenie had, maar na een second opinion kwam er uit dat ik schizoaffectieve/manisch-depressieve stoornis heb...
Voor mij houd het in dat ik geen drugs en alcohol mag.... :D geen stress kan hebben. Niet te lang achter elkaar op iets kan concentreren. Maar als ik zeg maar goede, vrolijke periodes heb ( ik ben nooit echt manisch(Ik heb meer de depressieve kant van het manisch-depressieve) dan heb ik nergens last van en ga ik weer te veel dingen doen waardoor ik wel weer last krijg... Maar al met al valt er best mee te leven, zolang het sombere maar niet de overhand krijgt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39. |