![]() |
tienerouders
Hey ik zat gisteren een proggama te kijken of tieners met kinderen wat vinden jullie hiervan? Ouderen vinden het namelijk belachelijk tieners met kinderen! heb namelijk zelf een zoontjeuh van bijna 4 maanden http://groups.msn.com/souvjen staan foto`s
|
Ligt eraan hoe oud de tieners zijn en of ze 'volwassen' genoeg zijn om een kind op te voeden.
Ik ken een meisje van 14 die een dochtertje heeft, zij dumpt het kind altijd bij haar moeder en gaat lekker de stad in of lekker stappen. Kijk, dat vind ik dan weer onvolwassen gedrag. Een ander meisje van 14 die ik ken heeft ook een dochtertje maar die neemt volledige verantwoordelijkheid. Ze gaat nog wel gewoon naar school, maar na schooltijd gaat ze gelijk naar huis en zorgt voor haar kind. |
ik heb zelf ook een zoontjeuh van bijna 4 maanden maar ik krijg vaak te horen dat ik het beter doe dan me nicht van 32.
Ik heb er namelijk zelf voor gekozen en draai er ook 100 procent voor op |
Citaat:
*betaal je alles voor je zoontje zelf? heb je huisvesting (voor jezelf en hem)? enz enz? IK wil je niet veroordelen, ik ben gewoon erg benieuwd. |
Citaat:
toen ik het hoorde schrok ik echt onwijs was naar de doktor gegaan en toen hoorde ik ik had eerst zoiets van ik ben het toch niet. Maar ik ben naar buiten gerend en naar me vriend ze moeder gegaan die gelijk blij was en dat was toch wel fijn om te horen. Ze vroeg wel wat ik wou houden of niet maar ze zou het super vinden als ik het zou houden. Me vriend kwam even later thuis en die was super bang. Maar na lang praten stond het vast dat we het zuden houden. Me vriend werkt al vanaf ze 13 fulltime en we wonen bij ze moeder me vriend had ook wel wat gespaard dus we betalen alles netjes zelf en af en toe krijgen wel wat en me vriend werkt ook wel vaak over voor een extra centtjeuh |
Citaat:
Merk je voor jezelf niet dat het zwaar voor je is? Ik bedoel ; je zoontje is nog zó klein, hij is compleet van je afhankelijk. Ik snap dat zo'n manneke ook heel lief is, maar het lijkt me ook ontzettend vermoeiend en een hele grote taak. Ga je nog naar school? of ben je van plan nog naar school te gaan als je zoontje groter is? |
Citaat:
Maar ik voel me er nu boven staan ik zit half op school doe bijn alles thuis en zit in me examen jaar ga alleen naar school voor toesten enzo en ik ga dit jaar een vervolgopleiding volgen en met hulp van me schoonmoeder en zijn zus. |
Citaat:
|
ja het gaat wel goed het is er eerlijk gezged wel beter op geworden we gedragen ons nu ook volwassener je hebt toch met ze 2e voor iemand te zorgen.
Bedankt vnd het ook een mooie naam hij is vernoemt naar me neefje die een jaar gelden is overleden. |
Vind het knap hoor en heb er veel bewondering voor. Het is niet zomaar wat. Ja, het is natuurlijk wel zo dat als je seks hebt dat je toch het risico neemt dat.. maar er zijn genoeg mensen die dan toch abortus plegen ofzo.
Vind het ook heel knap hoe je er mee omgaat. Gewoon zoveel mogelijk thuis etc.. Dat vind ik ook goed. Je hebt verantwoordelijkheden en die accepteer je en die volg je op om zo maar te zeggen. Je ziet vaak genoeg dat dat niet gebeurd. Heb t een keer met mn moeder over gehad. Zij is absoluut tegen abortus. Ze zei: als jij een kind zou krijgen? dan zou ik er desnoods overdag voor zorgen op de tijden dat je op school zit, en dan de rest jij.. Mijn moeder zou t heerlijk vinden, daar niet van ;) :p Vind het ook heel knap hoe je vriend er mee omgaat. Want dat hoor je nauwelijks.. Wat vinden jullie vrienden etc ervan? Wat mooi dat jullie hem vernoemd hebben naar je overleden neefje. En het is idd een mooie naam |
jah ik heb ook echt bewondering voor me vriend want hij zei in het begin altijd ik hoef geen kinderen! dus ik was ook bamg ook hoe hij zou reageren.
