![]() |
Auw, operatie =(
Ik ben vanmorgen geopereerd aan mijn flaporen. Ik ben er jarenlang mee gepest en ik was het zat, ik heb ze laten corrigeren.
Das dus ook gelijk mijn probleem. Ik heb nu echt helse pijnen, niet normaal. Ik heb vandaag dit al op: 1000mg paracetamol (zetpil) in het ziekenhuis, toen ik thuiskwam nog eens 1000 mg paracetamol. Het hielp niet dus ik ben overgestapt op de 600mg ibuprofen (is wat sterker). Ik merk nog steeds geen verschil, t doet echt zó veel pijn. Ik had me er natuurlijk wel op voorbereid, op de pijn, maar dit is wel extreem. Iemand afleidingstips of pijnstillers die wel werken? Of zou ik gewoon ff af moeten wachten? Mijn oren blijven ook bloeden, de hele dag al. Echt stralen die mn nek inlopen, is dit ook normaal of moet ik morgen even de arts opbellen? Bedankt iig voor t lezen =) |
Ik zou de dokter bellen om heel eerlijk te zijn :|
|
Citaat:
|
heb de dokter gebeld, schijnt heel normaal te zijn zegt ie
Njah, maar afwachten dan denk ik :( |
Sterkte ermee :)! Zou niet teveel paracetamol en die zooi slikken, dat kan niet goed zijn voor je. Het is makkelijk gezegd maar ik zou een beetje afleiding zoeken zodat je even aan iets anders denkt. Hmm, weet t eigenlijk ook niet..
|
als je echt zoveel pijn hebt, raad ik je aan paracetamol met coffeïne te nemen. Hier word je geloof ik wel heel duf van
|
Ik zou zelf niet te veel paracetamol pakken, ibuprofen is denk ik iets beter.
Mja, probeer verder jezelf een beetje suf te houden, dan heb je er ook minder last van. En denk aan hoe het over een paar dagen is, dat helpt ook wel, uitkijken naar géén pijn en mooie oren :) |
600 mg Ibu is helemaal niet zoveel hoor!
Ik neem er standaard (bij menstruatiepijn) 800 in 1x (2 pilletjes van 400 mg.) en na een bezoek aan de kaakchirurg krijg je 1000 mg. Eigenlijk zou je iets van Ketaprofen moeten hebben (idd familie van), dat is een pijnstiller (capsule dus werkt nog extra snel ook) met reguliere afgifte (= werkt 24 uur lang). Maar helaas zijn die alleen op recept vekrijgbaar.. Probeer te slapen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
bedankt voor de reacties :)
Ik ben net naar de dokter geweest. De pijn was niet normaal meer. Ik heb van hem 800 mg ibuprofen meegekregen en ik moet gewoon rust houden. Slapen is een ramp. Vannacht geen oog dichtgedaan, elke keer als ik in mn slaap op mn zij rolde werd ik weer wakker. Op dit moment heb ik echt zoiets van: waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen? Maar volgende week is dat vast wel anders :) nogmaals bedankt! |
Citaat:
(had ik ook toen mijn been gebroken was, ik kon niet slapen door de pijn (hij was ook zwaar gekneuwd) en het gips zat in de weg (zowel boven- als onderbeen zaten er helemaal in).. dus bleef ik maar denken aan hoe het over een paar weken zou zijn, zónder die pijn en zónder dat gips... dat maakte me vrolijker en ook dat ik minder pijn had (of er in ieder geval lette ik er minder op). ) |
Jeetje, al die pijnstillers! 800 mg ibuprofen in een keer enzo :eek:
Sowieso, volgens de bijsluiter, mag je maar 3 pillen van 400 mg per 24 uur. In combinatie met paracetamol zou ik het dus absoluut ook niet gebruiken. Gewoon gestructureerd nemen, de laatste uurtjes even doorbijten dan moet het lukken. Heb ik wel zo ervaren met verstandskies iig, deed ook super veel pijn. |
Ik weet dat het niet hetzelfde is, maar mijn moeder is 3 jaar geleden aan haar oogleden geholpen en zij had een zoutoplossing meegekregen (o.a. om het schoonte houden) dat ze in de koeling had gestopt en dat had ze vervolgens gekoeld op een zakdoekje gedaan en dan op haar ogen gelegd.
Na een dag heeft ze een ijsmaskertje op gedaan om het op die manier koud te houden en om zo de pijn te minderen. Misschien zou je ook kunnen proberen. sterkte |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45. |