![]() |
[PHP] Functie array_search()
Ik ben bezig met een script waarvan ik de nut nog steeds niet weet ;), Maar ach ik wil ook leren.
Doormiddel van Imap haal ik een email op van de mailserver. Alles werkt tot nu toe. Ik haal de gegevens op (Waaronder ook de header van het bericht) Ik vraag de datum op en krijg dit er uit Code:
Thu, 8 Apr 2004 18:01:57 +0200 2004-04-08 om daarvoor het ordenen op datum mogelijk te maken. Om de maand te achterhalen maak ik gebruik van een array PHP-code:
PHP-code:
En je raad het al.... Ik krijg een error: Warning: array_search(): Wrong datatype for second argument in /home/kene0009/domains/mol-clan.nl/public_html/schip/addcontent.php on line 24 Wat doe ik fout. |
Geen id.
PHP-code:
Welke versie van PHP gebruik je? |
Oorzaak gevonden :). Ik had de array geplaatst in config.php en was die vergeten te uploaden :)
|
Makkelijker: http://nl2.php.net/manual/nl/function.date.php
|
Nee dat gaat hellaas niet.
Ik haal deze datum formaat uit de headers van een email. En ik wil die tijd invoegen |
|
strtotime idd. Je moet geen string in je database proppen, maar een echte DATETIME, dat is veeeeel netter en meer portable.
|
Het is gelukt Bedankt :)
|
En als je al iets in de database stopt in een ander dan het native database type, dan in ieder geval niet in het extreem brakke RFC 822 formaat dat in email gebruikt wordt.
|
Iso standaard vind ik wel goed genoeg :P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42. |