![]() |
beste metalcore plaat ooit?
poison the well - the opposite of december (a season of separation) zou ik zeggen..
snel en hard + vette beatdowns + vette gitaar + brute drums + veel emotie + mooie lyrics = *yay* verschillen de meningen of gaat iedereen hierin mee? :rolleyes: |
opzich ben ik het er wel mee eens met wat de TS zegt
alleen wat is metalcore. |
metalcore vind ik meer een born from pain.. hatebreed.. die shit..
poison the well? nah! |
Citaat:
|
is wel een van DE metalcore platen ja.
|
As i Lay Dying - 94 hours (Y)
|
das idd ook vette poep
kwam ooit een nummer van ze tegen in zo'n metalcore lijst op mp3.com en heb het toen gedownd. Gehele cd viel me alleen wat tegen. Hatebreed - Satisfaction... blijf ik ook nog steeds erg goed vinden. Die nieuwe platen van ze vind ik allemaal minder. |
Iniedergeval iets van Integrity. Meer metal dan het gros van de "metalcore" bands.
|
ik vind Every Time I die wel plezant
|
die zanger van ETiD is gaar :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Killswitch Engage: en dan Alive.. en de nieuwe want ik geloof niet dat ik kan kiezen..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Qua hardheid en typische metalcore etc vind ik Full Blown Chaos - Full Blown Chaos een mooie... (En dan vooral het nummer My Suffering).
|
jezus zeg.. dat "CORE" gedoe komt me wel de strot uit zeg ;)
|
Morning Again - Martyr (hoe kon ik die vergeten... :bloos: )
|
Core is hip
voor mij blijft het length of time met Shame to this Weakness Modern World en Do what Must Be Done |
poison the well is numetal.
beste metalcore plaat? Dan denk ik toch eerder aan Master Killer van Merauder of als je het over een hele andere boeg gaat gooien Through The Looking Glass van Aftershock. |
Integrity zie ik overigens weer niet als metalcore... dat is gewoon een pot vette hardcore.
Ringworm zou je misschien wel metalcore kunnen noemen idd maar toch vind ik het een beetje een vies woord voor Ringworm... het is gewoon clevo hardcore. |
Born From Pain: Day of the Scorpion, Final Nail, Reclaiming my Crown
Hatebreed: I will be heard Merauder: Master Killer |
Citaat:
|
Citaat:
|
Laat ik het zo zeggen... ik denk dat die plaat van Aftershock het beste voorbeeld is van een metalcore band die hun instrumenten goed genoeg beheerst om eventueel een echt metal plaat op te nemen.
Ik vind het echt een geniaal album, het eerste nr (prelude to forever) is super, vooral die solo van 4:33 tot 4:53 geloof ik... |
dat eerste nummer had ik al.. hehe
|
Citaat:
|
nog wat tips :
daylight dies - no reply [ doom / metal / hardcore ] ion dissonance - breathing is irrelevant [ mathcore ] the red chord - fused together in revolving doors [ math / death ] on broken wings - some of us may never see the world [ metalcore ] into the moat - means by which the end is justified [ math/death/grind ] dillenger escape plan - calculating infinity [ mathcore ] between the buried and me - s/t [ technische metal, beetje core ] dead to fall - everything i touch falls to pieces [ metalcore ] burst - prey on life [ doom / metal / hardcore ] |
Wat mijn favoriet is weet ik overigens niet. Pure metalcore gestript van emo, math en death... dan staat master killer wel in mijn top 10 in ieder geval
Wat heel dom van mij is dat ik nog steeds maar een paar mp3tjes van integrity heb gehad. Ik ga maar weer aan het downloaden. (ik download nu those who fear tomorrow en to die for...oordeel volgt ;)) |
At The Gates - Slaughter Of The Soul (omdat al die hedendaagse hardcore-bands ineens Zweedse death willen maken en daar wonderwel niet in slagen... At The Gates was dan wel niet core, ze hadden wel de puntigheid en en 'in your face' aanpak van een goede hardcore/punk band.)
