![]() |
Als we cyborgtechnologie hadden, wat zou je dan in jezelf veranderen?
Hier had ik het op MSN over met een scholieren.commer, hij gelofde in een technologische cyborgtoekomst.
Hij wilde onsterfelijk worden met die technologie. en nog iets onbereikbaarders,vormverandering. wat zouden jullie doen als we nu al cyborgtechnologie hadden? wat zouden jullie wel en absoluut niet in jezelf toelaten? er is zo'n professor kevin warwick geloof ik, die nu al allerlei technologie in zich heeft. Ikzelf zou -Mijn lichaam perfectioneren en wat ik niet mooi vind weghalen. -Nanotechnologie om de bacterien te helpen en alles wat negatieve emoties en andere dingen voor slechts in mijn lichaam hebben veroorzaakt weghalen, zoals bijvoorbeeld verdikt bloed of gaten in de cellen door vrije radikalen. -het is dat ik in een afterlife geloof, anders:onsterfelijkheid. -genen veranderen die ik niet mag. -heel belangrijk, mijn hersenen en klieren veranderen, ik wil een zo volmaakt mogelijk bewustzijn, heldere gedachten, helder verstand, goede, maar geen onrealistische gevoelens, (bv blijdschap,harmonie, focus, verbondenheid, leven, liefde voor het leven, de schoonheid in dingen zien etc, maar niet alsof ik een drug pil opheb.) dat alles met elkaar in optimale harmonie, ook mijn persoonlijkheid en geweten moet geperfectioneerd worden. ik wil ook mannelijk(er) worden. zoals mijn lichaam ook zegt. -mijn ogen, neus, oren, en alle andere zintuigen optimaal laten werken. dit hangt natuurlijk samen met hersenen. Wat zouden jullie doen en niet doen? |
Bleh, perfect zijn lijkt me saai :| . Ik zou wel mijn ogen laten "cyberen" zodat ik door kleren heen kan kijken :cool: .
|
Citaat:
Alleen maar je tijd besteden aan vrouwenkutten lijkt me saai... maar ik zou wel zoals dat ene meisje in china ofzo 'Xray' ogen willen hebben. en al het andere wat er te zien valt, zien. als ik dat wil. |
Ik weet het niet, het zal waarschijnlijk wel onbetaalbaar duur zijn. Maar het idee van Isa om nanosondes in je bloed te hebben die bacterieën weren is erg goed. Het zou wel eens de oplossing tegen heel veel ziektes kunnen zijn.
Zelf zou ik ook nog graag betere ogen hebben, ik hoef niet echt X-ray ogen te hebben, maar wat scherper en verder gezichtsvermogen lijkt me wel mooi meegenomen. :) |
altijd blij zijn lijkt me kut, je moet ook een reden hebben om blij te zijn, het stofje alleen lijkt mij niet genoeg.
je kan zo ook behoorlijk lullig overkomen op bijv. begravenissen Wat ik wel zou willen is het verbeteren van een paar van m'n zintuigen, beter zien, beter horen en vooral beter ruiken want daar zijn wij mensen toch zo slecht in. |
Citaat:
maar wel gecontroleerde emoties, gewoon schoonheid kunnen zien, compassie bij lijden tonen, meelevende vreugde met mensen, spontaniteit, verbinding met het universum en andere mensen gevoel enzovoort. blijdschap is ook niet 1 emotie die ik 100 jaar wil voelen, maar juist iets dat vele aspecten kent al naar gelang de situatie. de liefde voor een zonsondergang en voor een familielid of vriend is liefde maar toch anders. dat maakt het leven mooi. :) het tegengetselde aan veel emoties hebben, zo blijkt, is niet ratio, maar depressie, die mensen hebben heel weinig emotio activiteit en voelen zich de hele dag hetzelfde, uiterlijke omstandigheden hebben weinig invloed. |
Denk je nou echt dat met zo'n land als Amerika de Cyborg Technologie ook bereikbaar word voor burgers? Ik denk dat de V.S het alleen maar zal gebruiken voor oorlogsvoering.
