![]() |
god een vrouw of een man?
Als er over god gesproken wordt is het altijd een man, maar waarom zou het geen vrouw kunnen zijn?
God heeft de vrouw toch immers de taak gegeven om kinderen te krijgen? En god maakte de mens zelf --> soort van kinderen krijgen. Daarom lijkt het mij veel waarschijnlijker dat god een vrouw is. |
Waarom zou God man of vrouw moeten zijn? We moeten God niet in een menselijk vorm willen zien.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de Mens is geschapen in het evenbeeld van God, de Vrouw kan kinderen krijgen. Wij zijn Gods Kinderen, ergo God is een Vrouw
|
Citaat:
|
Citaat:
btw je kunt veel dingen met die met geloof te maken hebben niet definieren op basis van uitsluitsel, of analogie... |
ik geloof niet zo in god. maar als ik het voor ogen moet zien... doe dan maar een vrouw :D
|
Hmm... een almachtige man-god kan het niet zijn. Anders was een groot deel van de bevolking halfgod.
Een vrouw kan het ook niet zijn want er wordt niet constant tegen ons over god's problemen gelult en hij wist de weg te vinden naar de plek waar hij een wonder had gepland... conclusie: god bestaat niet |
Citaat:
Maar d'r zit op een malle manier wel een logica in :| |
Wat doet het eventuele geslacht van een eventuele god(in) ertoe?
|
Citaat:
Waarom wordt onder 'geloven', altijd geloven in de christelijke levensovertuiging verstaan? Zoo vervelend. (hier wordt dan misschien niet expliciet gesproken van het Christendom, maar wel over God, de christelijke benaming van het opperwezen. Ales lijkt ook te wijzen op het christelijke geloof) Trouwens, als je stelt dat god perfect is en je stelt je god voor als een man/vrouw, dan suggereer je dat een mens perfect kan zijn.. als er een god is, is het iets onstoffelijks en iets wat door ons in ieder geval niet uit te leggen is. |
Dit vind ik nou echt zinloos, zoals in de bijbel staat geschreven. (Kuch,kuch) :s
'God schiep de mens naar zijn eigen evenbeeld, dus het liegt eraan ben jij een vrouw dan is God in jouw wereld schijnbaar een vrouw. Bij mij (ik ben een man voor iemand die het nog niet wist) zal God dus een man zijn. Dus eigenlijk is God onzijdig, hij is een 'Geest' om het zo maar eens te noemen. |
In de tijd dat met 'gestalte' heeft gegeven aan God, was de man de belangrijkste persoon in het gezin. Deze plek is toen ook nog eens versterkt door het feit dat God ook een man is, op deze manier was het verklaarbaar waarom de man boven de vrouw stond..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:cool:
God werd bedacht, geschapen door de mens in een tijd dat de man de macht had. Dus is het logisch dat het een man werd. Maar aangezien God toch niet bestaat, want hij is bedacht door de mens, doet deze hele vraag er niet toe. |
Als god de mens schiep naar zijn evenbeeld dan kan de maker van al die verhalen iig geen god geweest anders waren wij ook goden :)
|
Citaat:
|
wie zegt dat hij bestaat ?
:p |
Ik denk niet dat een wezen/god/kracht/geest op dat niveau een geslacht heeft...
|
Citaat:
Maar als je de bijbel letterlijk neemt, daarin staat toch iets dat hij de man naar zijn evenbeeld schepte en toen uit de rib van Adam Eva maakte. Ik geloof er niet echt in hoor, maar dat is me bij gebleven van 8 jaar christenlijke basischool :p |
Citaat:
|
beiden niet
|
Citaat:
|
ik zie God niet als een man of een vrouw. Je kan God voorstellen zoals je zelf wilt en in jou gedachten is het jou voorstelling van hoy God eruit zal zien en dat is voor ieder mens anders. Zoals ik mij God voorstel, zo zal niemand anders dat doen lijkt me.
In de bijbel staat wel dat God mannelijk is, net zoals Allah volgens de Koran mannelijk zou zijn, maar de Grieken geloofden in meerdere goden, zowel mannelijk als vrouwelijk. Alle reliegie's geloven in iets anders, maar uiteindelijk toch in het zelfde. Een hogere macht/kracht en hoe je er tegenaankijkt is op de manier die jou reliege je *aangeleerd* heeft, maar waarom zal je je daar aan vasthouden en niet verder kijken, naar hoe anderen ertegenaankijken. Als je je verdiept, dan zie je hoe alles op elkaar lijkt, maar toch anders is, al komt het voor mij toch op het zelfde neer. Een hogere macht die je kan zie zoals jij wilt en zoals jou beleving je toestaat en dus mannelijk, vrouwelijk en onzijdig kan zijn. Het ligt er puur aan hoe je gelooft en wat jou *geleerd* is. |
god is wat hij wil maar ik zie hem als man omdat voor mijn geveol en ook in de bijebl vrouw vaak in verband word gebracht met het materiele. schepping,paradijs, hel, israel en volkeren worden vaak als vrouwlijk aangeduid.
er staat ook de vrouw is het lichaam van de man, de man het hoofd van de vrouw. daarom zeg ik man. dat deel van hem dat de schepping is is misschien vrouw zegmaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij was toch zogenaamd Jezus z'n vader? En ze zeggen ook altijd 'Heilige Vader die in de Hemel zijt, blah, blah, blah'.
Ik denk dat mensen in die tijd gewoon aannamen dat God mannelijk was, anders hadden ze um wel Godin genoemt. :s Niet dat het veel uitmaakt, want Hij bestaat toch niet. |
Citaat:
|
Geen van beiden.
Die vraag op zich is absurd! Hoe kan je nou ooit zeggen dat Hij een man of vrouw is. Hij is G-d, Hij staat boven dat soort dingen. :) En voor het gemak spreken we over Hem in de mannelijke vorm, omdat het anders zo verwarrend is. |
Citaat:
G'd wordt als een man voorgesteld, omdat het vroeger een mannencultuur was. Omdat Eva dat geintje met die appel uithaalde, moest G'd wel een man zijn. Mannen he :evil: ain't good for nothing. |
Citaat:
zo wil je toch laten overkomen dat God mannelijk is, anders had je geen 'hij' neegerzet. :o |
Citaat:
En "het" klinkt niet goed: te zeer doet dat denken aan een ding. Persoonlijk zou ik hzij of zhij of zoiets zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het ergste is dat op sgolen een dreun eerder gezien word dan dat geroddel, dus jochies worden eerder gestraft (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Isa --> (Y) overmatige feminisme dat vaak resulteert in het omschrijven van de man als useless, moet bestraft worden :):) |
Citaat:
Het kan in principe wel: Abraham vroeg aan X blablabla. X zei dat Abraham X moest blablabla. Maar echt lekker lezen doet t niet :P |
Citaat:
|
Voor mij is God niet speciaal een man of een vrouw, dat maakt ook niet uit (volgens mij). 'Kben wel eens in een kerk geweest, waar ze in het gebed spraken over: 'God onze Vader en God, Moeder van de aarde...'
|
Volgens mij is God een tweeslachtige relnicht
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38. |