veel vrienden hebben ons laten stikken ook mijn ouders maar daar had ik al een hele slechte band mee maar op dat soort momenten leer je wel je echte vrienden kennen |
Citaat:
Maar hoe zit dat met vrienden etc? |
zoals ik al zei die hebben ons keihard laten vallen maar we redden ons prima sommige komen we wel tegen en bieden dan hun excussen aan enzo en komen dan wel weer langs maar als het zo moet hoeft het eigenlijk voor mij niet meer
op http://groups.msn.com/souvjen staan foto`s |
op die pagina staan ook rechten voor meiden die zwanger zijn en als je hulp wilt chanty_xlovex@hotmail.com
|
Erg knap wanneer je dat zelf kan. Ik kan er daarom ook gewoon niet op tegen zijn, op tienerouders dus. Een vriendin van me is nu ook zwanger, ze is al wel 18 (bijna 19), maar toch is dat nog best jong natuurlijk... 't Lijkt mij heel erg moeilijk, maar als het zover moest komen... dan ga ik niet voor een abortus. Ik ben wel voor abortus, maar niet voor mezelf. Ik wil later sowieso kinderen, en ja, ik vind het raar dat ik dan een kindje weg zou laten halen wanneer ik nu zwanger zou zijn.
Ik vind het echt knap wanneer je je kindje helemaal zelf op kan voeden, kinderen zijn al niet makkelijk en dus helemaal niet wanneer je jong bent. Maar hoe doe je dat nu met school enzo? Passen je ouders graag op? Dat is natuurlijk altijd fijn... sta je er niet helemaal alleen voor. |
Citaat:
|
Ik blijf het hoe dan ook een beetje dom vinden om op zo'n jonge leeftijd kinderen te krijgen maar ik heb wel groot respect voor degenen die er wel voor zorgen... (y)
|
Citaat:
|
op http://groups.msn.com/souvjen staan foto`s vam mij en me zoontjeuhhh
|
Mijn oudste zus rosa is pas 17 is getrouwd en heeft een tweeling
Ik vind het leuk tienerouders.want bij e tieners zitten kinderen veel leuker uit ;) wees blij net je kindje! :D :evil: of anders pak ik je op! :nono: {je staat onder arrest} {waarom?} {je beledigt tienerouders!} |
Citaat:
|
Er is echt geen haar op mijn hoofd dit op dit moment denkt aan kinderen en mocht ik per ongeluk zwanger raken voor mijn twintigste dan ben ik er nog niet zo zeker van of ik het kindje houd. Ik wil graag studeren en wees eerlijk: met een kindje erbij gaat dat gewoon veel moeizamer. Ik weet ook niet of ik over 10 jaar kinderen wil: het ligt er dan aan hoe de situatie op dat moment (heb ik een vriend die dat ook wil, ben ik toe aan kinderen) is, en bovendien vraag ik mij af of het wel verantwoord is om kinderen op deze toch vrij idiote wereld te zetten.
Dit alles betekent overigens niet dat ik geen respect heb voor mensen die hun kind wel willen houden en de verantwoording voor hun kind willen en durven dragen: dat blijft natuurlijk erg dapper. |
Citaat:
|
ik moet er niet aan denken, op dit moment een kind. en dan ben ik ook nog 4 jaar ouder dan de topicstarter !!
