![]() |
verveling
Ik heb me de hele basisschool verveeld
en nu weer bij elke vak zijn ze zo slow (behalve wi en nl) bij wiskunde valt het nog wel mee daarom vind ik dat leuk en nl. ja je ziet het mischien al aan dit berichtje. Maar hebben jullie tips tegen verveling want na een paar uur word je erg chagerijnig en ga je vervelend doen , pls. help me |
Ik denk dat dit beter op school en studie past. :)
|
Koop een grafische rekenmachine en ga programma's programmeren of spelletjes spelen. Of koop een dik boek over noem maar wat en ga dat doen in de les.
Lessen zijn er ook niet om op te letten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ga mooie tekeningen maken in je schrift. Helpt uitermate goed, weet ik uit eigen ervaring. :o
|
Citaat:
Ze controleren het met strafwerk. Er zijn maar een paar docenten die zeggen het is je eigen verantwoording. Wat is BAVo! |
Citaat:
|
Copy paste uit het topic over dyslexie:
Waarom verveel je je zo? Zit je wel op het goede niveau? Iig maak gewoon je werk, zonodig meer en als je het onderwerp een beetje boeient vind kan je je er zelf verder in gaan verdiepen. Ook is het meenemen van een boek ook altijd handig. |
Citaat:
|
De onderbouw is inderdaad afzien als je een saaie klas hebt.
Neem een boek mee, verdiep je in quantummechanica, ga schaapjes tellen. Je kunt jezelf toch wel ergens mee vermaken. En als je cijfers erg goed zijn >8,5 ofzo gaan je leraren zich toch ook niet al te druk maken over wat je wel of niet maakt? |
Citaat:
Maar ik leer ook een beetje zo. bijv. bij proefwerkweek aantal uren geleerd frans 8 uur wiskunde 15 minuten scheikunde 30 minuten enzovoort |
niet zeuren hoor ;):P
Als je niet hoeft op te letten kun je toch gewoon relaxed nadenken of dagdromen. Als je zo erg slim bent enzo zullen er vast ook wel (ingewikkelde) onderwerpen zijn die je wel interesseren en waar je dan mooi de hele tijd over na kunt denken ;) ^ 8 uur :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb zelf ook een hekel aan dingen waarvan ik het doel niet ken, dus op de middelbare school had ik ook grote problemen met het stampen van woordjes. Maar soms moet dat gewoon, en dan moet je de vloed maar door de dijk laten komen en je een paar uur (laten) opsluiten in je kamer. |
Citaat:
|
^ beetje offtopic he :p
maar als je echt een uitdaging wilt aangaan, leer dan het woordenboek (Ned) uit je hoofd |
Heb het er eens met je mentor of decaan over.
|
behavle doorbijten (ik zit nu op een hele leuke opleiding die al die havojaren van verveling meer dan waard is geweest) zou je moeten zorgen dat iig je pauzes zo aangenaam mogenlijk zijn. Ik nam zelf altijd iets van een boek of diskman mee. de rest van mijn "pauzekliekje" (mijn zeer ongeduldige vriendinnen) zat dat altijd tegen me te schreeuwen ("Sanne...Sanne...HEY!!! IK PRAAT TEGEN JE!!!) maar dat overleefde ik wel :p . Gewone verveling is te overleven, maar als je op een gegeven moment echt het "moet......vechten.....tegen...slaap.....zzzzzzz...." stadium naderd kun je altijd even naar de wc gaan en drie minuutjes naar buiten glippen voor een frisse neus :p
|
Je kan ook vragen aan de docenten of ze niet wat boeienders te melden hebben (als in, extra werk van enkele niveau's hoger). De meeste docenten vinden het alleen maar leuk wanneer er eens een leerling komt die wat wil opsteken en zullen waarschijnlijk meteen de volgende les met allerhande materiaal aan komen zetten.
|
Als ik me verveel op school en een computer tot mijn beschikking heb ga ik altijd scholieren. Maar ik weet niet hoe dat op jou school geregeld is.
|
We hebben veel klasikale uitleg waar we moeten opletten daarmee val ik in slaap maar het zal volgend jaar in de 4de wel beter worden, hoop ik.
|
Citaat:
Er zullen altijd dingen zijn die je saai vind, niet leuk en in jou ogen nutteloos. Maar dat hoort er gewoon bij. Als je zo goed bent dat je je verveelt moet je het voor jezelf uitdagender maken. |
Ik sluit me bij Ieke aan.
|
Ik ga wel info van artikellen van int. lezen doe ik dan wel in mij boek :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is normaal ! ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik kies
NG met economie 1 en natuurkunde 2 waarschijnlijk |
Ik herken mijzelf wel een beetje in jou. Ook ik verveelde me op de basisschool en in de 1 t/m de 3de. Het is nu gelukkig wat beter geworden, maar dit ook alleen omdat ik een ontzettend vol vakkenpakket heb gekozen. ( Heb 1200 slu te veel, en zit daarnaast ook nog in een leerlingenvereniging...) Met die verveling gaat het nu dus de goede kant op. Misschien ook aan te raden voor jou..neem een zo vol mogelijk vakkenpakket...( als je er tenminste voor gemotiveerd bent)
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu heb je het zelfde pakket als ik, maar Wib2 mis ik wel een beetje |
nee wb12 is te moeilijk voor mij en ik heb het toch niet nodig wil een andere richting op ;) orthopediche spygoligische dergelijke richting kan met alle profielen meeste keizen CM maar ik haat talen en zo en mijn tweede keus is iets met erfelijkheid of onderzoek waardoor je dyslexie krijgt met hersenen enzo dus kan je het best NG nemen.
|
Citaat:
|
als je orthopedogie op de uni wilt doen staat er bij de
eisen: alle profiel oude profielen met wiskunde dus je hebt wel wat wiskunde nodig en kan je me de link geven waar staat dat het aangeraden word.!!!! |
Citaat:
|
ok :)
|
ik ga effe kijken
maar elke profiel heef wi A of B . maar bedankt :) |
Citaat:
|
wat is verschil tussen ortho pedagogiek en pedagogiek
|
Citaat:
Pedagogiek komt van pedagogie: "leer van de opvoeding". Orthopedagogiek betekend: "leer van de opvoeding van het geestelijk onvolwaardige of in groei vertraagde kind". Pedagogiek heeft dus te maken met de opvoeding van alle kinderen en orthopedagogiek alleen met de opvoeding van kinderen waar wat 'mis mee is'. |
ok en als ik kinder met dyslexie wilt helpen begleiden dus dat is orthopedagogiek maar als je onderzoek naar dys. wilt doen wat is dat dan.
|
Citaat:
|
dus is het erg verstandig dat ik NG ga doen.
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37. |