![]() |
[geheugen] uitbreiden van 512 naar 1024
Ik wil graag wat meer geheugen in mijn pc.
Ik heb nu 2 reepjes van 256 en nog 1 geheugen bank over. Kan ik hier nu gewoon 512 mb bijplaatsen? Maakt het dan nog uit welk merk? Nu hoorde ik ook dat binnenkort de 1024mb reepjes er meer in komen en dat de 512 dus goedkoper zou worden. Wanneer zou dit zijn? |
Welke chipset heb je?
En geheugenprijzen zijn stijgende, 1024MB reepjes zijn voorlopig nog niet interessant. En dat zal nog wel lang zo blijven. |
Citaat:
|
Het is zo dat bij sommige moederborden, als je meer dan 2 geheugenbanken gebruikt, het moederbord de geheugensnelheid automatisch terugschroeft omdat hij het anders niet meer aan kan. Dit is wel iets waar je even op moet letten, want als je geheugen ineens langzamer is heb je er nog niet veel aan.
|
Citaat:
De snelheid wordt alleen teruggeschroefd als je geheugenmodules gebruikt met verschillende snelheden, dan gaat alles draaien op de snelheid waarop het langzaamste reepje draait. |
Ik heb nu 2 keer 256 mb pc3200. Dit van een vaag merk. Maar ik kan dezelfde krijgen dus ik denk dat ik dat het beste kan doen.
Ik heb een asus a7n8x-x moederbord. |
Citaat:
Vrijwel alle consumentenbordjes kunnen geen DDR/400 aan als je 4 banken bezet. Sommige mobo's kunnen zelfs slechts één DDR/400 module op 200/400MHz laten draaien, en 2 DDR/333 en 3 DDR/266. Bij nForce2 kun je geloof ik 2 modules op DDR/400 draaien en 3 op DDR/333, maar dat moet je dus navragen/opzoeken bij je moederbordfabrikant. In de handleiding staat dit ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36. |