in veel gevallen verknalt het gewoonweg je toekomst omdat je ineens een grote verantwoordelijkheid hebt. veel jonge moeders stoppen met hun opleiding. zonde. en je mist denk ik een stukje jeugd. uitgaan e.d. zal gewoon veel minder zijn. dat wil niet zeggen dat ik het niet ontzettend knap vind dat je op die leeftijd al een kind op kunt voeden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar nog even vragen:
Hoe oud ben jij? Hoe oud is je vriend? Zijn jullie getrouwd? Woon jij nog bij jou ouders? Hoe heet jij eigelijk? Is er problemen met je ouders? en zo ja hoe komt dat en wat is de reden? Vonden je vrienden het niet raartoen je zwanger was? En de leraren? En ben je blij met je babytje?{zo niet} {slechte tienermoeder} {zo wel} {goeie ouwe meid!} Becky |
Ik heb er wel respect voor dat je hiervoor hebt gekozen op je 15e ook al ben ik niet overtuigd of het voor een kind het beste is om zo'n jonge moeder te hebben die zelf overduidelijk nog een kind is (en dat kan niet anders op je 15e).
Verder: je vriend die fulltime werkt vanaf zijn 13é?! Uit wat voor n milieu komt ie?! Dat vind ik echt onverantwoordelijk van zijn ouders. Maar goed, dat is weer een heel ander onderwerp. Maar ik schrok er gewoon van. |
Citaat:
18 neej neej chantal ja omdat ik zwanger was en ze waren heel streng en ik heb het contact ook verbroken geen spijt van! ja heel erg! euh ja op 2 leraren na die vonden het leuk en bewonderedeuh me jah super heb geen spijt van me keus! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet blij zijn met je kind maakt je geen slechte tienermoeder...dat heeft niet per se wat met het tienermoeder zijn te maken...een 'gewone' moeder kan ook niet blij zijn met haar kind.
Ik vind het niet praktisch om een kind te nemen wanneer je zelf nog kind bent en nog niet volledig zelfstandig bent. Maar niet praktisch is heel wat anders dan belachelijk. Mensen van 15 die het echt plannen vind ik niet zo slim...als het je overkomt, dan 'is het niet anders' (klinkt negatief, maar zo bedoel ik het niet). |
[QUOTE]chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 14:06 :
[B]nou het zit zo de vader van me vriend is ocverleden toen hij 13 was en hij heeft hem gevonden hij is toen van school afgegaan omdat hij het niet meer trok en hij had het niet naar ze zin hij heeft toen een bijbaantjeuh aangeboden gekregen en is toen fulltime gaan werrken en van school afgegaan hij is nu stukadoor en heeft een opleiding van ze werk gehad |
Citaat:
Maar als het geheel je eigen keuze is kan ik natuurlijk niet tegenhouden... |
Citaat:
|
[QUOTE]chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 14:07 :
[B] Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
heb een nieuw neefje erbij!!!!!!!!!
|
Zo, wel veel geboortes binnen jouw familie he. Iig, gefeliciteerd.
|
Citaat:
|
maar ik ga ff wandelen het is nu ff goed weer spreek jullie morgen wel ok?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx |
Ik vind het heel goed hoe je ermee omgaat, maar ff een vraagje:
Heb je geen spijt van het verbreken van het contact met je ouders? |
Citaat:
Dat lijkt me ook erg moeilijk bij jou, met de situatie waar jij in zit. Je kan wel zeggen: ik ben blij dat ik geen contact meer met ze heb, maar het moet toch wel pijn doen. Ik heb het contact met mijn vader ook verbroken op een gegeven moment, maar ik had het er nog regelmatig erg moeilijk mee. |
het heeft voordelen en nadelen natuurlijk, voor beide partijen maar dat blijf je houden, maar als je t zelf aankan vind ik dat niemand een recht heeft daar iets negatiefs over te zeggen.
een vriendin van mij uit de klas die is 16/17 en ook zwanger, ik vind t juist hartstikke leuk dat ze zwanger is, zij zelf is er wel blij mee, maar leuk vind ze t niet, ligt al 3 maanden kotsmisselijk op bed :D |
Dat kind zal lekker succesvol worden in de samenleving, opgevoed door een moeder die niet eens Nederlands kan schrijven.
|
Citaat:
Maar ehm, ik vind het een beetje dom om gepland een kind te krijgen als je nog geen lbo/mbo/hbo/wo-diploma hebt, maar als je per ongeluk zwanger raakt en besluit om het kind te houden en op te voeden, zoald jij, dan vind ik dat wel knap :). |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12. |