![]() |
Restjes
Als hier thuis gekookt wordt is er heel vaak wel wat over. We bewaren de restjes meestal (koelkast of vriezer) maar eten die niet altijd op. Ik hoorde laatst van een klasgenoot dat bij hen op zondag een maaltijd wordt gemaakt bestaande uit de restjes van de week.
Hoe gaat dat bij jullie? Hebben jullie wel eens restjes en wat doe je er dan mee? |
m'n vader eet dat :S alleen dan als het iets van pasta is. En anders gooien we het weg. Niet dat er veel over is, maar toch
|
Als we het niet binnen 1 dag opeten gooien we het weg.
|
Mn moeder vriest alles in :cool: Zo af en toe eten we restjes.. best lekker meestal :)
|
Citaat:
|
Dan gooien we het weg. Alleen als we soep maken willen we het nog wel eens een dag bewaren om 's middags te eten, maar dan maken we expres meer.
|
Of we maken expres restjes (bijv. heel veel pastasaus voor een andere keer) Of we geven de rest weg, aan mijn oma en opa, die zijn er blij mee :p
|
Bij mijn ouders bewaren we de restjes, als het genoeg is voor een portie. Mijn zusje eet namelijk echt alles, dat kind lust gewoon boerenkool als ontbijt :confused: Nou ja die restjes komen dus wel op.
Hier in mijn studentenhuis gooien we het meestal weg. Dit omdat we dat anders 3 dagen later moeten doen. |
Restjes worden vaak in de koelkast bewaard, of het ook
daadwerkelijk opgegeten wordt, is een andere vraag. Hangt er ook wel vanaf wat het is ed. |
Citaat:
|
meestal gaat het naar de hond :o naja, op dat moment zijn het nog geen restjes, ze eet gewoon mee als wij eten..
als het redelijk veel is (chinees, soep, pasta, vlees) gaat het terug in de diepvries of koelkast en wordt het de dag erna gegeten. hier op kamers heb ik eigenlijk nooit restjes, ik doe op zo'n manier boodschappen dat ik vrijwel altijd uitkom qua hoeveelheid eten. |
Soms sparen we ze wel, alleen als het zeker is dat het wordt opgegeten de volgende dag. Allee soep zou wel eens ingevroren worden, maar dat is ook alles.
|
Wij hebben maar heel soms restjes maar dat is bv met nasi of iets met pasta en dan eten we dat de volgende dag op:)
|
Citaat:
|
Mn moeder bewaard het weleens, maar als ik het niet de moeite waard vind of het ligt er al een paar dagen gooi ik het gewoon weg en zeg ik heel netjes dat ik het heb opgegeten:P
|
Het meeste wordt in bakjes bewaard in de koelkast en binnen een paar dagen opgegeten. Bijv. als ik geen zin heb in het eten wat m'n moeder kookt eet ik een restje. Of m'n broer eet 's middags wat. Het is maar heel soms dat we iets vanuit de koelkast weggooien.
We hebben trouwens niet altijd restjes. :) |
In m'n studentenhuis zijn er nooit restjes, alles gaat vrijwel op. Anders wordt het weggegooid, om de doodeenvoudige reden dat we het niet kunnen bewaren, waardoor het alsnog later (en viezer!) moet worden weggegooid.
|
Citaat:
|
Mja wij vriezen ook veel in en t gaat vaak ook in een bakje in de koelkast.
En ik eet alles op. :cool: |
Ik eet altijd alles op :s
Tenzij ik gericht voor twee dagen kook, dan gaat het in de vriezer. |
wat tijdens t eten niet op komt, dat gaat in de vriezer als t veel is en zo niet, dan eet ik t later op de avond wel op :o
|
Citaat:
|
Ik heb alleen soms restjes rijst ofzo en die bewaar ik niet, tenzij het super veel is.
Mijn ouders houden wel vaak restjes over, vooral van sausdingen. Die nemen mijn zus en ik dan mee :). |
Wij bewaren (bijna) altijd de restjes in de koelkast en na een paar dagen word dat gecombineerd met iets anders, of we eten een keer "restjes"..
|
alleen aardappels en pasta en rijst bewaren we, aardappelen om nog een keer te bakken :)
|
Hier wordt eigenlijk alleen nasi/bami bewaard wat we dan de dag erna meteen opeten, als lunch of anondeten
|
M'n vader eet altijd de restjes op :D Hij gaat 2 keer in de week sporten, dus dan eet hij eerder... dan warmt ie gewoon de restjes op, zodat we het niet weg hoeven te gooien! En m'n moeder en ik eten dan gewoon iets anders... Maar mijn moeder heeft een beetje moeite met koken voor 3 mensen :D Ze maakt altijd zoveel, dat je er een weeshuis gelukkig mee kan maken ;) Dus de vriezer/koelkast ligt vaak vol met restjes voor m'n vader...
|
Mijn vader heeft de gewoonte alle restjes te sparen, maar uiteindelijk belanden die toch op een geheimzinnige manier in de vuilnisbak. :)
Maar als hij echt zijn zin doordrijft, maakt hij de lekkerste hapjes met restjes! Zelf heb ik ook meestal veel over, maar dat komt doordat mijn moeder me soms Tupperwarepotjes meegeeft, maar de grootte van mijn maag niet kan schatten. :) Maar dan eet ik daar twee dagen van of jah op vrijdag weggooien, maar ik voel me dan wel schuldig. |
Ik vind dat eerlijk gezegd (n), we bewaren dan ook niets
|
mn broer eet t in t weekend altijd op. die man heeft altijd honger..
verder bewaren we t wel eens, mn ouders eten het wel. ik als het even kan niet. vind t nogal vies meestal. dus eigenlijk alleen als ik voor- moet eten omdat ik weg moet ofzo. |
Die gaan weg (meestal).
|
Meestal gaat alles op. En anders word het bewaard voor als ik of m'n broertje iets niet lusten..... :o
|
Linea recta naar de vuilnisbak. In sommige gevallen bewaren we iets voor de buren bijvoorbeeld, als we iets 'bijzonders' eten.
|
mijn ouders gooien altijd alles weg..
je gaat tog niet 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten of in het weekend oud eten nemen? |
Wij bewaren het meestal (als je er nog een keer van kan eten, of in combinatie met iets anders er nog een maaltijd aan hebt). Als we het binnen een paar dagen opeten dan zetten we het in de koelkast en anders vriezen we het in. Eens in de zoveel tijd eten we ook wel eens een aantal restjes op dan en anders eet een van ons het op die iets niet lekker vind wat op het menu staat.
|
Citaat:
zo'n ramp is dat toch niet? :) |
met drie "vuilnisbakken" aan tafel? :rolleyes: er blijft bijna nooit wat over, en wat overblijft is te weinig om te bewaren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55. |