![]() |
welk boek ??
welk boek gebruiken jullie voor aardrijkskunde en vind je dat het een goed boek is ?
ik gebruik de geo en ik vind het echt GEEN goed boek .... |
Dit heeft niet veel met examens te maken, dus verplaats ik hem naar school en studie.
Examens 2004 (vmbo) ---> S&S |
Waarom is die methode niet goed dan?
Ikheb Wereldwijs en ik heb er persoonlijk niet zoveel problemen mee. De vragen in het werkboek zijn soms van een wat laag niveau, maar de theorie in het boek is goed. |
Wij hadden vorig jaar het boek 'Atlantis'. Ik vond het best een duidelijk boek.
|
Citaat:
|
t/m de derde Were+dwijs gehad. Rotboek.. De vragen waren heel makkelijk, maar de reps waren veel moelijker. Dr was gewoon niet voor te leren ivm de beperkte info die je had.
|
Wij gebruiken een boek dat Oxford Geography heet geloof ik. Ik vind het een heel duidelijk en overzichtelijk boek alleen de vragen die er in staan zijn zo makkelijk. :|
|
Ik geloof dat ik Geo had. Weet niet meer wat ik er van vond, is alweer een tijdje geleden.
|
ik had ook wereldwijs. Ik vond dit een fijn boek om te leren. Niet te veel informatie maar wel genoeg om te kunnen toepassen. Volgend jaar krijg ik weer AK ik hoop dat ik dat boek weer krijg.
|
Op deze school heb ik de geo. Echt een kloteboek, je moet steeds 2 boeken meenemen, 1 voor de theorie en 1 voor de lessen. Sucks ass, maakt m'n tas veel te zwaar.
Op m'n ouwe school had ik wereldwijs, dat was oowk een kloteboek! Dat zei m'n mentor toen zelfs. Ik heb eigenlijk nog nooit een goede methode voor AK gehad. |
Ik heb Wereldwijs. Het boek is echt goed (y), maar de toetsen die bij de methode horen zijn echt slecht. Ik weiger die nog één keer te maken, de lerares maakt gelukkig zelf de toetsen nu.
|
Onderbouw: Geo
Bovenbouw: Terra |
Citaat:
|
Als 'boek' in zover we het gebruiken, gebruiken we wereldwijs dat vin dik echt een veels te simpel boek.
|
Ik heb Wereldwijs. De theorie in het boek is op zich duidelijk uitlegd (vooral duidelijke plaatjes bij Mens & Milieu, hulde :p) maar ik vind de vragen in het werkboek eigenlijk best moeilijk...
|
Onderbouw=Terra
Bovenbouw=Atlantis |
De Geo.
Behoorlijk saai, veel lange lappen tekst en weinig opdrachten. |
Zowel in de onder- als bovenbouw hebben we Wereldwijs. Ik vind het een goed boek: het zijn niet hele lappen tekst, er staan leuke dingen tussen en het is wel makkelijk te leren (y)
|
Ik had Geo, kleine dunne boekjes met een enorme map met opdrachten die echt geen reet aan waren. Maar ik heb alles netjes gehaald, zelfs met verkeerde atlas op het eindexamen.
|
Onderbouw: Wereldwijs. Waardeloze methode, toen ik eenmaal in de bovenbouw kwam ging het met Aardrijkskunde stukken beter.
Bovenbouw: Atlantis. Goede methode, moet ik zeggen. Je hoeft ook niet van die zware boeken mee te slepen naar school, het zijn allemaal dunne boekjes, altijd makkelijk. |
Ik had tot en met 3vwo de Geo geordend, hetzelfde boek als waar mijn vader mee gewerkt had. Ik vond het opzich wel een goed boek maar alles was wel een beetje beknopt.
|
ffff denken hoor;
Aarde in Kaart (y) prima boek, helder en duidelijk |
Citaat:
|
wij hebben wereldwijs. op zich is het tekstboek wel goed, maar wel saai.
maar vooral het oefenboek is heeeeeel vervelend. de antwoorden zijn vaag en ze verwijzen vrij vaak naar de verkeerde kaart :mad: |
In de onderbouw:
Aarde in kaart - Niet echt veel problemen mee gehad. Meer met de leraar die ons alles in één keer liet maken. In de bovenbouw: Terra - Weinig theorie, rommelig. Wereldwijs - Goede duidelijke theorie, samenvatting niet uitgebreid genoeg, en lastig zoeken naar theorie voor opdrachten in het werkboek omdat die opdrachten niet per paragraaf zijn zoals dat wel het geval is bij andere methodes van dezelfde uitgever. |
Geo Geordend, geloof ik, een jaar of vier-zes geleden iig
|
Citaat:
Vind het wel een goed boek(je) duidelijk uitgelegd allemaal enzo.. |
ik heb wereldwijs, erg makkelijk boek.
|
onderbouw: geo geordend, vond ik wel chill
bovenbouw: geo, allemaal losse boekjes, heel onduidelijk |
onderbouw had ik terra, vond ik wel moeilijk maar ook wel leuk om te doen.
bovenbouw hebben wij nu de geo en ik ben er niet zo nvoorstander van... btw we zijn nu ook bij het moeilijkste onderwerp van dat stomme ak... mens en milieu.. en het is ook echt wel moeilijk vind ik... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb geen idee hoe het heet, t zijn iig 6 dunne boekjes in a4 formaat ongeveer.
|
Wereldwijs, op zich wel een goed boek... het is alleen zo saai :s
|
De Geo
Ik vind het best een relaxt boek. Alleen wel klote dat je altijd twee boeken mee moet en dan sinds dit jaar (3VWO)ook nog een studiemap. In vergelijking met wat voor boeken we voor andere vakken hebben, is dit echt een best goed boek. |
De Geo
2 boeken = kut Vragen = kut Werkblokopdrachten = kut Leraar AK = kut |
Wereldwijs en ik vind het een beetje een zootje af en toe in dat boek alhoewel de samenvatting erin juist weer wel handig is als je geen zin heb om te lezen en te leren lees je die pagina gewoon ff door :o
|
Vorig jaar de Geo, nu Mens & Milieu.
|
ik gebruik terra, is wel leuk, maar nie altijd even duidelijk..:-(
|
oh wask vergeten te schrijven.. boek is dus vaak beetje moeilijk, de leraar deste leuker!!!!!!!!!lkd
|
wereldwijs, losse katernen. wb opdrachten saai, makkelijk en oninterresant. boek zelf wel leuk begrippen dik gedrukt en je kunt er handig een sammenvatting van maken
|
Wereldwijs, de opdrachten vind ik saai. Het is wel handig dat er achter in het boek een samenvatting en begrippenlijst staat.
|
Citaat:
|
Citaat:
Kan ook aan Jan Schroten hebben gelegen natuurlijk ;) |
wij hadden de Geo, was meestal wel relaxed, maar dat kwam meer door de leraar dan door de methode.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05. |