![]() |
Software om breuken mee te schrijven
Hallo,
wie kan mij helpen aan de naam van een programma waarmee ik formules met breuken erin op een mooie manier kan schrijven (breuken onder elkaar etc.) Dus eigenlijk om wiskundige tekens die niet onder symbolen zitten in word te kunnen gebruiken alvast bedankt |
Er zit al zo'n programma in Word (Office XP). Het heet Microsoft Vergelijking. Klik in Word op Invoegen>Object>Microsoft Vergelijking.
Als hij er niet bij staat, is de functie nog niet geïnstalleerd (is geloof ik niet standaard); je kan hem dan alsnog installeren met de CD-rom. Met dit programma kan je niet alleen breuken, maar ook zeer veel andere wiskundige symbolen en vergelijkingen maken, zoals Som, integraal, wortel, matrices, etc. |
Bij MS Office zit standaard een vergelijkingseditor meegeleverd.
zoek (dus Bestand Zoeken) gewoon even naar EQNEDT32.EXE |
Citaat:
|
Bedankt mathfreak, ik wist dat niet zeker (gebruik al vrij lang Office XP). ;)
|
Je kan natuurlijk alles in LaTeX doen ;) Wordt het helemaal mooi!
|
Citaat:
Je kunt ook een programma als Mathematica of Matlab gebruiken. Deze programma's zijn echter neit gratis... |
Citaat:
|
Citaat:
voor mij iig wel gratis ;) |
Citaat:
misschien kun je kijken of je een goedkope demoversie kunt krijgen ;) |
Citaat:
|
Wat ik altijd gebruik is bij Objects in Word Microsof Equation.
Werkt ook in lagere versies, ik moest het dowloaden, stond niet standaard geinstalleerd. |
voor meer functies in de vergelijkingseditor: MathType (ook niet gratis)
natuurlijk LaTex [ben ik nu aan het leren] en om berekeningen te maken: Mathematica, Maple, Derive, ... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34. |