![]() |
Lp of cd
nou ik ben weleens benieuwd wat jullie beter vinden het oude analoge lptje, of de digitale cd
ik ben voor de lp vind ik gewoon een veel mooier geluid hebben. |
Ik vind het authentieke van de LP wel erg mooi, hoezen zijn veel groter, zelf je naald erop leggen, etc. Toch geef ik de voorkeur voor de CD, omdat dat simpelweg veel praktischer is.
|
lp heeft meer charme en vind ik leuker om te luisteren, maar cd vind ik praktischer
|
LP, geeft meer het gevoel dat je muziek luistert op de een of andere manier.
CD is wel handig voor op de fiets of in de trein. |
Ik vind cd fijner omdat het idd makkelijk op de fiets of op school is, maar ook het skippen van een nummertje vind ik makkelijker. En nee, dat heeft niet met luiheid te maken. Als ik echt muziek luister lig ik meestal op me bed, met de radio erbij en luister dan een aantal cd's achter elkaar. Ik heb dan geen zin om steeds weer een naald goed te moeten zetten.
|
LP's zijn K*T, dus ik kies voor CD's.
|
tja...het geluid van een LP is natuurlijk wel een stuk mooier als een CD, maar zoals het hier al vaker is gezegd...CD's zijn een stuk praktischer.
|
Citaat:
|
LP's hebben een grotere charme en over het algemeen een beter geluid, maar uit praktische overwegingen en omdat mijn lp-speler halfdood is koop ik toch vooral cd's
Maar het is wel mooi om bepaalde klassiekers op LP te hebben |
vinyl
|
vinyl en mp3 zijn mn favorieten , cd volgt
|
hehe precies zo
|
Citaat:
|
Een cd is gewoon beter.
duh. |
haha
|
Ik heb een kapotte platenspeler.
Dus ik ga voor cd want m'n die kan ik nu nog wel draaien. |
Citaat:
|
Vinyl, mooier geluid, mooiere hoezen, plus coloured vinyl en picture discs zijn de shit.
Als ik een LP heel vet vind, en ik wil 'm op de fiets luisteren, dan download ik 'm en brand ik 'm op een CD'tje. Makkelijk zat. |
lp klinken gewoonweg veel beter
inderdaad de cd is vele male praktischer vornamelijk op fiets trein etc maar mijn voorkeur gaat toch naar een lp als ik lekker thuis zit ofzo mp3 zit ook wat in |
CD.
LP is kut. |
minidisc :o
|
je hebt natuurlijk ook nog de casettebandjes
wat een rot dingen ze zijn altijd kapot |
oooh tering wat heb ik een schurfthekel aan cassette bandjes... die dingen hebben al een stuk of vijf recorders gemold... kutdingen
|
ligt er geheel aan wat er voor handen is.
fakking boeiend. |
Citaat:
|
mp3cd's (y)
|
vinyl.
|
Citaat:
|
ik hou echt van vinyl
|
Citaat:
Zelf heb ik wel eens een aantal picture discs gehoord die belabberd waren, maar mijn exemplaar van "Stage" van David Bowie, in geel vinyl, klinkt heel erg goed. |
7" en lp's zijn the bomb :)
|
Citaat:
|
Duidelijk vinyl.
|
ik wacht op de eerste autoradio fabrikant die LP spelers voor in de auto maakt :cool:
|
Citaat:
als het goed is |
die lp's passen niet zo goed in mijn cd rekje
(cd is praktischer dus) |
cd. vinyl is niet handig maar t heeft zn charme, harddisk recorders en mp3 spelers zijn ideaal
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ga ook wel voor cd.
heb laatst een platenspeler gekregen, en heb wat 7''singletjes gekocht, maar verder vind ik een cd praktischer (standaard antwoord), maar ook een mooier formaat, eerlijk gezegd. klein, compact, het heeft wat (mits goed uitgevoerd). |
LP vind ik mooier qua artwork en je gaat er eerder voor zitten, maar voor de geluidskwaliteit hoef je 't tegenwoordig niet te doen.
Wat ik wel vermijd zijn digitaal geremasterde heruitgaves op cd van oude ('50/'60/'70/'80) platen, die wil ik op vinyl hebben omdat er dan helemaal niets door de computer gehaald is dat analoge vind ik wel mooi. |
Citaat:
|
Citaat:
Het schijnt zelfs gezonder voor je te zijn dergelijke analoge opnames te luisteren omdat die een onbeperkt frequentiebereik hebben welke digitale opnames niet hebben. Digitale opnames worden boven de 20khz afgekapt en dat schijnt onbewust slecht voor je te zijn als je daar teveel naar luistert. Niet dat ik dat 100% geloof of dat dat de reden is dat ik die oude platen liever op LP hoor, maar het ik vind het wel een interessant gegeven. |
ik ga voor cd und mp3
|
op mijn 'stereotoren' kan ik cd's en platen door elkaar heen luisteren.. het wordt echt tijd voor een nieuwe.. :(
|
Citaat:
Het gebruiks gemak van mp3 is voor mij stukken groter dan dat van een cd. Wat geluidskwaliteit betreft ontlopen mp3 en cd elkaar amper [mits goed geript natuurlijk, en als je niet in het bezit bent van een overdreven audiofiel verantwoorde audio set] Beide missen de charme van een stuk vinyl, dus dan is de keus makkelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
doe maar lp, maar met een cd voor onderweg is ook niks mis
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51. |