![]() |
Koud bloed
Koud bloed
In het duister van de zon Met het leven in mijn hand Waar het ooit begon Is het nu weer aangeland Door wind en door ijs Het leven is geschied Dit is het bewijs Ik val in het niet Pas toen kwam het besluit In de dag van duister bloed Ik ga er tussenuit En vervul mezelf met roet Het mooiste dat hier is Ik ben het nu kwijt Dat is wat ik mis Jou zachte eeuwigheid Na het leven nu de maan Kil en vol van rust Hoe kom ik hier vandaan Als alles is geblust |
wel wat cliché, maar ik zit ook in zo'n situatie dus ik kan me er wel goed in inleven.
Verder wel mooi geschreven, alleen "Jou zachte eeuwigheid" moet natuurlijk zijn "jouw zachte eeuwigheid" ;) Het heeft wel wat :) kus |
Heeft inderdaad wel wat, maar je raakt me niet echt. Daarvoor is het denk ik te letterlijk opgescreven. Je gebruikt weinig beeldende woorden en wanneer je ze dan gebruikt zijn ze best cliche, das jammmer! Eerste strofe vind ik mooi..over t algemeen een leuk gedicht..:)
|
Ik vind het niet zo mooi dat je zowel in het eerste als in het tweede couplet (heet dat strofe? :bloos: ) 'leven' gebruikt.
En toen ik 'jou zachte eeuwigheid' las, zat ik eigenlijk aan 'eeuwige zachtheid' te denken. Dat klinkt wel iets minder mooi, maar ik denk dat het beter past in je gedicht, 'jou' is niet eeuwig meer en het gaat meer om de zachtheid denk ik. Verder vind ik het een heel goed gedicht hoor! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46. |