![]() |
Hoe krijg je mollen uit je tuin?
Lieve blinde beestjes hoor, maar iemand een idee hoe ik ze uit mijn tuin krijg? Liefst een oplossing zonder enig bloedvergieten.
|
hier staan een aantal manieren, zonder bloed :) alleen staat er iets over rookpatronen, maar volgens mij stikken ze dan, dat lijkt me ook niet bepaald fijn..maar goed, een aantal goede manieren lijkt me :)
|
Steek een lege fles in een molshoop, met de hals schuin naar boven gericht, opdat de wind erin kan blazen en dat een verschrikkelijk geluid zal veroorzaken in de molshopen. Mollen hebben daar echt een hekel aan en gaan dan wel weg. Afhankelijk van de hoeveelheid mollen en/of molshopen en de grootte van het gebied waarover ze verspreid zijn, kun je eventueel meer flessen gebruiken.
|
me buurman gaat met plezier 's avonds ff met een schop wachten tot ie wat beweging opmerkt.. ouderwetse manier he.. :)
|
Citaat:
|
Tuinslang erin :cool:
|
Ik zet altijd klemmen, werkt heel goed en als je ze goed zet is de mol in één keer dood (heb er een hekel aan als ie moet lijden).
Heb ook een keer met een plantschepje een mol afgemaakt :eek: (klap in z'n nek), maar dat doe ik liever toch niet nog een keer :bloos: |
Yep een klem werk nog steeds het beste.
|
Uitroken of bezine over je grasveld uitsproeien, of iets anders dat ook giftig is. Zo vergiet je geen bloed en moord je die prachtige lieve kleine blinde beestjes toch uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Toch juist leuk, mollen in je tuin?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tuin asfalteren.. Of tegels leggen, is makkelijker.. Zou het anders niet weten, wij hebben er geen last van..
|
Citaat:
Maar zoals ik al zei, ik doe het liever niet hoor :s |
Citaat:
Das nou niet egt slim want onder de tegels graven ze gewoon verder. Dan verzakt je hele stoepje. :s |
Citaat:
Maar die manier met die flessen lijkt mij de beste. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16. |