![]() |
[ADSL en Kabel] Wat gebruiken de zelfstandigen onder ons?
Voor de mensen die op zichzelf wonen: Welk abonnement van welke kabel gebruik je, en waarom? Wat is je down- en upload, en wat betaal je ervoor?
Ik heb zelf DSL Express van Demon; 1024/512. In de periode dat ik deze aanschaf deed hoefde ik het modem en de aansluitkosten niet te betalen. Nu is die actie niet meer en betaal je 75 euro aansluitkosten en 90 euro voor het modem. Binnenkort ga ik verhuizen, en je mag bij Demon je aansluiting niet binnen een jaar meeverhuizen, en je contract is voor één jaar. Dus ik zal een tijdje door moeten betalen: 39 euro per maand. Ik wil dus weten welke (eventueel) goedkopere aansluitingen de andere mensen hebben die op zichzelf wonen. Wat ze ervoor betalen en of ze tevreden zijn over de aansluiting. |
De meeste hebben Demon, omdat die het goedkoopste is..
Ze hebben dan alleen wel de 8/1 verbuinding, dat is makkelijker voor het leechen :D:D |
zoals ********** al zegt ;)
ik heb demon dsl 8mbit download (=8192kbit) 1mbit upload (=1024kbit) kosten: 65€ per maand en heb toen geen aansluitkosten betaald en geen kosten voor modem maar op je uiteindelijk vraag: ADSL kan je zoiezo nooit verhuizen, een adsl aansluiting moet per woning opineuw gerealisered worden omdat KPN die lijn moet "provisioneren" oid :p verhuizen is eigenlijk een foutief woord.. het enige wat je "verhuist" is je adres gegevens :) goedkope optie? een goedkoop dsl abbo en daarna opwaarderen :)... of voorlopig ff via telefoonlijn adslen oid.. ligt eraan hoe lang je het wil.. |
Ik heb Chello. Ik heb geen vaste telefoonlijn en wel TV, dus dan wordt kabel al snel voordeliger. Ik heb Classic, voor 60 euro per maand incl. TV.
|
Cistron ADSL MAXX
Down: 8Mbps Up: 1Mbps Datalimiet: 100GB Bijzonderheden: Statisch IP, ethernet-bridge connectie (niet inbellen), geen blocked ports Prijs: €70/maand geloof ik :) |
XS4All Basic, 2048/320
I know, te duur, maar overstappen betekent dat ik waarschijnlijk een hele tijd zonder internet zit :( |
Citaat:
55,- ofzo.. Dat is bij andere ISP's ook omgeveer zo met die kwaliteit en specs. |
59 was geloof ik 2048/1024 bij Demon (BBned). BBned betekent ook dat je meer kunt downloaden/uploaden. Lees: ruimere FUP of hoger datalimiet.
|
Citaat:
|
|
Je haalt de maximale snelheid toch nooit uit 8mbit!
|
Citaat:
Persoonlijk vind ik de hogere downloadsnelheid niet zo belangrijk, 2Mbps is snel genoeg. Het belangrijkste verschil is de datalimiet, bij Cistron is deze voor het 2/1 abo 50GB en voor het 8/1 abo 100GB. Dat maakt het verschil. Vergis je niet, 1Megabit vol-open is in één maand al 250GB. |
Citaat:
Het is wel afhanelijk van de afstand van jou tot centrale. |
100mbit.
|
Citaat:
Ook op je universiteit heb je geen 100mbit verbinding.. |
Uhm, ik woon dan niet op mezelf, maar ik heb wel besloten wat voor ADSL verbinding wij zouden hebben - Tiscali ADSL light, dat gaat me snel genoeg en we hebben 50 MB webspace (ja, dat vind ik veel, en ja, dat woog ik mee.)
Ik hoef het alleen niet zelf te betalen :D maar zoveel is het niet (35 euro per maand ofzo.) |
Citaat:
en eentje van 40,- Ik hoop dat je die van 40,- hebt.. Dataliemiet van 30,- is 4Gb (echt armzalig weinig). Dataliemiet van 40,- is 20Gb, is te overleven maar je moet niet echt gaan leechen.. Trouwens wel grappig.. Hun zetten erneer: Dynamisch IP-adres: Ja Als dat beter is dan statisch :D:D Maar de meeste hebben dus liever statisch.. Je moet trouwens toch neit inbellen he? :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
TU-Twente heeft een 1Gb verbinding met SURF-net, maar de meeste TU's hebben een 10mbit verbinding.. TU/e heeft een 8Mbit verbinding, heeft mijn school (ROC) ook.. Maar die deel je dus wel met een paar honderd man, en vaak nog wat servers... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat we die van 30,- hebben, en 4GB datalimiet? Ik dacht dat we f.u.p. hadden :s En het is 'ZIJ zetten er neer' .... maar wat is een dynamisch IP? |
Citaat:
|
Ik heb Wanadoo ADSL Light 1024/320.
