![]() |
wat gebeurde er ook alweer op goede vrijdag?
waarom is dit 'goede vrijdag' wat gebeurde er toen met jezus
|
ik zou het niet weten
|
Jezus werd gekruisigd
|
ok ik heb het al gevonden:
Gesproken wordt over goede vrijdag om de volgende reden. Tijdens de vrijdag voor Pasen staan we stil bij het lijden en sterven van de Heere Jezus Christus. Het zesde kruiswoord dat de Heere Jezus uitroept is "Het is volbracht". Daarmee is het toch nog een goede vrijdag geworden. Immers alleen door Zijn middelaarswerk is de verlossing voor de mensen nabij gekomen! |
Citaat:
|
slotje kan erop
|
Citaat:
|
toen werd er heel veel gefeest en ontzettend veel litertjes bier gedronken :cool: :D
|
Weet t niet precies.
|
Citaat:
Weten echt zo weinig mensen waar al die dagen voor staan? :confused: |
Hij nam alle erfzonden weg van de mensen. En hij werd gekruisigd idd.
Wat weten weinig mensen dat idd.. |
Citaat:
|
is dat eigenlijk alleen katholiek dat ze in Jezus geloven of ook protestants en hervormd??
|
ik heb de oplossing al gegeven
Citaat:
|
Citaat:
Toch? :o |
ohh okee bedankt :)
|
Citaat:
|
Toen is hij vermoord. :s
|
|
Ik wist het ook niet zeker. Ik dacht dat het zn wederopstanding was :o Wanneer was die dan?
|
Met goede vrijdag staan de katholieken stil bij de lijdensweg en de kruisiging van jezus, @pebbles: dat is eerste paasdag :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Quizvraag: wat waren de laatste woorden van Jezus Christus?
|
Witte Donderdag (gisteren dus), Jezus ging eten met zijn studenten en zei dat iemand hem die avond zou verraden, dat gebeurde... En op Goede Vrijdag werd hij gekruisigd. En waarom Goede Vrijdag en niet Slechte Vrijdag? Nou, Jezus nam alle zonden van de mensheid op zich, en dat was dus goed.
Morgen is het Stille Zaterdag, stil omdat Jezus er dus niet was/is. En daarna, op eerste paasdag, stond hij weer op. |
Witte donderdag: Laatste avondmaal
Goede vrijdag: Werd hij aan het kruis gespijkerd Pasen: Stond-ie weer op uit zijn graf of zoiets :o :D Pinksteren: Geen idee. :confused: |
Citaat:
Echt idioot ik zoek het elk jaar op welke dag wat is en elk jaar vergeet ik het weer. :bloos: |
Citaat:
:p |
1) Jezus werd 's ochtends bij Pilatus gebracht en veroordeeld
2) gekruisigd 3) gestorven 4) begraven |
Citaat:
|
Pinksteren: Verspreiden van het geloof door de apostelen.
Btw, waarom duurt Pasen twee dagen? |
Citaat:
|
jezus werd gekruisigd, en dat was goed... hence: goede vrijdag.
:evil: flauw, maar ja... dat is religie ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
:eek:
Toch nuttig een Christelijke basisschool, kennelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Pasen is de wederopstanding van Jezus Christus Hemelvaartsdag (de naam zegt het al) is de dag waarop Jezus Christus zich weer bij Zijn Vader in de Hemel voegde. Ongelooflijk hoeveel mensen er altijd weer naast zitten! :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
Jij weet waarschijnlijk ook niet waar Pesach voor staat. :p |
Citaat:
|
hemelvaartsdag rocks.. 20 mei mijn verjaardag, dit jaar
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De domste vraag van 2003 kwam trouwens van een meisje uit mijn klas: "Valt Goede Vrijdag dit jaar op een vrijdag?"
|
Citaat:
Citaat:
|
Morgen is het 'Stille Zaterdag' trouwens...
|
Citaat:
m'n pa op z'n werk aan de telefoon met 'n klant vanmiddag: 'netjes dat jullie op goede vrijdag werken.' klant: 'hoezo? wij werken toch altijd?' 'vorig jaar goede vrijdag dan niet, toen viel 't op een zaterdag' klant: 'ehm, we werken ook in 't weekend hoor!' |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48. |