Maar het zou wel cool zijn als ik een paar updates zal ondergaan zoals. -Ingebouwd Jetpack!!! -Allerlei gadgets inlaten bouwen. -Mijn reactievermogen flink opschroeven. -Soort van harnas waardoor de kans op verwondingen kleiner word. -Kennis op topsnelheid kunnen verwerken. Maar ik denk dat we op een gegeven moment meer weg hebben van Inspector Gadget of The Terminator. |
mijn ogen verbeteren, luie ogen zuigen.
en dan neem ik maar meteen über-zicht met ingebouwde thermal-imaging ofzo :p Gewrichten en spieren upgraden. oog-hand coordinatie op een extreem hoog niveau brengen. reactiesnelheid boosten. etc. etc. |
pfft, ik wordt gewoon van amorf metaal, zoals in terminator 2(of 3?)
|
Citaat:
|
Ik heb is een keer op Discovery gezien, een man die een chip in zijn pols liet zetten.. en daarmee had hij veel hogere capaciteiten.. ik weet niet meer precies wat maar ik dacht onderandere een soort van röntge beeld.
Hij was dan ook de eerste die dat aandurfde want er zat een heel groot risico om dood te gaan bij. |
Citaat:
lichaam,geest,hersens,klieren,organen,cellen, alles gewoon in perfecte harmonie, en de daaropvolgende positieve emoties, die het resultaat zijn van een dergelijke harmonie! :) |
mijn ogen als eerste, -5 -4,5 (n) , misschien gelijk een zoom functie :D. Dan een chips die adrealine en morfine kan los laten, daar bij nog chip die me spieren versterken, zodat ik zeer goed sportieve prestaties kan leveren :D Oja doe er dan maar gelijk een kunsthart bij die dat vol kan houden, en gelijk een chips bijna mij oog hand coordinatie perfect maakt. Reactie vermogen ook meteen omhoog, uithoudingsvermogen, en een braininput zodat ik alle leer stof voor me examens gewoon via de computer invoer, want ik vind leren voor me examens (n)
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik zou een beter geheugen ( alles na 1 keer lezen horen weten) willen hebben , iets hogere iq ( 150 ofzo) en geen dyslexie wat betere ogen( 3 keer zo scherp). Nooit meer ziek zijn en een wat beter conditie( in 12 minuten 4000 meter kunnen renen) en iets mooier zijn. :)
|
Sterkere bloedvaten.
Betere zuurstof opname. Sneller herstel van beschadigingen. Scherper zicht en gehoor. |
Citaat:
|
ik zou alles laten zoals het is en met een pilsje in de hand kijken naar al die mongolen met computer in hun lijer.
|
Ik ben al perfect mezelf dus boeie
Maar het zou wel cool zijn als ze pacman op me kont konden spelen ;p |
helemaal nix...ik vind dat je niet mag kloten met natuur
en morfine en shit in je bloed spuiten is niet goed voor je ...als de mens zou moeten zijn zoals jullie beschrijven was dat heus wel allang gebeurs...met andere woorden..het is nergens voor nodig |
Ik weet niet. Straks lopen er á la Star Trek halve Borg figuren rond.
"You will be assimilated". Nee dank je. Ik heb niet echt de behoefte aan cybernetische troep in m'n lichaam. |
Citaat:
Opereren als één, denken als één, leven als één. Het heeft meer voordelen dan nadelen. |
Citaat:
ik pas. |
Ik zou niks veranderen
Ik leef lekker in dit lichaam door tot ik dood ben |
Mijn ogen; zodat ik eindelijk weer scherp kan zien zonder die verdomde kut lenzen. Met ingebouwde lasers natuurlijk, het lijkt me wel makkelijk dat ik er ook mee kan schieten.
|
Citaat:
|
beter geheugen.
beter/sneller (?) reactievermogen. niet meer hyperventileren als ik sport. verder kunnen zien. |
daar moet ik echt een paar weken over nadenken hor....
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze konden bijvoorbeeld: * zich aanpassen aan gassen en stralen. en wat ik nog het mooiste vond. * iemand een stukje "levend" huid doneren (aan Data, een robot) Citaat:
Maar ja,..tis allemaal fictie he :( Ennuh mijn antwoord op vraag: Ik zou me lichaam willen veranderen zodat ik aan alles kon aanpassen. |
niks.
|
mijn geheugen. Ik vergeet momenteel echt ALLES ("sanne wat zit je spijkerbroek raar..." "hoe bedoel je" "wat is dat rode dat onder je broekspijp uitsteekt?" "aha... ik vroeg me al af waar mijn pyamabroek was gebleven") :(
|
Citaat:
nee... ik vind mezelf nu prima zoals ik ben, behalve mijn geheugen (wat ik niet met een paar miljard anderen ga delen) dus :) |
Hij wilde onsterfelijk worden met die technologie.
Ik denk niet dat veel mensen onsterfelijk willen zijn. Straks is er helemaal niets meer en dan ben je daar helemaal alleen ergens in de ruimte. Daar wordt je toch helemaal gek van. Je kan nergens heen en je kan niets doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou wel een staart willen. Helaas moet ik dan wel afgezakte broeken dragen enzo, om da staart naar buiten te laten komen.
Een verder nadeel lijkt me dat je de onderdelen regelmatig moet smeren. |
Citaat:
http://www.startrek.com/imageuploads...ne/240x320.jpg |
Citaat:
|
Ik zou wel wat subtieler geopereerd willen zijn (;
|
We are the Borg be ready to be assimulated. Resistance is futile!
LOL Maar Cyborg Technologie zou wel handig zijn bij BV gehandicapten zoals iemand in een rolstoel of met een afgereten armen. Of natuurlijk zou het ook voor zoiets als een Super Soldaat gebruikt kunnen worden net zoals Klonen. Eng idee eigenlijk. Emoties moeten blijven om een mens te blijven. Als we geen emoties meer zouden hebben zou de enige smillie deze zijn :| . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien kan een Cyborg er wel helemaal normaal uitzien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
;)
|
Het valt mij op dat als cyborgs ter sprake komt, iedereen het over secundaire veranderingen heeft, dus b.v. sterkere spieren, beter geheugen, langere levensduur, etc. Dit zijn cybernetische implantaten.
Als we het het echter hebben over een cybernetische levensvorm dan kun je niet de ware essentie wegdenken die iets tot een intelligent wezen maakt: de hersenen en de 'ik' die daaruit wordt gevormd. Simpel gezegd: een echte cyborg is geen mens meer en denkt niet meer als een mens. Met 'onsterfelijk' wordt doorgaans bedoelt dat men geen natuurlijke dood sterft, en niet dat het onmogelijk is om dood te gaan. Als je het verouderingsproces van de mens stopt, ben je in principe onsterfelijk. Tenzij je dood gaat door externe factoren: dood door intentie: iemand schiet je dood, je wilt zelf dood; of door een ongeluk: explosie, technische/lichamelijke mankementen, zoals een virus. Ik ben bang dat de meesten een cybernetische vorm van leven, alsin: mens/technologie hybride, niet goed kan voorstellen tót het moment aanbreekt dat deze concreet in onze maatschappij aanwezig zal zijn. Het is mijn veronderstelling dat na het nano- en quantumtijdperk (2060+) dergelijke levensvormen hun intrede zullen doen, en daarmee onze wereld danwel leefomgeving ingrijpend zullen veranderen. Maar zoals altijd zijn dit soort abstracte dingen heel moeilijk over te brengen via tekst. Ik wil het ooit wel proberen door alles op te schrijven. Ooit. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |