![]() |
hoe maak je iets eng?
ej ik had een vraagje, ik moet voor school een tekening maken en die moet aan de volgende eisen voldoeN:
-de gebeurtenis op de tekening moet iest zijn wat typisch is bij jou thuis. -ookal is het een hele normale gebeurtenis, je moet het in een filmgenre plaatsen ( bijv horror, thriller, comedie enz) -er moet perspectief in te vinden zijn. Ik heb zelf het genre horror gekozen. Nu vraag ik me af, hoe maak je een normale gebeurtenis heel eng? ik heb de gebeurtenis genomen dat mijn broer op het bad hangt en zijn hanekam omhoog probeert te krijgen en dat ik sta te wachten in de deuropening tot hij klaar is. hoe moet ik bijvoorbeeld kleur gebruiken, of welke andere aspecten maken een tekening eng? alvast bedankt. |
ik zou m vooral heel duister maken
|
Citaat:
|
ja, voor het grootste deel heel donker.. in horrorfilms is het vaak ook nacht ;)
|
Ik zou surrealistische elementen toepassen. M.a.w: dingen die in het echt niet kunnen. Niet te opvallend, zodat je niet meteen ziet wat er anders is, maar wel het gevoel krijgt dat er iets niet klopt.
|
Nouja inderdaad heel donker, en hele schaarse lichtval, waardoor bepaalde elementen net wel of net niet herkenbaar zijn...
|
vraag of je fotowinkel mag gebruiken
http://pic5.picturetrail.com/VOL91/2...7/49632942.jpg best eng niet :p En als dat niet mag, zoiets tekenen misschien het "spook" wat minder opvallend, half achter een boom ofzo. |
ja want iedereen heeft bomen in z'n badkamer :confused:
en donker is wel erg makkelijk he ga eens op zoek naar (oude) filmposters en kijk eens hoe ze het daar bereiken. die subtiele dingen die niet kloppen is meestal wel goed ding (misschien een reflectie ergens oid) |
Citaat:
Het badwater rood tekenen, of iets van een schedel in de spiegel waar hij zijn haar aan het doen is |
hmm, zoiets moesten wij ook een keer doen. Ik heb toen lange schaduwen gemaakt (geprobeerd dan :P) en licht dat uit 1 punt straalde maar voor de rest de kamer best donker (naast de lichtstraal dus). Misschein kun je zoiets doen.
|
ik neem aan dat je de nek van je broer ziet? maak dan zo'n matrix ding in zijn nek bijvoorbeeld. en enge rode oogjes doen het ook altijd goed. het idee wekkend dat er iets niet klopt ook al zie je niets vreemds is misschien ook wel wat
|
je hebt clips met .. hysterische mensen. niet dat ze aan het schreeuwen zijn, maar ze kijken hysterisch, dat vind ik echt heeel erg eng. overdreven lief, hysterisch lief.
de clip van black hole sun van soundgarden bijvoorbeeld, als ik me niet heel erg vergis. zoiets. |
Citaat:
|
Gebruik veel schaduwen, zoals er iemand bv. het donker uit loopt.
(ik zet binnekort wel een paar tekeningen op enzo....als ik er uit ben hoé dat moet ;) ) Groetjes Willow |
je moeder die aan het afwassen is en het afwaswater is bloedrood en ze heeft een mes vast in de ene hand en in de andere een spons?
of je pa die in de tuin werkt... zo'n dooie, duistere tuin en je pa met 'n schop |
OF dat jij heel scheinheilig met een mes achter je rug staat, en dan zie je daarvoor je broer halfdood over de badrand hangen, en het bad vol met bloed, en overal bloedspetters...
heb ik een zieke geest? :( |
Citaat:
heb ik een zieke geest? :evil: en zo iets? http://members.lycos.nl/jocoge/zooi/Scannen0001.jpg ja ik ben te lui om hem een kwartslag te draaien. En sorry van me teken "talent" :bloos: |
Citaat:
hou je bek |
Oh. Ik bedacht. Als je nou je huiskamer tekent, of.. Nou ja, een gewone kamer in je huis. Het is donker/schemerig. En dan alsof je in de deuropening staat (snap je het nog?) en via de deur licht in de kamer valt. En dan teken je een schaduw op de vloer - alsof de kijker in de deuropening staat - maar dan zonder hoofd.
Eigenlijk wel een beetje stom als iemand anders het bedacht heeft. Maar nou ja. |
je broer die midden in de nacht z'n haar aan het kammen is, en achter hem zie je een douchegordijn met daarachten een schaduw van *iets* anders.... (kom op geef toe... midden in de nacht in de badkamers naar de wc gaan ofzo en dan opeens zien dat er *iets* achter het douchegordijn zit = echt heel eng)
|
Hmmm vet mooie ideeën iedereen en ik heb nu een begin gemaakt... heel veel dingen die hier genoemd zijn zitten erin kzal het eens ffkes op een rijtje zetteN:
-Ik sta inderdaad in de deuropening en dan komt er fel licht van achter mij waar door er een lange schaduw over de vloer valt -Ik heb 2 verschilllende perspectieven gebruikt namelijk: mijn broer op de voorgrond die staat gewoon recht, de achtergrond heb ik scheef neergezet en een kikvorsperspectief(je kijkt er van onder tegenaan waardoor alles heel dreigend lijkt) -Ik heb ook wat in de spiegel gemaakt wat ene paar al zeiden, namelijk schimmen vanuit het niets. -Ook surrealistische elementen zijn aanwezig, namelijk: een hand uit de gootsteen(wat in werkelijkheid gewoon de rubberen handschoen is waar mijn broer zijn haar net mee heeft geverfd), bloed dat sijpelt uit de wasbak( werkelijk gewoon zijn haarverf), bloeddruppels in het bad en vanuit zijn hoofd( gewoon verf dus als je goed nadenkt:P ) -Het enige wat echt neit klopt aan de tekening is zijn cyclopenoog :evil: naja ik kon gewoon niet goed ogen tekenen en 1 oog was makkelijker dan 2 ;) maar t ziet der wel lekker scary uit :D Ik zal eens kijken of ik em hier een keer neer kan zetten en tips nog steeds welkom |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03. |