![]() |
geschiedenis boek
Hello whello,
Moet voor geschiedenis een PO maken over een historisch boek. Het mag geen roman zijn en het moet wel van een beetje niveau zijn. Ik heb flink zitten denken en zoeken in de bieb maar ik strand steeds bij standaard-onderwerpen als Wereldoorlogen en Hitler. Zulke onderwerpen komen je cijfer (20% van examen) niet ten goede. Het moest erg breed zijn, niet dat je alleen stukje doet over het verzet in de WOII maar over de WOII in het algemeen. Als ik niet hopeloos was geweest had ik jullie niet lastig gevallen met de vraag of jullie geen tip hebben voor een boek of misschien een onderwerp? |
Hee,
Misschien iets over Nederland in de afgelopen eeuw. Dik boek van: J.J. Woltjer. Het heet: Recent verleden : de geschiedenis van Nederland in de twintigste eeuw Suc6 met je keuze... |
De Verzuiling en Ontzuiling (als je gs2 hebt heb je daar vast een heel handig boekje over: Nederlanders en hun gezagsdragers :))
De Koude Oorlog VOC China de afgelopen eeuw(en) |
Mein Kampf kun je altijd proberen; ik heb vaker gezien dat iedereen daar eerst aan denkt, maar dat niemand het uiteindelijk doet. En waarom niet? Omdat ze niet door het boek heenkomen, iets wat ik me goed voor kan stellen.
Ik heb tot nu toe nog niet één keer gezien dat niet minstens drie mensen het riepen, maar uiteindelijk niemand 't deed ;) ... Je moet er dan natuurlijk zelf wél doorheen kunnen komen. En 't enigzins interessant vinden. |
Oh, aan mijn reactie heb je vrij weinig zie ik nu.
Je moet een boek lezen en daar een PO over maken. Ik dacht dat je zélf een boek moest maken... |
Illiad?
Odysseus? Aristoteles poetica deel I, deel II (zie film "in the name of the rose") de geschiedenis van engeland (auteur ?) |
Misschien is "Multatuli!" een goed boek, over Indonesië. Of "Max Havelaar". Of "Het Dagboek van Anne Frank".
|
Het dagboek van anne frank, of telt dat als roman?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |