![]() |
Ik heb het over spellen van voor '92 ofzow.
Wat zijn jullie favorieten? Mijne zijn Stunts, Dangerous Dave (wie kent em niet) en Street Rod. Ik zoek er nog een paar, maar Bundesliga Manager en EK92 kan ik echt NERGENS vinden. |
Boulderdash, crystal caves, wolfenstein, doom, stunt 3d, commander keen was ook erg cool :)
|
Paratrooper, Jumpjet, Snipe en Volley (ofzo).
|
Prince of Persia mag zeker niet ontbreken.
|
Prince of Persia(evt 2 maar die is zeker te nieuw?), de Commander Keen series, Pacman, en de tekst-only-adventure Dracula vond/vind ik ook zeer kewl. Captain Comic was ook een hele leuke IMHO.
En ik heb ook nog het spel 'Insanity' gespeeld, alleen kan ik hem helaas nu nergens meer vinden, ook niet op internet, en verder schijnt niemand hem te kennen... |
Prince of percia
Dune 2 *heerscht* Wolfenstein |
Nu je 't zegt.. Dune 1 ruled ook superhard, en Dune 2 ook :)
|
Indiana Jones and the Fate of Atlantis (klassiekertje ;))
Sam & Max hit the road Monkey Island 2 Verder zit ik nie zo in '92 :D |
Citaat:
Maar Indy is inderdaad ook wel een kickuh spel, net als The Flight Of The Amazone Queen. Maar deze zijn toch echt veel te nieuw voor dit topic :p |
|
Gewoon met Google naar abandonware zoeken en je vind genoeg sites met oude games en progjes erop.
Maar geen insanity :( |
Citaat:
|
dune 2 all the way, k vind hem nog steeds goed
mario 3 :)!!! enne zo'n spel met twee vliegtuigjes die de hele tijd powerups krijgen hoe heetieookalweer |
simcity (1989)
tron (met die 2 lijntjes) supaplex (zou van na 92 kunnen zijn...) spit wad willy (1991) trouwens, 'van voor '92' noem ik niet zwaar oud. van voor 1980 , das zwaar oud! kent iemand 'aztec challenge' voor de C64? of snoopy? ik heb namelijk 1600 C64 spellen met emulator . Leuuuuk!! :D |
Angband!!!
|
Dune2 kan ik echt niet meer spelen, geen hotkeys, geen ai, wah, wat een ellende. :D
Kan je trouwend je pc niet vertellen dat ie wat langzamer aan moet doen? Ik heb een paar geëmuleerde c64-spelletjes, maar die zijn al afgelopen voordat ik ze opgestart heb. :( favorieten: antix pong21.exe (zo heet dat ding, verder geen naam te zien) catsplat |
Citaat:
DOTT, mwah, sorry te jong '93 :D Sam & Max... oja ook '93 Fate of Atlantis '92 :D Zie je nou, ben hartstikke zeker van me zaak :D |
Citaat:
|
Shoot 'm ups als: Wolf3d, Doom, Duke Nukem
Strategie als: Dune2, Warcraft II, C&C Adventures als: Monkey Island, Elvira, Larry, Journeyman, Police Quest, Space quest Sims als: Das boot, Test drive En de ietswat simpelere klassiekers als: tetris, pacman, sniper, gapper, etc. etc. |
Overigens abandonware en oude spellen zijn ook op USEnet te vinden. O.a.: alt.binaries.old.games
|
Aaah, Test Drive, waarbij je zo'n mooie barst in je voorruit kreeg als je de motor opblies :D
Verder mag Digger natuurlijk niet ontbreken :) |
Supaplex
Dune 2 Super Mario Bros (1?) Duck hunt (met geweldige geweer op mijn NES) |
Citaat:
|
supaplex en prince of persia :cool: (y)
|
Citaat:
|
mario bros. ;)
|
sokoban (oud of ni)
Prince of percia Dune 2 (beste strategie game :)) Wolfenstein (en nog een shooter :confused: ben naam kwijt van spel, daar kan je met een lift en kan je dan terug naar andere levels gaan) |
ik vergeet...
civwin (ik heb eigenlijk geen idee hoe oud, maar lijkt me oud genoeg ;)) |
Citaat:
Kijk bijvoorbeeld even bij www.3drealms.com bij de downloads, helemaal onderaan staan en paar 'cpu-killers' die je CPU dus behoorlijk vertragen. |
knijtert het heet winciv!!
oh trouwens COLONIZATION!!! (y) (y) en ik ben ook heel blij dat er meer Supaplexers zijn! Supaplex = Supa Flex :D ;) |
prince of persia
|
ik mis er eentje >>> JILL OF THE JUNGLE!!!!!!
|
Blood
|
Test Drive
Bubble & Bobble ossow... erg droog met al die bellen :D en je kon het nog met zn tweeen spelen ook! :eek: :D Boulderdash Afterburner (die loopings waren zooo gaaf) Skate or Die Ook een één of ander spel met een worm/pijpleiding ( :confused: ) door een level gaan en allerlei dingetjes pakken enzow, weet alleen neit hoe het heette... :( Wacky Wheels!!! :cool: is alleen niet heel erg oud uhmz... Spear Of Destiny en Blakestone waren allebei ook erg leuk, maar Wolfenstein is tha best! Hexenküch ossow... was met een soort kruising tussen pacman en een stuiterbal :D erg verslavend Arkaniod! Dat heb ik zo vaak gedaan... tot level 30 ossow :D was het laatste nog wel :eek: verder weet ik niet zoveel meer... |
Citaat:
Meer leuke: Monster Bash Sokoban karateka ski or die skunny kart winter olympics pipe mania paganitzu en de topper(waar heb ik mn naam ookweer vandaan??): Eggerland!!! Het gaafste spel ooit! Save Eggerina met de gave Eggy :) [edit]kan een online versie hier spelen, check it out: http://www.classicgaming.com/vault/j...dMystery.shtml[/edit] |
Hehe ik zat vandaag nog ff WarCraft (1 dus) te spelen.. alleen het speelt erg irritant je moet elke keer op het commando klikken voordat je iemand iets kan laten doen...
|
Citaat:
en Jill of the Jungle is ook wel kewl en rick!!!!!!!! (maar di kent vast niemand :() |
blackstone was ook wel grappig...
Er was ook nog een of andere side-scroller.. euh.. iets met 'Menace' ofzo.. die was ook vet kewl :) |
Citaat:
BlackThorn is ook erg stoer, van de titel ben ik niet helemaal zeker, maar 't spel was van Blizzard Entertainment. |
Heb paar dagen geleden Comanche weer geinstalleerd. Verbazingwekkend hoe mooi dat is voor een spel uit 1992. :cool:
|
police quest 1 & 2
Duke nukem 2 (de platforum versie) stunts raptor (met dat straalragertje) Outrun golden axe |
Citaat:
|
Full Throttle is ook wel lollig :) met Biker Ben :cool:
|
kennen jullie open heart?
ook een leuk spel :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: maar ik kan het nergens meer vinden |
doom
prince of persia hornet wolfenstein |
wolfenstein
spyhunter :D |
scorched earth
civilisiation master of magic comanche breakout! dat is het wel zo'n beetje :) btw misschien zijn er wat van na 1992 |
Warcraft 1 (uit '94, warcraft 2 is uit 95 of 96 geloof ik)
Verder natuurlijk ook de echte arka, van op de atari, en natuurlijk ook rockford :) |
Citaat:
Het beste spel ooit vind ik nog altijd Doom. Er is geen enkel spel dat me sindsdien zo'n "oooooh" gevoel heeft gegeven. Black Thorne was idd ook erg cool, lekker geweldadig ook :) Volgens mij de eerste hit (voor WC 1 dus) van Blizzard. |
prince of persia, speelde ik vroeger altijd met mijn broer op de allereerste pc des huizes (een krel tot en met :D)
-x- GS |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09. |