![]() |
po maatschappijleer
voor maatschappijleer moet ik een PO maken, ik wil iets over de multiculturele samenleving doen. DUs over de invloed van gebruiken, discriminatie etc. Ik heb alleen geen idee voor de hoofd en deelvragen. Dus ideeën zijn welkom :)
|
Verzin eerst een onderwerp, dan praten we daarna verder.
|
ik zat zelf te denken aan:
op welke manieren beinvloeden de hier aanwezige niet nederlandse culturen de nederlandse samenleving. iig die had ik samen met de lerares bedacht. Ik kan hier alleen geen deelvragen bij bedenken. zo beter? |
nou heeft er iemand een idee?
|
't is idd lastig om daar deelvragen bij te bedenken. Ik denk dat je in eerste instantie de vraag moet stellen óf de hier aanwezige niet Nederlandse culturen de Nederlandse samenleving beïnvloeden. (Antwoord is vrijwel zeker 'ja', maar dat doet er niet toe. ;)) Misschien kan je in de deelvragen dan een paar onderdelen uitkiezen waarbij je gaat kijken op welke manier dat dan gebeurt?
Of is dat al niet wat je met je hoofdvraag bedoelt? |
Citaat:
Want nu ga je er idd al bij voorbaat van uit dat er een beïnvloeding is, maar je weet helemaal niet of die er wel is. Áls die er is, dán kun je verder gaan kijken in welke mate die aanwezig is. |
Citaat:
|
Daar zou je je deelvragen op kunnen richten, ja.
|
Citaat:
|
zo ga ik het denk ik doen:
PO Maatschappijleer Hoofdvraag: Op welke manieren beïnvloeden andere hier aanwezige niet Nederlandse culturen de Nederlandse samenleving? Deelvragen: v Hoe is de samenleving op dit moment verdeelt? v Welke manieren van beïnvloeding zie je terug in feesten? v Welke manieren van beïnvloeding zie je terug in eten? v Welke manieren van beïnvloeding zie je terug in kleding? v Welke manieren van beïnvloeding zie je terug in taal? v Welke manieren van beïnvloeding zie je terug in scholen? v v Hoe reageert de Nederlandse samenleving op de invloeden? v Hoe reageert de overheid op deze invloeden? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.