![]() |
Een helpende hand
De wereld
Rolt in tranen Op het raam. En laat gestreept in banen Het verdriet Getekend gaan Hoeveel regen moet er vallen Dat al het leed echt wordt verstaan? Wie troost het mensenkind En schijnt wat licht in zacht bewind? Omarm zacht, omarm zacht en draag vol kracht van al wat hemelhuilend schreeuwt en schuilt. |
Ik vind vooral het begin erg sterk (de eerste drie strofes), zowel het 'ritme', de opbouw, als de inhoud. :) De eerste twee regels van de vierde strofe sluiten ook mooi aan, de twee regels daarna vind ik ook nog wel passen. Maar daarna wordt het ineens 'anders', het past niet meer zo bij het eerste gedeelte, lijkt het...ik mis dan ook het ritme wat ik daarvoor zo leuk en mooi vond.
|
Ik vind hem schiiiiiiiiiiiterend.
Alleen de laatste strofe loopt echt heel erg stroef. En je gebruikt daarin 'omarm zacht' twee keer, en dat vind ik niet mooi. kusje! |
Ben het met leonoor eens..Begin is erg goed, echt werkelijk waar prachtig. Maar je vierde strofe vind ik dan weer helemaal niet mooi...t past er inderdaad voor mij gevoel ook niet bij.
Hoeveel regen moet er vallen Dat al het leed Dit klinkt beetje als gezeik misschien...maar kun je niet beter "zodat" ipv "dat" gebruiken? dat leest net wat lekkerder denk ik. Je laatste strofe vind ik trouwens weer wel erg mooi, alleen vind ik daar de herhaling niet echt lekker lezen, kun je naar mijn idee weglaten :) |
Citaat:
Mooi gedicht hoor! Het gebruik van twee keer 'omarm zacht' stoort mij eigenlijk niet zo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05. |