Prima prijs/kwaliteit verhouding vind ik zelf (in die prijsklasse). Gemiddeld zo'n 27,50 per maand met gratis modem en zonder aansluitkosten. Qua totale datatransfer kom ik toch niet boven de 30 gig. (26 nogwat de eerste maand) en de maximale 110 kb/s (via speedtest en DUmeter) haal ik vaak toch niet. Ik ben wel blij zo :) |
Citaat:
Maar in theorie zou dan mn ip niet veranderen, tenzij de stroom uitvalt (en de router dus ook) zoals laatst. Klopt dat? |
Campus@Maastricht, via Essent; max 10mbps down/128kbps up & geen datalimiet. Door dynamisch ip en upload cap niet geschikt voor een servertje, maar goed genoeg om te leechen. (bovendien 17 euro per maand)
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij ADSL met dynamisch IP werkt het meestal zo dat je een willekeurig IP krijgt toegewezen elke keer dat je inlogt/inbelt. Ik vind die prijzen die je noemt helemaal niet zo laag, Demon biedt dan een veel beter abonnement, en Demon heeft de beste connectietype: ethernet bridge. Net als Cistron en sommige andere ISPs: stekker in je computer en je bent online, niets inbellen. |
8 down, 1 up voor 15 € bij de buurman :D
|
8 down, 1 up voor €39,50 gedeeld door 7 man
UTwente ADSL abbo, geen datalimiet en voor m'n servertje 100 up, 100 down, gratis UTwente campusnet, max 165 GB/week up, 60 GB/week down Ik vind dat ze dat goed geregeld hebben :) (y) |
Citaat:
Nou, die hebben ze hier niet. :) |
ik heb casema kabel..
20 euro per maand het is de basis geloof ik geen idee hoe snel hij is, snel genoeg iig voor mij. |
Ontopic: heb zonnet-lite met 1024/384 voor zo'n 30 euro, maar nu is dat verhoogd (ik betaal het oude tarief, omdat ik al een contract had).
Enlight: beetje gesnoeid :) |
Chello Classic
2560/384 (2000/360 effectief, piekuren 1500/350 effectief) 49,-/maand AUP(ong. 50GB/maand) Best redelijk vind ik. bbned is hier niet beschikbaar en Chello bevalt heel goed. Nadeel is de webspace van 10MB zonder PHP/MySQL. |
Citaat:
|
Mijn ouders willen wel adsl (zodat ik die verbinding dan weer kan gebruiken) maar willen er niet zo veel voor betalen (20-30 euri/maand).
Ik zelf dacht aan demon 512/265 (18.95). Ik zelf vind dit een betje langzaam. En de FUP is mijn niet helemaaal duidelijk geworden. Je wordt als je een bepaald aantal bytes meer hebt gedownt naar een duurder abbo geschoven. Maar hoeveel is dat?? Weet er iemand anders een andere provider (betrouwbaar)?? |
bij me pa:
Solcon, down: 10 mbit upload: volgens mij ook 10 mbit datalimiet: 120GB prijs: 55 euro/m het is alleen in deze wijk te doen omdat eht een test is. |
XS4ALL office dsl : 512/256
weet de kosten niet, zaak betaald.. word overigens binnenkort verhoogt door xs4all |
Citaat:
|
*Beetje gesnoeid in dit topic*
Citaat:
|
ADSL natuurlijk we hebben ook een jaartje kabel gehad van @home. Je betaald voor 4 weken en je internet ligt er 2 weken per maand uit. We hadden maar een upload van 15kb/s nou deel dat es door zijn 6en ofzo. En dat downloaden schoot ook voor geen meter op. De download starte altijd rond de 270kb/s en zakte daarnaar snel af naar 10kb/s. Nu heb ik ADSL en de snelheid blijft ongeveer even hoog en sinds ik nu 1 jaar ADSL heb, heb ik maar 3 korte storingkjes gehad.
|
Publishnet Economy ADSL
Down: 8Mbps Up: 1Mbps Datalimiet: 120GB Bijzonderheden: Statisch IP, ethernet-bridge connectie (niet inbellen), geen blocked ports Prijs: €72/maand Alleen moeten we nog een mailtje sturen om de up van 512 (gratis) te verhogen naar 1 mbps |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40. |