Burnt By The Sun - The Perfect Is The Enemy Of The Good (metal/core/snufje grind/gewoon vette shit en beste plaat 2003 voor mij) |
die meneer van At The Gates heeft ook weer een nieuwe plaat las ik (the Great Deceiver)
Vind het alleen onzin om te stellen dat al die bands at the gates proberen te kopiëren. Das wel een beetje erg veel eer voor at the gates. Niet dat het geen goede band is, maar jouw stelling gaat wel wat te ver. Dat ze zweeds willen klinken ok, maar allemaal at the gates immitaties zijn het niet. |
met paar dingen ben ik het zeer oneens:
poison the well - nu metal. stompzinnige reactie. ten eerste is het veel te 'core' voor nu metal, en bewandelen ze niet die verschroeide paden waar inmiddels wel 2300 kltoerige nu metal bands overheen zijn bewandeld, van die standaard riffs, standaard opbouw, agressief refreintje, emotioneel of agressief bridgje en eindigen met een riff. het is veel meer, zit ingewikkelder in elkaar, en agressiever. everytime I die vind ik overigens ook geen metalcore. Die zanger vind ik overigens geweldig, evenals de teksten, maar zou het meer onder een soort van hardcore plaatsen, want veel metalriffs komen er niet in voor. wat vind ik goede metalcore platen? Until the end - blood in the ink Hatebreed - Perseverance Merauder - Master Killer tevens aardig, maar niet echt metalcore: Heaven shall burn - whatever it may takes (nog net) A life once lost - open your mouth... Red Roses for a blue lady - return ot melancholy overigens rutger: burst doom:P? |
Poison The Well lijkt voor geen meter op Minor Threat en The Bad Brains. Dus hardcore is t niet. :P
|
Citaat:
of korn op ill nino lijkt, en zijn allebei nu-metal:P |
Ja maar nu-metal en hardcore kun je niet vergelijken.:P
|
Citaat:
'kom niet aan hardcore, want dan..' wist je trouwens dat mijn nieuwe postcode 7559 HC is hoe true is dat:D |
Dat is wel hard hahaha.
De mijne is 2907 Kurt Cobain :P |
Citaat:
kidney core;)? |
Citaat:
At The Gates heeft gothenburg-death gedefinieerd en geperfectioneerd, nadien is er niks beters verschenen in die stijl. Punt oit :p De reden waarom ik ATG aanhaal is omdat zij een hele puntige hardcore songschrijfmanier hadden, en ze vandaar voor mij ook 'core' zijn. En zo zwart-wit ben ik nu ook niet hoor, t was meer een sneer naar al die hardcore meets swedish-death bands. |
Citaat:
En behalve het feit dat hun muziek echt te gaar voor woorden is bedanken ze in hun bedanklijst ook nog eens DE BOMEN. Nou VRAAG ik je. |
ik wou dat ik ook true was.. :rolleyes:
en btw.. enema: ptw is geen nu metal.. ik wil nog best geloven dat je het eerder gewoon hardcore vindt (hoewel ik het daar niet zo mee eens ben), maar nu metal is rockmuziek met slappe aftreksels van gewone metal en standaardriffjes.. en daar valt ptw echt niet onder |
De laatste keer dat ik PTW live zag vond ik het gewoon nu-metal.
|
in my humble opinion:
the opposite of december = metalcore tear from the red = hardcore/posthardcore you come before you = posthardcore maar qua sound zijn ze lang niet zo standaard als andere hardcore bands.. ze zijn de rest altijd net ietsje voor |
post-hardcore?? Ik dacht dat Fugazi post-hardcore was maar nu is PTW dat opeens??
Ze zijn de rest altijd net ietsje voor? Ja zo zou je het kunnen zeggen. Je zou ook kunnen zeggen dat ze altijd net ff ietsje kutter zijn dan de rest. Hoewel 'ietsje' dan ook een beetje misplaatst is, 'heel erg veel' zou meer kloppen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ptw - you come before you
vind ik inderdaad wel redelijk post hardcore trouwens. waarom? omdat het elementen van hardcore, rock, en emo bevat.. maar weinig metal. fugazi vind ik gewoon emo, ook al klinkt het niet zielig |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58. |