![]() |
Spelletjes voor kinderen
Zijn er hier mensen die leuke spelletjes kennen om met kinderen van 9 à 10 jaar oud te spelen.
Ik sta voor het eerst in leiding dus ik zoek allemaal leuke ideetjes. _XXX_ |
bordspellen? of straatspellen?
*is uberoppas* |
stoeien, wurgen, stompen :)
|
schoppen, slaan, knijpen.
|
-hindernisbaan wedstrijd? (we deden dat ook, ik vond het geweldig maar sommigen vonden er niks aan)
-bordspelen met prijsjes voor de winnaars -bingo met zakken chips en pakken koeken als prijzen -er zijn vast nog wel heel veel dingen maar ik kan er niet op komen :o |
Waarvoor is het? Voor een scoutinggroep ofzo?
|
Ga met ze het sexualiteitforum doorspitten. Spelletjes genoeg.
|
Citaat:
|
"joepie joepie is gekomen, heeft een meisje meegenomen.. tralala"
weet niet hoe die verder gaat :o |
Citaat:
Ehm... koekhappen, spijkerpoepen, ganzebord.. echt van die standaard spelletjes bij kinderfeestjes. En als je geen zin hebt sluit je ze toch gewoon op :evil: |
Jan in de mand (landverovertje)
lummeltje |
Vechten.
|
spoorzoekertje :confused:
|
Laat ze verstoppertje doen.
''Jullie verstoppen, ik zoek wel!'' En dan rijd je regelrecht naar de bioscoop. |
Vader en moedertje. :D :o
|
Citaat:
|
blinde mannetje
tikkertje (in verschillende versies) oud hollandse spelletjes 5 kamp (boeren, beroepen) maak er iets leuks van waar voor ben je leiding eigenlijk? |
zakdoekje leggen
|
Citaat:
|
"Hoofddoekje leggen, niemand zeggen..." :D
Je zou 'De kolonisten van Catan' met ze kunnen spelen. Of Hints bijvoorbeeld. |
Citaat:
Levend stratego is vetjes. Dat deden wij vroeger altijd bij de scouting. Met van die gekleurde kaartjes en dan elkaar tikken. En natuurlijk de vlag veroveren. :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
On topic: busjetrap. Of moet het een binnenactiviteit zijn? |
Of gewoon die kids midden in een bos droppen en zelf daarna de kroeg induiken.
|
Citaat:
Een puzzeltocht met allerlei opdrachten is ook altijd gezellig. |
Citaat:
Hints is altijd wel cool idd. Moet het buiten of binnen? Buiten kan ook ehm, dat ene, met zo'n bal, en dan moet je iets roepen,m ik weet niet meer wat, eh'm, 'bal in de hand en de bal is voor....' met de naam van een van de kinderen op de puntjes, en de bal omhoog gooien, en dan rennen alle kinderen weg en jijzelf ook, en het kind van de naam op de puntjes rent naar de bal toe en roept stop zodra-iue de bal heeft,, en dan stoppen alle kinderen, en dan moeten ze met de voeten uit elkaar gaan staan en dan probeert het kind dat de bal ving de bal tussen de beentjes door te rollen en als het lukt is dat kind 'verkouden' en dan is dat kind aan de beurt om de bal te gooien en als het niet lukt dan is het kind dat de bal moest vangen 'verkouden' en moet hij of zij de bal gooien. En als de bal voor de tweede keer tussen je benen door gaat ben je 'ziek', daarna 'heel ziek' en daarna 'dood' en dáárna 'af'. Dat vond ik altijd super leuk :) |
Citaat:
Doe dan gewoon Iemand is 'm Niemand is 'm |
Citaat:
|
Citaat:
Geesten oproepen :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
strippoker en/of het bierspel :evil:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
http://img1.gamesweb.com/gba/d/doom2/bild03b.jpg |
LAN-party houden met ze. Kijken of ze een weekend zonder slaap kunnen. :D
|
Eerst hen texas chainsaw massacre snachts laten zien en dan stiekem met een kettingzaag achter ze aan zitten :cool:
|
Citaat:
|
Eerst heel veel papieren zakdoekjes kopen. En dan Free Willy gaan kijken :D (door en door slecht van mij :o )
|
Zweet- en Renspel.
Maar dat ga ik niet uitleggen, als je wil weten hoe het gaat moet je maar naar de KVS gaan. :p en levend water en vuur: je hebt 2 vuren ongeveer en 2 teams. die vuren zitten aan 1 kant van het veld en de vuurpartij rent over het veld, en de andere partij staat aan de andere kant en daar staan emmers en bekentjes met water en die nemen dus water in hun mond en gaan dan over het veld rennen. de andere partij moet ze dan vasthouden om te zorgen dat ze niet bij de vuren komen. als je vast zit en losrukken gaat niet meer, spuug je je water uit. als je over een lijn heen komt mag je je water over de vuren uitspugen. |
Citaat:
|
zakdoekje leggen :cool:
|
Spuugje over(jaja van Southpark)
|
Verstoppertje spelen..
(vind ik nog steeds leuk overigens.. EN JA IK BEN 16) |
Citaat:
|
stand in de mand
|
Van die ouwelullespelletjes als koekhappen denk ik niet dat je perse succes boekt. Bij bordspellen moet je maar net je doelgroep meehebben dus dat is ook te risky. Een LAN party zou wel leuk zijn, maar niet iedereen deelt die mening met mij. ;)
Wat ik mij afvraag is hoeveel kinderen je moet entertainen? Misschien een ideetje: een soort scavenger hunt houden zoals ze in een aflevering van viva la bam deden en dan vette prijzen uitdelen aan de groepen die in de top 3 staan (zoals een fles whiskey of een vette joint of een compilatie van het betere werk van de pikante fototopic :evil: ;) ). Maar over die scavenger hunt ben ik dus wel serieus. Je moet het alleen wel een beetje tof houden die opdrachten. Dat texas chainsaw idee is trouwens ook wel leuk of dergelijke droppingen, zolang je het overtuigend brengt. Moddergevecht in het bos is ook dikke (y) als je veel mensen hebt zodat je heel veel teams kunt maken. Alleen een emmer met water per team nodig, iedereen wat tijd geven om hun 'basis' te maken en daarna de tijd zijn werk laten doen. |
Citaat:
|
de moord op karel kaasschaaf
de doe eens lekker gek quiz dropveter knopen (spaghetti knopen is ook dikke pret) gekleurde sokken spel *kan zo nog wel ff door gaan* |
belletje trekken en bessen schieten :cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24. |