![]() |
Kamernood Utrecht VS Groningen
Hoe geringer is de kans op een kamer in Utrecht ?
|
Maak ik meer kans op een kamer in Utrecht of in Groningen ? Waar is het aanbod groter ?
|
Denk persoonlijk dat je in Groningen meer kans maakt, maar weet ik niet heel zeker.
|
In beide steden heb je een probleem :o
|
ligt er aan waar je maximum ligt qua euries! checj ander ff www.kamernet.nl hier staan best veel kamers, en niet altijd erg duur
|
Ik ga naar Groningen, maar het wordt wel lastig om daar een kamer te vinden :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geloof best dat je in beide een kamer kan vinden als je goed zoekt, ik wilde graag weten waar het makkelijker was.., op kamernet krijg je net wat meer antwoorden als je Utrecht invult als zoekopdracht maar Utrecht is ook een stuk groter dan Gron..
|
Ik heb vorig jaar een kamer gezocht in Utrecht, en het is klote werk. Steeds reageren (via kamernet zo'n 40 kamers aangeschreven, slechts 20 mailden terug, en bij een stuk of 10 mocht ik kijken, sommigen mailden terug dat het helaas niet kon omdat ze meer dan 200 reacties hadden (voor nomale redelijk kamers))
Iig ga ik volgend jaar Minerva doen, en zoek nu een kamer in Gr :). En een advertente in stud.blad of op Internet/krant werkt echt stukken beter. |
In Utrecht levert het echt veel meer problemen op.
|
Weet iemand hier hoe het zit in Nijmegen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik weet niet hoe het in Groningen zit, maar in Nijmegen heb je voorrang als je van ver komt (kom uit Zeeuws-Vlaanderen). Ik had me zowel in Nijmegen als Utrecht ingeschreven voor een kamer, en in Nijmegen heb ik er binnen een jaar toen een aangeboden gekregen, was niet de meest perfecte natuurlijk, maar je hebt iets. Beetje jammer dat ik naar Utrecht ging :)
Nja in het kort: in Utrecht maakt het niet uit of je van ver komt, wellicht is er in Groningen wel zo'n regel?? |
Mijn kamer in groningen komt binnenkort vrij, maar ja, ik ga uit huis ;)
KaSu zit aan het Zuiderdiep |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat heeft de randstad dan dat groningen niet heeft :(
|
Ik heb me een paar dagen geleden ingeschreven bij de SSH (in Utrecht) het duurt gemiddeld zo'n 20 maanden voordat je daar een kamer hebt (in een studentencomplex).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je kuunt bij ons wel huren :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In alle2 de steden is er een groot kamertekort, maar in Utrecht lijkt dit erger te zijn. Zelf heb ik ongeveer 2 a 3 maanden moeten zoeken naar een kamer in Groningen, een vriendin van mij in Utrecht meer dan een half jaar. Bovendien zijn de kamers in Utrecht gemiddeld de helft duurder. Kamernet is idd irritant om te zoeken, hier -in Groningen dus- krijgen wij nu ook een kamer vrij van 7m2 en er hebben al 21 mensen gereageerd in een paar dagen tijd. Wij gaan ze ook niet allemaal uitnodigen, dus via kamernet is het gewoon moeilijk om te zoeken. In Groningen kan je je aanmelden voor IN-Groningen, dat is een organisatie die werkt met postcodes, hoe verder weg je woont, hoe eerder je aan de beurt bent voor een kamer. Zelf wil ik binnenkort ook naar Utrecht, maar ik zie t somber in wat betreft de kamers....
|
Citaat:
Enne, openbaar vervoer hebben wij hier ook :p Het is natuurlijk wel zo dat als je niet in groningen zelf woont dat je dan toch wel naar de stad moet, maar waar kun je in de randstad nog eenzaam in een klein dorp wonen ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Utrecht is iig niet moeilijk. Mits je niet té kritisch bent. In 1 week tijd heb ik mijn kamer gevonden. 10 m2 voor 175 euro, mooie badkamer, wasbak op de kamer, lamellen en vloerbedekking, allemaal prima staat. Kamernet is niet zo ontzettend goed, het is vervelend dat je de huurders niet direct kunt bereiken, maar moet afwachten of je ze bellen na jouw mailtje.
Ik heb de mijne via studentenkamer.nl gevonden. |
Citaat:
|
voreger was er hlemaal geen kamer nood in groningen maar ja door dat ze zo stom zijn geweest het aantal kamers voor stuudenten te verminderen is het nu wle zo
sukkels |
Citaat:
|
Groningen is een uithoek waar je niet je hele leven wilt blijven wonen :|
|
Citaat:
Wil je een aantal dorpen in de Randstad? ;) :p |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou ook niet in zo'n dorp willen wonen. ;) In de meeste dan. :) |
Citaat: