Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   werken in een supermarkt (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=800898)

antigone 07-04-2004 16:54

werken in een supermarkt

ik vroeg me af of je na sollicitatie bij een supermarkt, gewoon om vakkenvuller oid te worden, lang moet wachten voordat je daadwerkelijk aan de slag kunt. ik wil namelijk graag een baantje in de c1000 bij mij in de buurt en een klasgenoot van me, die zelf bij de MCD werkt, zegt dat het dan nog zeker enkele maanden duurt voordat ik daar kan beginnen met werken (hij had het over een wachtlijst waar je dan op komt te staan), maar op de website van c1000 staat dat je bij de meeste filialen vrijwel meteen aan de slag kunt.

verschilt dit per supermarkt of heeft mijn klasgenoot gelijk ?

Siyabonga 07-04-2004 17:34

ligt eraan of ze mensen nodig hebben..

Hebben ze geen mensen nodig zul je op een wachtlijst oid komen te staan jah, maar als ze wel mensen nodig hebben kun je vrij snel aan de slag :)

Balance 07-04-2004 17:47

De ene supermarkt zit te springen om mensen en belt je vlak nadat je je formulier hebt ingeleverd al terug met wanneer je kan beginnen. De andere supermarkt heeft mensen zat en zet je op een wachtlijst. En zelfs dan is het nog niet zeker dat je wordt aangenomen: vaak heb je eerst een gesprek.

WishfulDreaming 07-04-2004 18:19

Citaat:

Siyabonga schreef op 07-04-2004 @ 18:34 :
ligt eraan of ze mensen nodig hebben..

Hebben ze geen mensen nodig zul je op een wachtlijst oid komen te staan jah, maar als ze wel mensen nodig hebben kun je vrij snel aan de slag :)

Ja idd of in plaats van die wachtlijst gewoon wegsturen, doen ze bij ons altijd :o

Balance 07-04-2004 18:55

Citaat:

WishfulDreaming schreef op 07-04-2004 @ 19:19 :
Ja idd of in plaats van die wachtlijst gewoon wegsturen, doen ze bij ons altijd :o
Ik ben ook wel eens op een wachtlijst geplaatst en heb daarna nooit meer iets ervan gehoord. (Drie jaar terug)

matrix21 08-04-2004 00:00

Als je op de wachtlijst geplaatst wordt, ga er dan maar van uit dat je nooit meer gebeld word. Dat is bij ons in elk geval wel zo.
Je moet gewoon geluk hebben dat ze je nodig hebben. Maar zoek dan gewoon bij een andere supermarkt. Het werk is toch overal hetzelfde. Alleen dan hopen dat je goede tijden hebt en leuke collega's natuurlijk.
Wij zitten nu met enorm personeel tekort en mensen die bij ons komen solliciteren kunnen gelijk aan de slag.

ikbenschipper1 08-04-2004 00:26

Het ligt heel erg aan de super en oiver er mensen nodig zijn.
Bij ons worden er nu om de beurt mensen aangenomen. Tekort he.
Het ligt er dus helemaal aan of er mensen nodig zijn etc.
Wij plaatsen als we teveel solicitaties krijgen mensen op een wachtlijst, en bellen ook terug wanneer nodig. Asl er genoeg gegadigde zijn zal de kans ook minder groot zijn dat je word aangenomen.
Ken je iemand bij die C1000? Vraag hem dan eens te informeren over het hoe en wat kan zeker in je voordeel werken dan.

Martin 08-04-2004 06:57

Als je bij ons op de wachtlijst terecht komt betekent het dat de bedrijfsleider je niet eens wilt hebben en zal je nooit terug worden gebeld :D

Anders kan je bij ons wel gelijk de eerstvolgende vuldag beginnen :).

Saiorse.TK 08-04-2004 07:06

Citaat:

Martin schreef op 08-04-2004 @ 07:57 :
Als je bij ons op de wachtlijst terecht komt betekent het dat de bedrijfsleider je niet eens wilt hebben en zal je nooit terug worden gebeld :D

Anders kan je bij ons wel gelijk de eerstvolgende vuldag beginnen :).

Dat was bij mij dus ook...dan kan je vanavond beginnen...wtf... ok :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.